joschram Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) I høst var jeg på jakt etter en billig operatør og fant tilfeldigvis ut at Telmore akkurat hadde startet opp. Sjekket hjemmesiden og de så seriøse ut + at de ga nye kunder 300 kroner i ringetid. Supert tenkte jeg og porterte med en gang. Alt vel så langt... Nytt SIM-kort kom i posten (litt tregt) uten PIN-kode. Fikk opplyst at PIN-kode skulle komme på mail. Den kom aldri. Måtte ringe kundeservice for å få kode. De beklaget og jeg fikk 100 kroner ekstra i ringetid. Alle kan gjøre feil tenkte jeg og var fornøyd med 100 kroner som et plaster på såret Når så porteringen var unnagjort logget jeg meg på hos Telmore.no for å sette opp mobilen (Nokia 6230) for bruk med GPRS/WAP. Oppsett ble mottatt fra Telmore, men WAP/internett fikk jeg aldri til å fungere. Selv etter manuelt oppsett av telefonen basert på opplysningene på Telmore.no. Samme telefon er tidligere brukt med både Netcom og Telenor-baserte operatører tidligere uten noen problemer. Noen dager etterpå skulle jeg sjekke saldoen i min nettbank via SMS, men telefonen sa bare at meldingen ikke kunne sendes. Sjekket da Telmore sin hjemmeside og fant ut at de ikke støtter SMS til innholdstjenester som telefonkatalogen, nettbank, bestille ringetoner, spill osv. Nå 3 mnd etterpå har de enda ikke klart å få på plass støtte for innholdstakserte SMS'er.... Litt før jul satte jeg inn noen annonser på Torget på Finn.no. Annonse der skal koste 25 kroner + samtaletid. Telmore tar 30,5 kroner. Jeg sendte da med en gang mail og spurte hvorfor de tar 30,5 i startavgift på dette når alle andre operatører jeg har hatt tar 25 kroner. Over 2 uker senere har jeg enda ikke mottatt noe svar. For noen dager siden porterte jeg derfor over til Nutel Killbill, og innholdstakserte SMS'er og WAP/GPRS/Internett har der fungert fra første minutt. Konklusjon: Hold deg unna Telmore. Med problemene jeg har hatt er det ikke noe rart de må gi 300 kroner til hver eneste ny kunde for i det hele tatt få noen. Problemet deres er at de fleste vil stikke fra dem så snart ringetiden er brukt opp. Edit: De har forresten ikke klart å oppfatte at jeg har portert for over 2 dager siden. SIM-kortet mitt fra Telmore virker fint fortsatt. Kan både ringe og sende SMS med det. Innkommende samtaler/SMS går selvfølgelig kun til den nye operatøren. Kanskje jeg skal være snill og si fra at jeg har portert bort fra dem? Endret 5. januar 2007 av joschram Lenke til kommentar
fotball Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Takk for at du sier i fra, satt akkuratt å vurderte Telmore, pga de lave SMS prisene. Men blir vel heller Chess da Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Dette var synd. Talkmore virker mer seriøst. Lenke til kommentar
Baggio10 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 I høst var jeg i likhet med trådstarter på jakt etter en ny mobiloperatør, og kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i trådstarter sine 3 måneder hos TELMORE. Både min kjæreste og jeg ville bytte over fra Chess (og Netcom sitt nett) til et selskap som benyttet Telenor sitt nett. Grunnen var rett og slett fordi nettet som Chess benytter dessverre er altfor ustabilt. Ville helst unngå å bytte tilbake til Telenor fordi jeg mer en gang, har opplevd kundeservicen der som heller dårlig. Ble tipset av en kammerat om TELMORE, som selv vurderte å bytte over til dem. Den eneste likhet med trådstarters opplevelse av TELMORE og min var at vi begge ble positivt overrasket over å få 300kr i ringetid og gratis nummerflytting for den nette sum av 99kr. I tillegg så hjemmesiden ok ut, og prisene var gode. Faktisk noe av det beste inne på telepriser.no, og da spesielt for sms. Kunne ikke si jeg hadde hørt så mye om selskapet, annet enn det min kammerat hadde fortalt meg. Skummet derfor fort gjennom hjemmesiden, og fant ut at TELMORE i utgangspunktet var et dansk selsskap. Da jeg har en kammerat som studerer i Aalborg, spurte jeg han om han hadde hørt om selskapet. Han kjente godt til TELMORE og selv om han ikke selv brukte det, kjente han mange som gjorde det. Summen av argumentene under fikk meg derfor til å prøve TELMORE: - 300kr i ringetid og gratis nummerflytting for 99kr. - Gode priser. Spesielt for sms. - Telenor sitt nett - ”Godkjennelse” fra min kammerat i Aalborg Nå litt over 2 måneder senere kan jeg ikke si jeg angrer det spor. Min kjæreste mottok sitt kort dagen før vi ble overført, og jeg fikk mitt sim kort samme dag som porteringen av nummene skulle gjennomføres fra Chess. Noen dager etterpå lastet jeg ned MMS og GPRS/WAP oppsett til min Sony Ericsson k750i og det fungerte uten problemer. Lastet samtidig ned MMS og GPRS oppsett til min kjærestes Sony Ericsson w800i. Det gikk ikke fult så godt. Tok en telefon til kundeservicen, (som forøvrig var en helt annen opplevelse enn det jeg husker fra tiden som Telenor kunde), og fant ut at det var noen gamle oppsett på mobilen som måtte slettes før WAP funksjonen kunne fungere normalt. Slettet derfor alle gamle oppsett og fikk tilsendt nye. Vips! I løpet av 1 time kunne vi begge sende MMS og surfe på nettet uten problemer. Konklusjon: Jeg er storfornøyd med mitt bytte over til TELMORE!! Som jeg forøvrig mener er et friskt pust til de større og etablerte aktørene på markedet, slik Chess var det i sin tid. (Og som gjorde at jeg den gang flyttet over til dem) Situasjonen blir ikke dårligere at jeg har fått tipset/vervet 4 kammerater over til TELMORE og dermed fått 400kr i bonusringetid, mens de hver av dem fikk 100kr i ringetid. Ps: det å kunne ringe og sende sms et par dager etter man er utportert er en service stort sett alle mobilselskaper har, og som fungerer som god service til sine kunder. Så dermed skulle trådstarter og alle andre som ikke visste dette fra før vite det nå Lenke til kommentar
joschram Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Greit nok at man kan ringe ut og sende SMS et par dager etter portering, men nå er det over 10 dager siden jeg porterte og Telmore har enda ikke klart å avslutte nummeret mitt hos dem. Når jeg nå logger meg på kontoen hos dem står det at mitt nummer skal porteres en gang i juni 2007, selv om det beviselig ble portert for over 1 uke siden. Det er tydelig at de har endel teknisk trøbbel. Til Baggio10: Har du fått til å bruke telefonkatalog, banktjenester og andre ting pr. SMS? Lenke til kommentar
Baggio10 Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Nei, jeg får jeg dessverre ikke sendt sms til telefonkatalogen, mobilbank osv. Grunnen til dette er at TELMORE ennå ikke tilbyr dette til oss kunder. Og det er den eneste tjenesten jeg kan si jeg savner hos TELMORE pr dags dato. Har vært i kontakt med dem (TELMORE), og fikk da til svar at de ville komme med innholdstakserte tjenester i løpet av februar/mars. Så kan ikke annet enn å håpe og tro at dette kommer til å skje. Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Nei, jeg får jeg dessverre ikke sendt sms til telefonkatalogen, mobilbank osv. Grunnen til dette er at TELMORE ennå ikke tilbyr dette til oss kunder. Og det er den eneste tjenesten jeg kan si jeg savner hos TELMORE pr dags dato. Har vært i kontakt med dem (TELMORE), og fikk da til svar at de ville komme med innholdstakserte tjenester i løpet av februar/mars. Så kan ikke annet enn å håpe og tro at dette kommer til å skje. 7729572[/snapback] Det var da voldsomt som CAPS LOCKen låste seg hos deg hver gang du skulle skrive Telmore Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 - 300kr i ringetid og gratis nummerflytting for 99kr. 7717812[/snapback] Vent litt, gratis nummerflytting for 99kr?! Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Nei, jeg får jeg dessverre ikke sendt sms til telefonkatalogen, mobilbank osv. Grunnen til dette er at TELMORE ennå ikke tilbyr dette til oss kunder. Og det er den eneste tjenesten jeg kan si jeg savner hos TELMORE pr dags dato. Har vært i kontakt med dem (TELMORE), og fikk da til svar at de ville komme med innholdstakserte tjenester i løpet av februar/mars. Så kan ikke annet enn å håpe og tro at dette kommer til å skje. 7729572[/snapback] Det var da voldsomt som CAPS LOCKen låste seg hos deg hver gang du skulle skrive Telmore 7729880[/snapback] Jeg tror egentlig han jobber for telmore, sett mange av denne typen innlegg før og de fleste kunne spores tilbake til ansatte... Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Nei, jeg får jeg dessverre ikke sendt sms til telefonkatalogen, mobilbank osv. Grunnen til dette er at TELMORE ennå ikke tilbyr dette til oss kunder. Og det er den eneste tjenesten jeg kan si jeg savner hos TELMORE pr dags dato. Har vært i kontakt med dem (TELMORE), og fikk da til svar at de ville komme med innholdstakserte tjenester i løpet av februar/mars. Så kan ikke annet enn å håpe og tro at dette kommer til å skje. 7729572[/snapback] Det var da voldsomt som CAPS LOCKen låste seg hos deg hver gang du skulle skrive Telmore 7729880[/snapback] Jeg tror egentlig han jobber for telmore, sett mange av denne typen innlegg før og de fleste kunne spores tilbake til ansatte... 7730364[/snapback] Enig der, hele 2 innlegg på forumet totalt. Unødvendig capsing av Telmore og alt er bare fryd og gammen, feil opplevd er ikke Telmore sine feil, nye tjenester "snart" på plass. Er alltid skeptisk slik innlegg fra rykende ferske forumbrukere. En klype med salt kan komme godt på vei. Telcontar Lenke til kommentar
joschram Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg kom akkurat på en annen negativ ting med Telmore. De markedsfører seg som et kontantkort på telepriser.no, men det er fullt mulig å overtrekke kontoen. Dersom man da overtrekker med noen få kroner og ikke fyller på vil de automatisk legge til et gebyr på 50 kroner etter 10 dager. Kjedelig hvis man bruker kontantkortet lite og saldoen ikke er 100% oppdatert. I Norge er kontantkort synonymt med at man ikke kan få negativ saldo på sin ringekonto. I det minste dersom man ved evt. negativ saldo kaster kontantkortet og ikke får regning i ettertid. Jeg lurer litt på om telepriser.no/post og teletilsynet skal få en mail av meg ang. dette. Telmore hører egentlig hjemme under abonnementskategorien. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Kjenner meg igjen her. 1) Ikke mulig med SMS til firesifrede nummer (hæh?!?) 2) Ikke mulig med MMS til e-post 3) Forsinkelser i forhold til aktivering (5 dager, pga. tekniske "problem") 4) Glemte å få bekreftelse på portering av nummer fra Telenor (3 ekstra uker å vente) 5) Umulig å sende MMS-meldinger, etter uendelig mange e-poster med "support" Positivt: Som flere andre fikk jeg en haug av ringetid gratis, noe som holder akkurat til å få meg portert over til en seriøs operatør. Lenke til kommentar
TelmoreKundeservice Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Etter å fulgt med på denne tråden de siste par dager, har vi hos Telmore besluttet oss for å delta i denne debatten for å rydde opp i evt. misforståelser. Telmore hadde fra starten av problemer med å sende ut sim kort, p.g.a en leverandørfeil. Dette problemet er nå løst, og sim kortene blir nå levert så raskt som posten kan levere dem. Vi har dessverre opplevd noen oppstartsproblemer med MMS og GPRS, og vi kan forsikre at løsningen på dette problemet er høyt prioritert hos Telmore. - Og vi gjør alt vi kan for å løse problemet raskest mulig. Hvis våre automatiske oppsett ikke fungerer på den enkelte kundes mobiltelefon kan man alltid sette det opp manuelt, informasjon om dette er vedheftet til dette innlegget. Med hensyn til PIN og PUK koder genererer våre systemer automatisk en mail til den e-post adressen kunden har oppgitt til oss ved bestilling. Mottar man ikke denne e-posten kan man logge seg inn på "Mitt Telmore" og finne pin kodene under "Mine data og koder". Joschram: Vi beklager at du ikke har fått svar på din e-post, da det er veldig viktig for oss å svare på e-post innenfor 24 timer. Send oss gjerne ditt mobilnummer og e-post adresse i en PM (Privat beskjed), så kan vi undersøke om den er mottatt. Årsaken til at ditt Telmore sim-kort er aktivt noen dager etter at du flyttet nummeret fra oss, er som Baggio10 nevner, er for å gi kundene en ekstra sikkerhet så vi har mulighet til å aktivere det gamle sim kortet hvis det skulle oppstå problemer hos den nye operatøren. Telmore i Norge er relativt nytt og som med alt annet opplever vi noen oppstartsutfordringer. Så snart en feil blir oppdaget blir den feilmeldt, og det foregår en tett oppfølging på å løse disse problemene. Vi beklager derfor overfor de kundene som har blitt berørt av dette, men vi blir bedre for hver dag som går. Ikke minst fordi dere som kunder melder klart tilbake til oss hva som fungerer og ikke gjør det. Telmore vil gjerne ha tilbakemeldinger fra kundene sine, så vi vet hva vi kan forbedre fremover og sikre at våre kunder forblir glad og tilfredse. Har dere noen forslag eller spørsmål er dere alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice på telefon 02106 eller på e-post: [email protected]. Opsetting.txt Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Bra av telmore å stille opp å oppklare\beklage, skulle ønske flere selskaper gjorde det Lenke til kommentar
swanky Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 De beklagelsene er ikke verdt det virtuelle papiret de er skrevet på, det er tjenestene og funksjonaliteten som mangler. Det er helt åpenbart at dere ikke var klare for å lansere dere på det norske markedet. Lenke til kommentar
joschram Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Joschram: Vi beklager at du ikke har fått svar på din e-post, da det er veldig viktig for oss å svare på e-post innenfor 24 timer. Send oss gjerne ditt mobilnummer og e-post adresse i en PM (Privat beskjed), så kan vi undersøke om den er mottatt. Årsaken til at ditt Telmore sim-kort er aktivt noen dager etter at du flyttet nummeret fra oss, er som Baggio10 nevner, er for å gi kundene en ekstra sikkerhet så vi har mulighet til å aktivere det gamle sim kortet hvis det skulle oppstå problemer hos den nye operatøren. Bra dere svarer her. Er ikke så viktig for meg å få svar på hvorfor dere tar 5,5 kroner mer enn andre operatører for oppkall til finn.no's telefon for bestilling av annonse siden jeg nå er kunde hos Nutel. Men andre som leser dette forumet kan sikkert ha interesse av svaret på dette spørsmålet. Noen tips til dere på veien: Når man går inn i et nytt marked bør man kunne levere en tjeneste som kundene tar for gitt siden ingen andre operatører i markedet i norge har problemer med å levere innholdstakserte SMS'er. Dersom dere ikke forholdsvis raskt får på plass denne tjenesten vil jeg tippe at ganske mange av kundene dere har fått forsvinner når ringetiden dere gir ut gratis er brukt opp. Derfor var det nok et lurt trekk av dere å binde kundene opp i 6 mnd ved kjøp av subsidiert telefon. Lenke til kommentar
palandw Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) bestilte nytt simkort(etter at jeg mistet det gamle) fra telmore 28.12.06. Dette via web, og ble umiddelbart trukket 99kr fra kontoen min og alt så greit ut. Har til dags dato ikke sett snurten av noe nytt simkort, og det er rimelig frustrerende å være uten simkort i over 20 dager... Endret 17. januar 2007 av palandw Lenke til kommentar
joschram Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 En liten oppdatering om Telmore: 1. Telmore har enda ikke tilbakevist at Baggio10 har en arbeidsmessig tilknytning til Telmore. 2. Telmore har enda ikke sagt når de vil tilby innholds-SMS'er. 3. Telmore har enda ikke svart på hvorfor de tar 30,5 kroner i startavgift for annonsebetaling på finn.no (alle andre tar 25 kr.) 4. Etter at jeg porterte ble ikke mitt SIM-kort hos Telmore deaktivert, først når jeg sendte dem mail 4 uker etterpå ble SIM-kortet deaktivert. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Jeg har prøvd å sette opp wap på min SE Z550i et utall ganger, men ikke F om det lykkes meg å koble opp. Har brukt innstilligene angitt på Telmores hjemmesider, samt den Telmore la ved i denne tråden. Når heller ikke det automatiske oppsettet ble vellykket (det gjør sjelden det når det ikke blir sendt), blir man litt motløs. Lenke til kommentar
sewwe Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 I høst var jeg på jakt etter en billig operatør og fant tilfeldigvis ut at Telmore akkurat hadde startet opp. Sjekket hjemmesiden og de så seriøse ut + at de ga nye kunder 300 kroner i ringetid. Supert tenkte jeg og porterte med en gang. Alt vel så langt... Nytt SIM-kort kom i posten (litt tregt) uten PIN-kode. Fikk opplyst at PIN-kode skulle komme på mail. Den kom aldri. Måtte ringe kundeservice for å få kode. De beklaget og jeg fikk 100 kroner ekstra i ringetid. Alle kan gjøre feil tenkte jeg og var fornøyd med 100 kroner som et plaster på såret Når så porteringen var unnagjort logget jeg meg på hos Telmore.no for å sette opp mobilen (Nokia 6230) for bruk med GPRS/WAP. Oppsett ble mottatt fra Telmore, men WAP/internett fikk jeg aldri til å fungere. Selv etter manuelt oppsett av telefonen basert på opplysningene på Telmore.no. Samme telefon er tidligere brukt med både Netcom og Telenor-baserte operatører tidligere uten noen problemer. Noen dager etterpå skulle jeg sjekke saldoen i min nettbank via SMS, men telefonen sa bare at meldingen ikke kunne sendes. Sjekket da Telmore sin hjemmeside og fant ut at de ikke støtter SMS til innholdstjenester som telefonkatalogen, nettbank, bestille ringetoner, spill osv. Nå 3 mnd etterpå har de enda ikke klart å få på plass støtte for innholdstakserte SMS'er.... Litt før jul satte jeg inn noen annonser på Torget på Finn.no. Annonse der skal koste 25 kroner + samtaletid. Telmore tar 30,5 kroner. Jeg sendte da med en gang mail og spurte hvorfor de tar 30,5 i startavgift på dette når alle andre operatører jeg har hatt tar 25 kroner. Over 2 uker senere har jeg enda ikke mottatt noe svar. For noen dager siden porterte jeg derfor over til Nutel Killbill, og innholdstakserte SMS'er og WAP/GPRS/Internett har der fungert fra første minutt. Konklusjon: Hold deg unna Telmore. Med problemene jeg har hatt er det ikke noe rart de må gi 300 kroner til hver eneste ny kunde for i det hele tatt få noen. Problemet deres er at de fleste vil stikke fra dem så snart ringetiden er brukt opp. Edit: De har forresten ikke klart å oppfatte at jeg har portert for over 2 dager siden. SIM-kortet mitt fra Telmore virker fint fortsatt. Kan både ringe og sende SMS med det. Innkommende samtaler/SMS går selvfølgelig kun til den nye operatøren. Kanskje jeg skal være snill og si fra at jeg har portert bort fra dem? 7647873[/snapback] Telmore må nødvendingvis vite at du er utportert da en portering innebærer at man tar med seg nummeret til en annen operatør. Hos de fleste operatører er det gamle SIMkortet + abo aktivt et par dager etter porteringen i tilfelle det skal skje noe galt så kunde blir uten telefon. Det er nok ikke nødvending å ringe Telmore, men du vil få en sluttfaktura for alt du har ringt i disse dagene med ditt gamle SIMkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå