robert- Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Hei. Nå er jeg helt blank innen kjøp av Digitalt Videokamera, men jeg skal nå få skaffet meg det :smile: Vel, først og fremst, jeg skal bruke 8 - 13 000,-. Jeg skal filme endel extreme sports, dvs, motocross, wakeboard, snowboard, skateboard etc. Jeg har sett lenge på Canon XM-1, med denne brede linsen vil det sikkert være ypperlig for ting jeg skal filme? Men dette er noe i overkant i pris, ihvertfall nå i førsteomgang. Er alle 3CCD videokameraer like dyre som Canon XM-1? 20 +++? Jeg har ikke noe bruk for stillbilde, jeg har allerede et brukbart kamera. Heller ikke webcam. DV inn og ut må jeg vel nesten ha. Også jeg må kunne få brukbare bilder også i noe dårlig lys. Utseende er ikke sånn veldig viktig. Har også sett på Canon MV550i og Sony Digital8. Noen dere vil anbefale? Gjerne med slik vidlinse, men de er vel alle så dyre. Takk. PS! Noen som vet hvordan kameraer de bruker i CKY filmene? Sett endel småe Sony digital8 lignende kameraer der. Mvh Robert [ Denne Melding var redigert av: robert- på 2002-11-25 02:46 ] Lenke til kommentar
tomy Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Hei. Har du noen kjente som skal til Tenerif eller Cran Canari kan du kjøpe det nye Canon xm2 for kr 15000.- der. Norsk pris 25000.-. tomy Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Jeg har nettopp kjøpt et Panasonic NV-MX500 i London for 1199 GBP og er meget godt fornøyd. Du får en tidligere modell MX350 for 999 GBP hos http://www.letsgodigital.co.uk/ inkludert VAT. Begge kameraene har 3CCD og bør passe bra til ditt bruk. Av en eller annen grunn er Panasonic kameraene 30-40 % billigere i England enn i Norge (Canon og Sony bare litt billigere). Begge kameraene konkurerer godt mot Sonys TRV-950 som koster mye mer. Lenke til kommentar
tomy Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Hei dere Det er hyggelige priser i London ser jeg og håper at folk begynner og kjøpe kvalitetskameraer når de er i utlandet. Her i Norge flår firmaene deg til skinnet for alt av varer og tjenester. Den verste er staten selv med sine avgifter og gebyrer. Her er noen flere eksempler som jeg innhentet på Tenerif i November 02 da jeg var der : Panasonic 3 ccd NV-MX500 koster 13500.- nkr hos firmaet VISANTA som finnes alle steder på Kanariøyene. Pris i Norge ca. 19000.- Canon xm2 3 ccd kamera koster 15000.-nkr hos firmaet MAYA som finnes på Tenerif og Cran Canaria. Pris i Norge ca 25000.- Panasonic gx 7 koster ca 8900.- nkr hos VISANTA og MAYA. Pris i Norge ca 13 000.-. Minidv kassett koster ca 40 kr. hos de ovennevnte firmaer. Andre vil alltid prøve seg på mye mer. Handler du hos disse firmaene handler du trygt. Du trenger ikke gå til andre og kjøpe eller prute, de er garantert dyrere og mindre trygg. VISANTA gir deg 7 dagers angrefrist. De annonserer i reiseselskapenes brosjyrer. Du får Europagaranti i 1 år. Dette virker da jeg selv har brukt den i Norge. Som dere ser er det besparelser på mange tusener faktisk kan du spare inn hele feriebilletten på ett kamerakjøp. Du kan handle med Visakortet trygt i de ovennevnte butikker. Løp og kjøp tomy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå