Gå til innhold

Danmark innfører lisens på mobil og data

Hva er din holdning til kringkastingsavgiften?  

42 stemmer

1. 1. Hva er din holdning til kringkastingsavgiften?

• Ordningen bør være slik den er nå.
      6
    • Ordningen bør utvides på lik linje med det Danmark har gjort
      1
    • Ordningen bør avvikles og heller finansieres via skatteseddelen
      13
    • Ordningen bør avvikles og NRK privatiseres, eventuelt bli betalkanal for de som ønsker den.
      22
    • Ingen formening/vet ikke.
      0

Anbefalte innlegg

Jeg mener at TV er den viktigste informasjonskanalen vi har for å følge med i verden. Muligens i konkurranse med internett. Jeg mener derfor det bør være en rettighet å uansett økonomi kunne se på TV om man har en mottaker. Lisensen er ikke forenenelig med dette. Det er heller ikke den nye ordningen i Danmark.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns dette er litt overraskende, positivt overraskende, fra Danmark sine side. De har alltid vært for mindre avgifter osv.

Er veldig skremmende at flertallet her har stemt for en privatisering av NRK. Er det ikke nok med TV 2, TVNorge og TV3? Pluss, mange har tilgang på ZTV, TV 2 Zebra og TV 2 Nyhetskanalen som starter opp allerede 15. januar.

Og gledelig skal NRK utvide seg, til høsten starter de opp med NRK3, det er veldig bra. Men samtidig så kommer TV4, igjen, til Norge til høsten (http://www.kampanje.com/medier/article49054.ece)

Med MTG som skal dyrke denne kanalen, så blir den privat.

Så hvorfor, med et klart flertall av private TV-kanaler, privatisere NRK også?

Lisensavgiften er forferdelig overdreven!

Lenke til kommentar
Jeg syns dette er litt overraskende, positivt overraskende, fra Danmark sine side. De har alltid vært for mindre avgifter osv.

Er veldig skremmende at flertallet her har stemt for en privatisering av NRK. Er det ikke nok med TV 2, TVNorge og TV3? Pluss, mange har tilgang på ZTV, TV 2 Zebra og TV 2 Nyhetskanalen som starter opp allerede 15. januar.

Og gledelig skal NRK utvide seg, til høsten starter de opp med NRK3, det er veldig bra. Men samtidig så kommer TV4, igjen, til Norge til høsten (http://www.kampanje.com/medier/article49054.ece)

Med MTG som skal dyrke denne kanalen, så blir den privat.

Så hvorfor, med et klart flertall av private TV-kanaler, privatisere NRK også?

Lisensavgiften er forferdelig overdreven!

7655104[/snapback]

Det spørs helt hvordan man ser på det. Lisensordningen må uansett endres, la det så være enten en fjerning av lisensen eller innlemmelse via skatteseddelen.

Lenke til kommentar

Som andre har sagt her, om man skal ta inn lisens fra så mange, så er det meningsløst å ha et administrativt tungvint ekstrasystem, ta det inn over skatteseddelen istedet.

Når det gjelder NRK, så har ikke de også ansvar for å få informasjon ut til folket under krisesituasjoner?

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Er enig med det Dotten sier. statskanalen NRK hører fortiden til. idiotisk at folk skal bli tvingt til å betale for en kanal man aldri ser på. og NRK skal liksom være reklamefritt. ser jo alt det "sponset av" drittet. privatiser kanalen, stem FRP.

ATWindsor : om det skjer en krise, så er det klart at nrk og de andre norske kanalene vil sende det. uavhengig om den er privatisert eller ikke.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Er enig med det Dotten sier. statskanalen NRK hører fortiden til. idiotisk at folk skal bli tvingt til å betale for en kanal man aldri ser på. og NRK skal liksom være reklamefritt. ser jo alt det "sponset av" drittet. privatiser kanalen, stem FRP.

ATWindsor : om det skjer en krise, så er det klart at nrk og de andre norske kanalene vil sende det. uavhengig om den er privatisert eller ikke.

7655352[/snapback]

Vil de? Mulig jeg er på jordet, men har ikke NRK flere "bunker-studioer" og reserve-sendere osv? Er det ikke NRK som man retter seg mot for informasjon når sivilforsvaret skal si noe?

AtW

Lenke til kommentar
Når det gjelder NRK, så har ikke de også ansvar for å få informasjon ut til folket under krisesituasjoner?

7655319[/snapback]

Derfor er prioritet nummer en å fjerne lisensen, slik at alle kan ha TV og kunne følge med.

Det er for meg sekundært om NRK fortsatt finansieres via det offentlige over skatteseddelen eller gjennom privatisering som betalkanal (TV2 kan oppdatere folket) eller reklamefinansiert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

de mister jo ikke dette selv om det blir privatisert. om man tror det blir et problem så skriver man lover, om at nrk alltid har dette ansvaret, selv om det er privatisert.

jeg synes ikke nrk skal være betal-tv da alle bør ha tilgang til det. heller et reklamefinansiert etc som det delvis allerede er.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...