TordO Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Heisann! Jeg har tenkt tanken å bestille RAM-brikker fra england. De er av typen G.Skill og man får dem ikke i Norge. De koster 223 £ (ca. 2680 kr) + frakt 5£ (flyfrakt, 60kr) Når denne pakken kommer til Norge, hva skjer da? Tord Lenke til kommentar
Makky Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 1. Du kan søke på forumet, er mange poster om dette 2. Du kan lese her Lenke til kommentar
TordO Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) takk jeg fant dette: "De alle fleste varer, for eksempel elektriske og elektroniske artikler, cd- og dvd-plater er tollfrie" så det betyr jo at jeg bare kan bestille varen fra england og ta den i bruk Er det mulig å også få trekt fra den egelske momsen? Tord Endret 5. januar 2007 av TuppenX2 Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 For verdier over 200 kr må du betale gebyr på 160 kr og norsk moms .. Lenke til kommentar
TordO Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 ikke i følge toll.no, hvis ikke jeg missforstår da.. Kan ta med avsnittet: "Innførsel av varer med vareverdi over 200 kroner må fortolles. Det vil si at det må betales merverdiavgift (25 prosent) og eventuell toll og særavgifter for varen. Toll og avgifter regnes ut fra varens verdi inkludert frakt- og eventuelle forsikrings-kostnader. De alle fleste varer, for eksempel elektriske og elektroniske artikler, cd- og dvd-plater er tollfrie. Klær er derimot tollbelagte." Jeg tolker dette som at elektronikk _ikke_ må fortolles.. tar jeg feil? Tord Lenke til kommentar
Sceolan Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Du trenger "bare" å betale fortollingsgebyr + norsk mva ja. Dette gebyret etter postens satser, kommer seg på 90,- hvis verdien er mellom 200 - 1000,- , og 182,- for varer over 1000,-. Lenke til kommentar
TordO Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) http://toll.no/templates_TAD/Article.aspx?...&epslanguage=NO der står det at man slipper 10.7% toll, men man må fortsatt betale moms på disse "tollfrie" varene.. så må jeg bare få den engelske butikken til å trekke fra engelsk moms siden den skal til norge Tord Endret 5. januar 2007 av TuppenX2 Lenke til kommentar
Makky Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) http://toll.no/templates_TAD/Article.aspx?...&epslanguage=NO der står det at man slipper 10.7% toll, men man må fortsatt betale moms på disse "tollfrie" varene.. så må jeg bare få den engelske butikken til å trekke fra engelsk moms siden den skal til norge Tord 7647613[/snapback] Når varens verdi er kr 200 og over, beregnes det toll og avgifter for varens verdi inkludert frakt og eventuell forsikring. Du slipper Toll, men må betale MVA. Husk å be firmaet du kjøper fra om å trekke fra den engelske VAT. Endret 5. januar 2007 av Makky Lenke til kommentar
TordO Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Makky, jeg leste litt for kjapt når jeg postet det har endret posten nå, og jeg forstår at jeg da må betale momsen... må bare maile firmaet og spørre om de kan trekke fra den engelske VAT Tord Lenke til kommentar
TEE Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Pass på å sjekke garantibetingelser etc. også. Husk at 5 års reklamasjonsrett kan glemms Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Det blir bare Moms + Fortollings gebyr fortollingsgebyret er for at de har arbeid med å regne ut hva du skal betale i Moms. Husk at Invoice papirene må være tilgjengelig fra utsiden av pakken, hvis papirene ligger inne pakken, vil de som skal fortolle pakken, sende deg et brev om at papirene mangler. De trenger de papirene for å regne ut hva du skal betale i eventuell toll og moms Endret 6. januar 2007 av Fumle Lenke til kommentar
genstian Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Be webshopen sende det til deg som pakke, så betaler du forskudd til dem. Må være en seriøs netbutikk da. Fungerer fint ved pakker fra USA. Slipper mva ++! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg kjøpte mine Mushkin brikker fra PC-Memory Upgrade i England. Betalte med Visa og fikk brikkene levert på døra (i Nord-Norge!!) 5 dager etterpå. Den prisen du ser hos PC-Memory Upgrade er den prisen du betaler. Ingen skjulte avgifter,toll eller mva. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå