Dolphin36 Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Hei! Jeg er i ferd med å kjøpe ny PC og har så langt kommet fram til dette oppsettet. PCen skal i utgangspunktet brukes til spilling og noe bildebehandling, håper også på å kunne klokke noe med et slikt oppsett. Planen er å sette de to diskene i RAID 0 og i tillegg sette inn en "gammel" 250Gb SATA disk for backup av bilder o.l. Spørsmål 1: Støtter alle versjonene av ASUS P5B et slikt RAID oppsett eller må jeg gå for en spesiell utgave? Spørsmål 2: Er det noen ytelsesmessige forskjeller på de forskjellige modellene eller er det kun tilleggsfunksjoner som innebygget WIFI/skjermkort osv som skiller kortene? Mvh Stian Lenke til kommentar
Bza Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Asus P5B støtter RAID, men det er utrolig upraktisk laget. For å kjøre SATA-RAID må du koble en harddisk i SATA-RAID porten på hovedkortet, mens den andre må kobles i eSATA pluggen bak på hovedkortet (!) og dras inn i kabinettet. Hvis du skal kjøre RAID0 er dette utrolig håpløst ettersom du da trenger begge diskene tilkoblet for at ting skal fungere. Jeg bruker det selv, det fungerer helt fint, men utrolig idiotisk løsning å lage det slik. Jeg anbefaler deg å velge et hovedkort med bedre løsninger på dette hvis du skal kjøre RAID. (Dette gjelder ASUS P5B, jeg vet ikke om det er gjort noen endringer i andre versjoner av samme hovedkortet) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå