Ernie Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg tror jeg fant ut av det men Driver "xxxxx" var Driver "vesa" skal jeg bytte om å den? og hvor skal jeg plassere denne? Section "Extensions" Option "Composite" "disable" EndSection ? 7655169[/snapback] Vesa er ikke akkurat den driveren du vil ha. Ideelt sett bør du bruke radeon hvis den støtter kortet ditt (noe jeg tviler på) eller som en nødløsning fglrx (som er den du hentet ned fra livna) glxgears er et lite program som viser tre snurrende tannhjul, som en simpel test av skjermkortet ditt. Åpne et terminal-vindu og skriv glxgears for å starte det (hvis den følger med FC6 da). 7657193[/snapback] Ok. Det funket men jeg får ikke XGL funksjonen til og virke altså destop effects. hva skal jeg gjøre for og få de til og fungere? 7657812[/snapback] XGL tror jeg ikke du bør satse på å få inn siden det kan være en smule kronglete. Støttes kortet ditt av radeon-driveren (igjen, jeg tviler) bør du bruke AIGLX som er den foretrukne og enkleste måten å få det til i FC6. Se ellers denne tråden ang. XGL/AIGLX. Lenke til kommentar
janysk Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Ok jeg skjønte ikke mye der fordi jeg er helt ny i Linux. Kunne noen kansje ha sakt hva jeg burde gjøre her i denne tråden? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hvis du leser den delen lit mer nøye og ser skikkelig etter i xorg.conf vil du se... Lenke til kommentar
janysk Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 hehe jeg har lest den delen veldig nøye men hva burde jeg satse på siden mitt: ATI Mobility Radeon X1400 kort er i en Acer TravelMate 3282WXMi? Lenke til kommentar
janysk Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 og hva er forskjellen på: AIGLX - Compiz og AIGLX - Beryl? Lenke til kommentar
janysk Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 jeg gjorde det til xgl men da forsvant dektop-effects fra hele linux Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 og hva er forskjellen på: AIGLX - Compiz og AIGLX - Beryl? 7670165[/snapback] Compiz og Beryl ingen ting annet. Lenke til kommentar
janysk Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 ok men enten gjør jeg det helt feil eller så klikka linux men desktop-effects forsvant plutselig Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg har ikke noe annet tips enn at du bør begynne å bruke REDIGER-knappen i stedet for å spamme din egen tråd med nye meldinger hele tiden. Lykke til! Lenke til kommentar
janysk Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 hehe har nesten ikke brukt dette forumet selv om jeg har hatt bruker en stund så takk for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå