Sledge Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Maskinen vil ikke lenger starte. Jeg hører ingen vifte støy og ingen indikasjoner på lysene i kabinettet. Det første jeg da tenker er at strømforsyningen er gåen. Har åpnet maskinen og hovedkortet som sitter i er et Asus A7N8X. Ser at grønn pære lyser på hovedkortet når strømbryteren på strømforsyningen slås på. Betyr dette at strømforsyningen allikevel fungerer og feilen ligger andre steder? Evt. hvor? Har sjekket at ledningen til på knappen på kabinett er på og at den ikke er løsnet fra hovedkort. Hvordan kan jeg feilsøke videre? Lenke til kommentar
astradoz Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 er den ny byggd? for kan være hovedkortet som har kontakt med kabinettet i bakkant. i tilfelle må du skru på sånne gullfarga skruer som du fester i hullene der du skrur fast hovedkortet, slik at hovedkortet kommer høyere opp. Sikker på at du ikke har koblet noen ledninger feil? bare prøv å koble ledningene til på-knappen på alle mulig forskjellige pinner der, mens strømkabelen er i, slik at du kan sitte kombinere med å koble, og skru på. huska å koble 20/24 pin samt 4/6 pin til hovedkortet? Lenke til kommentar
Sledge Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Nei, den har stått og gått i 2-3 år. Derfor vet jeg at ledninger er koblet riktig. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 er nok enten psu eller hovedkort som er gåent.. ville ha prøvd en annen psu først. En kamerat hadde ei q-tec strømforsyning.. der hadde det ryki en kondensator inni psu.. og pc'n hans starta, men fikk aldri noe bilde på skjermen.. og etter test av annen psu funka den like godt igjen. Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hei: Vet ikke om dette hjelper, men prøver likevel... Dersom det er grønt lys på HK ditt da får det strøm fra strømforsyningen din. Du forteller litt "dårlig" hva problemet ditt er, men får du ikke startet maskinen i det hele tatt? Starter ikke vifter og kommer det noe på skjermen? En ting du kan sjekke er at ledningen fra Power-knappen på kabinettet sitter på rett plass eller har hoppet av kontaktene på HK. Om det ikke er tilfellet så fikk jeg akkurat fixet min pc etter noe lignende, du kan lese mer om problemet mitt her Mitt problem Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå