Gå til innhold

dårlig beholdning hos Datakjeden + Digital Impuls

Anbefalte innlegg

hadde endelig bestemt meg for å ta det store steget i å kjøpe enda en skjem tilmaskinen min. fant ut at Datakjeden og Digital impuls var så å si tomme i butikkene sine for 19" skjermer her i Oslo. Med tanke på at de har 500+ av den modellen jeg hadde tenkt meg på lager hos Komplett synes jeg det er slett at de ikke klarer å ha noen på lager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lager plass er dyrt, og det de ikke får solgt brenner de inne med, jeg har med andre ord full forståelse for lite lagerholdning i de mindre shoppene :)

7648069[/snapback]

greit nok, men i mine øyne er ikke Datakjeden en liten shop. De har også kort leveringstid fra Komplett. Hvis du ser på denne oversikten over 19" lcd-skjermer bør de ha litt mer enn cirka 7 av alle de modellene inne på lager.

Lenke til kommentar

Varer på lager er ikke som penger i banken, du har ikke noen rente på de, og det koster å kjøpe inn i altfor store kvanta.

Edit : Vil også legge til at for de fleste butikker så er det bra å ha en lav varebeholdning ved årslutt. Så det kan godt hende at det var i bestilling.(?)

Dette la man veldig godt merke til når man måtte ha et skjermkort "på dagen" i romjula. :blush:

Endret av Hachon
Lenke til kommentar

Må også huske på at mange av skjermene på listen til Datakjeden sikkert er modeller de har hatt inne for lenge siden og som de sikkert ikke skal ta inn igjen. Altså utgåtte varer. De de kunne ha gjort var å rydde opp i nettsidene, slik at det ble mer oversiktlig.

Lenke til kommentar

Har i praksis sluttet å handle på Datakjeden. Det er sjeldent de har mer enn 10-20 % av sortimentet på lager. Tok en stikkprøve nå, og av 22 AMD AM2 CPUer har de kun 2 modeller på lager. Ganske begredelig egentlig. Handler langt mer hos NetShop eller der jeg selv jobber..

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...