Gå til innhold

Oppsett av smarthost i Exchange 2003

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et tips fra Telenor Abuse Response Team at jeg bør kjøre utgående e-post fra mail-serveren vår via NextGenTel sin Smarthost-tjeneste etter at sjefen i huset bestemte seg for å sende ut bortimot 400 MB med julehilsner...

Problemet er at jeg ikke har funnet ut hvor jeg setter Exchange-serveren til å route utgående mail via NGT sin Smarthost. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Exchange System Manager / Administrative Groups / First Administrative Group / Routing Groups / First Routing Group / Connectors

Høyreklikk og velg New / SMTP Connector

Da får du opp en sak der du fyller inn navn og velger: Forward all mail though this connector to the following smart hosts

Fyll inn smart host

Under Address Space, velg Add / SMTP, Under Email domain skriver du *

* betyr at all mail skal sendes gjennom denne connectoren.

Hvis du har epost som ikke skal routes gjennom denne smarthosten lager du en tilsvarende connector og skriver inn domenenavn her istedet for *.

400MB julehilsener høres imidlertidig ikke særlig lurt ut, verken for dere eller for de som skal motta dette. Husk at når du sender ut vedlegg på epost (også bilder i en html mail) så vokser dette med ca 30% pga konvertering til MIME-format.

Tror du bør ta en prat med "sjefen i huset". Jula er også passert såvidt meg bekjent.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...