loathsome Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Slo på PCen min her forleden, og da var 800x600 oppløsningen min. "wtf make sense", tenkte jeg og gikk inn i kontrollpanelet for å skifte den. Neida, der var den ikke, nermeste jeg kom var 1280x800 (og jeg bruker 1440x900). Har nå prøvd følgende: - Reinstallering av drivere. - Omegadrivere - Driver Cleaner Resultat = Hva kan være problemet, og hvordan skal jeg løse det? --- redigert: Les denne posten! Endret 6. januar 2007 av loathsome Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Uhm, plutselig hører jeg denne "new device found" lyden fra høytallerene mine. Stikker så inn i kontrollpanelet, og der er jaggu meg alt som normalt. 1400x900 som høyeste alternativ igjen. - Jaujua, problemer som løser seg selv. Skulle hatt fler av dem. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Svenskeknappen funker faktisk ikke så bra under linux, starter man om igjen er fremdeles problemet der. Men igjen så gjør vel det saken litt lettere, er det en feil vet man hvorfor og hvor. Mitt problem nå er at jeg egentlig har to timer gym i dag, thats it. Men det frister så jæææævlig lite. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Bah, når har samme drittet skjedd igjen. Hva faen, liksom? Hva kan jeg prøve? edit: Var slik når jeg slo på PCen. Endret 6. januar 2007 av loathsome Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Nå har jeg funnet litt mer ut - skjermen min "finnes" ikke, liksom - navnet vises ikke. Før stod det Acer et-eller-annet, nå er det bare «Default monitor» Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Last ned drivere til skjermen din fra Acer da Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) En stor oppdatering her! Dette er et kjent problem, og det er langt i fra bare meg som har dette problemet. Ingen løsning er funnet hittil. Jeg har derimot klart å løse problemet med selve oppløsningen selv. Måtte selv modde NVIDIAs 93.81 beta-drivere til å tvinge fram 1440x900-oppløsningen. Som vedlegg har jeg lagt ved de moddede driverfilene. Disse legger du under C:\NVIDIA\Win2KXP\93.81 og så reinstallerer du fra C:\NVIDIA\Win2KXP\93.81\setup.exe. Dersom noen vil at jeg skal modde andre oppløsninger, er det bare å si i fra. Argh, håper NVIDIA fikser dette drittet snart redigert: GeirGrusom - Har selfølgelig prøvd det - uten hell. redigertx2: Der fikk jeg lyden igjen, og skjermen ble funnet. Merkelig. Jaja, da har vi i hvert fall en løsning på dette; Vente til det fikser seg av seg selv og bruke driverfilene mine i mellomtiden. NVIDIA_93.81_modded1440x900.zip Endret 6. januar 2007 av loathsome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå