Paddington Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Forresten utrolig at ingne hakket på at jeg skrev MHz isteden for Hz :smile: Lenke til kommentar
CFD Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Quote: Den 2002-11-26 12:50, skrev AlexK:Den sammenligningen er helt borte i tåka. Dette blir bare for dumt. Hvorfor synes du det? Man få uansett ikke det man betaler for og da har man rett og levere skjermen tilbake. Den lever jo ikke opp til spesifikasjonene også.. Du kunne iallefall begrunne hvorfor du synes den var dum da.. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 28. november 2002 Forfatter Del Skrevet 28. november 2002 Tjaa sammenligningen var kanskje litt dum... men det måtte i så fall være at hovedkortet leverte f.eks bare 130 mhz fsb til cpu'n, slik at den på den måten blei klokka ned da... tenkte over det seinere. Prosessorn leverer jo 3 ghz vis den får 133 mhz på samme måte leverer skjermen 89 hz vis den får 89hz frå skjermkortet. Det er derfor ingen grunn til og levere skjermen tilbake NÅR eg ikkje har fått testa at den virker, for eg vil tru det er skjermkortet som ikkje leverer nok. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Quote: Den 2002-11-28 19:26, skrev CFD: Quote: Den 2002-11-26 12:50, skrev AlexK: Den sammenligningen er helt borte i tåka. Dette blir bare for dumt. Hvorfor synes du det? Man få uansett ikke det man betaler for og da har man rett og levere skjermen tilbake. Den lever jo ikke opp til spesifikasjonene også.. Du kunne iallefall begrunne hvorfor du synes den var dum da.. Regnet med at det var ganske åpenbart. Nå ser det jo ut til at Cornel har innsett det også, men greit, jeg skal forklare. Han sammenlignet med en prosessor som var annonsert som 3 GHz, men som ikke ville kjøre på høyere enn 2,8 GHz, altså et produkt som ikke levde opp til det som ble lovet. Med Sony-skjermen er det annerledes. Det er (ihvertfall ikke så vidt vi har fått vite) noe galt med den. I Windows får han bare stilt inn 85 Hz, selv om skjermen klarer 89 Hz. Situasjonen ville vært den samme uansett hvilken annen skjerm med samme specs han hadde kjøpt. Sony kan ikke lastes for at MS ikke har bygd inn i Windows funksjoner for å finjustere refresh i små intervaller. Hvis det er av stor betydning å få kjørt skjermen på akkurat maks av hva den kan klare, finnes det tredjepartsprogramvare, som er nevnt tidligere i tråden. Men forskjellen fra 85 Hz til 89 Hz har absolutt ingen praktisk betydning, i motsetning til tilfellet med feil prosessorhastighet. Håper dette var oppklarende. Og til Cornel: Hyggelig at du har slått deg til ro med 85 Hz. Kos deg med skjermen din! :smile: Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 28. november 2002 Forfatter Del Skrevet 28. november 2002 Hadde seriøse planer om 21" her ei stund, men slo det fra meg. Det var kun pga eg hadde fått solgt denne for full pris. Men nå står det ein nesten like dan 19" ute igangen her som eg skal teste. Det er Sony E430, kjøpte den i stade til ei eg bygger ein pc for. Menneh... skal nok få den til 89 hz ein dag er har lite og finne på. Akkuratt no har eg nok av problemer. (solgte hd'n med bootsectoren min på) Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 20. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2003 Luren, les posten og sjao om du faor da te! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Prøv linken min, rivatuner er gratis det er ikke powerstrip!!! Kjempebra salg da til siste posten din , sånne ting er kjedelige Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 Nå har ting forandra seg! No har eg eit Ati R9700 pro kort! (dvs snart r9800 kort da, for det r9700 pro kortet mitt brant opp! Noken smarte idear om og få den opp på 89 nuh? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Powerstrip: Høyre musetast; Display profiles; Configure. Advanced timing options; Under vertical geometry finner du "refresh rate". KalaBING! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå