Gå til innhold

Problemer med nytt minne, oppdatere bios?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en av disse i dag. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo....aspx?plid=6151

men uansett hvilken kombinasjon jeg prøver og sette brikkene i får jeg masse errors i memtest86 og masse reboots i windows

så det jeg lurte på var om jeg bør prøve og oppdatere BIOS til hovedkortet før jeg eventuelt sender brikkene tilbake til netshop for feilsøking?

har aldri flashet BIOS på hovedkortet før så hva skjer hvis jeg gjør noe feil, har heller ikke diskettsjasjon så derfor skal jeg oppdatere BIOS i windows.

Og hvilken av disse skal jeg velge?

http://us.dfi.com.tw/Support/Download/bios..._FLAG=A&SITE=US

pcen min:

Hovedkort: DFI LANPARTY UT CFX3200

CPU: AMD dual core 4600+

minne: OCZ 2048MB Dual Channel PC-3200

Beklager for rotete innlegg, men må skrive dette fort før pcen rebooter igjen :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velg den øverste... den er for bruk med winflash.. den andre er for diamond bios ræl.. de andre er tidligere utgaver..

Har du disker i Raid ?.. ser at biosen oppdaterer Raid biosen.. har dog ikke peiling på om arrayer blir slettet, dog virker litt bøst i så tilfelle, men en backup hadde kanskje vært greit uansett..

Og ja du burde flashe biosen om det er lenge siden du har gjort dette, eller at det har kommet flere nyere utgaver siden din bios versjon.

Så, installer eller bruk winflash.. jeg har ikke peil på dfi kort da jeg aldri har hatt et dfi kort, men det er sikkert noe ala Asus eller msi sine løsninger. Du installerer winflash, laster ned bios via det eller bruker den du lasta ned fra dfi sin side.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen, la inn BIOS oppdateringen og kjørte først en memtest86 med begge brikkene i og fant masse feil, så kjørte jeg en og en brikke, første brikken fant den masse feil på mens andre brikken fant den ingen feil på.

Prøver og kontakte netshop i morgen siden det virker som det er noe feil med den ene brikken og ikke hovedkortet mitt som forårsaker problemene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...