Gå til innhold

Utrolig, ingen force feedback på PS3!

Placo

Anbefalte innlegg

Jau, som nevnt ovanfor, hvis sjølve PS3 enheten ikkje støttar Force Feedback, så veit ikkje eg korleis det blir, sjølv om spela evt. støttar det. Immersion, som har patentet, vil nok gjerne ha sin del av kaka, og vil derfor sikkert ha betalt for at PS3 skal ha støtte for dette.

Og ja, XBOX (1) støtta ikkje FF - derfor fekk ikkje den nokon spel med dette. Sjølv om 3. parts utviklarar som Logitech og Madkatz heilt sikkert kunne lage dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, å ikke kjøpe PS3 fordi den ikke har force feedback er en like rar grunn som de som ikke vil kjøpe Wii fordi den ikke støtter HD grafikk, hva har det med saken å gjøre.

7646425[/snapback]

Feil sammenligning. Det finnes mange bilspillentusiaster her på forumet. Og ratt og FF hører sammen som hånd i hanske. Dette var et stort minus for den gamle Xboxen, men heldigvis har 360en støtte for dette.

Lenke til kommentar

Kan jo ikke si at jeg er overasket over dette. Å jeg forstår ikke helt hvorfor folk tar så av av noe som egentlig er gammelt nytt. For det er jo lite vits å utvikle Force Feedback og rumble til en konsoll som i bunn og grunn ikke støtter det.

Å angående saken mot immerson så er det ganske klart hvorfor microsoft har det og ikke sony. De kjøpte seg inn i selskapet og endte søksmålet på den måten. Å enda smartere så vil jo ikke sony på noen måte betale noe til et selskap som ender i lommene til konkurentene.

Lenke til kommentar
Vet du i det hele tatt hva det er snakk om ? Force Feedback på ratt er noe av det viktigste for bilspill entusiaster. RATT, ikke kontrollen. Jeg vet jo selvsagt at det ikke er rumble i kontrolleren.

Og hvordan du klarer å prestere å si at det er en rar grunn å ikke kjøpe Wii fordi den ikke har HD grafikk er jo ganske så utrolig. Er det så rart at noen som kanskje har betalt 10-20 tusen kroner for en HDTV vil utnytte den ?

Jada, 'spilleglede'...'Zelda'... 'grafikk betyr ingenting'...bla bla.

7646470[/snapback]

Lei fra min side, men synes likevell folk er rare om de velger å ikke kjøpe PS3 grunnet en slik ting. Pussig nok klarte vi oss uten slike tinger før, det er pussig hvor "avhengig" folk er blitt av små tinger, for så å gråte seg hæs når det er noen som ikke har det, nettopp slik som med Nintendo og Wii.

Om noen har betalt 10-20k for en HDTV kun for å få HD grafikk så er ikke Wii noe valg nei, men tviler på at noen investerer så mye i en TV kun for spilling. De bruker den somregel til å spille av filmer, og da kan vel pengene være godt investert selv om Wii ikke støtter HD.

Feil sammenligning. Det finnes mange bilspillentusiaster her på forumet. Og ratt og FF hører sammen som hånd i hanske. Dette var et stort minus for den gamle Xboxen, men heldigvis har 360en støtte for dette.

Som sagt, man klarte å få en like fin spillopplevelse i "gamledager" med f.eks Ridge Racer, uten noen form for rumble. Det som er er at folk er "vant" med det, og mener at spillopplevelsen blir noe helt annet om der ikke er force feedback i rattet.

Jeg synes det er en rar og teit grunn å ikke investere i en hel konsoll på et slikt grunnlag.

Lenke til kommentar
Hehe, å ikke kjøpe PS3 fordi den ikke har force feedback er en like rar grunn som de som ikke vil kjøpe Wii fordi den ikke støtter HD grafikk, hva har det med saken å gjøre.

La oss nå først se på spillene som kommer, så legge oss opp en mening om det ville vært bedre om kontrollen hadde Force Feedback.

7646425[/snapback]

Vet du i det hele tatt hva det er snakk om ? Force Feedback på ratt er noe av det viktigste for bilspill entusiaster. RATT, ikke kontrollen. Jeg vet jo selvsagt at det ikke er rumble i kontrolleren.

Og hvordan du klarer å prestere å si at det er en rar grunn å ikke kjøpe Wii fordi den ikke har HD grafikk er jo ganske så utrolig. Er det så rart at noen som kanskje har betalt 10-20 tusen kroner for en HDTV vil utnytte den ?

7646470[/snapback]

Ville bare gi mitt inspill på det der..

Kjøpte meg en 50 tommer plasma i går, og siden jeg har Wii, så kjøper jeg slik at jeg får best bilde med DEN konsollen, jeg kjøper ikke noe annet fordi de kan tilby bedre...

Fornøyd..

Lenke til kommentar

7646470[/snapback]

Lei fra min side, men synes likevell folk er rare om de velger å ikke kjøpe PS3 grunnet en slik ting. Pussig nok klarte vi oss uten slike tinger før, det er pussig hvor "avhengig" folk er blitt av små tinger, for så å gråte seg hæs når det er noen som ikke har det, nettopp slik som med Nintendo og Wii.

Om noen har betalt 10-20k for en HDTV kun for å få HD grafikk så er ikke Wii noe valg nei, men tviler på at noen investerer så mye i en TV kun for spilling. De bruker den somregel til å spille av filmer, og da kan vel pengene være godt investert selv om Wii ikke støtter HD.

Som sagt, man klarte å få en like fin spillopplevelse i "gamledager" med f.eks Ridge Racer, uten noen form for rumble. Det som er er at folk er "vant" med det, og mener at spillopplevelsen blir noe helt annet om der ikke er force feedback i rattet.

Jeg synes det er en rar og teit grunn å ikke investere i en hel konsoll på et slikt grunnlag.

7648345[/snapback]

Jo, man klarte seg naturligvis helt fint uten diverse funksjoner tidligere. Det sier seg selv at man klarer seg uten noe som ikke har vært tidligere.

Men, selv du skjønner kanskje at mange mener at mangelen på FF gjør at spillet ikke blir så bra som det kunne blitt?

At FF faktisk hever kvaliteten på spillet?

Vi sitter på jobben med projektor, PlaySeat og ratt.

Forskjellen på å spille med et ratt med eller uten FF er enorm. Udiskutabelt.

En av de virkelig store rally-entusiastene på konsollfronten (som forøvrig kjører til vanlig også) var i møte med meg senest for noen få timer siden og vedkommende tok imot nyheten med stor skuffelse.

En av kontaktene hans hos Sony Norge hadde følgende kommentar på hans sporendekse telefonsamtale og spørsmål rundt dette: "Ingen kommentar".

Lenke til kommentar
Jo, man klarte seg naturligvis helt fint uten diverse funksjoner tidligere. Det sier seg selv at man klarer seg uten noe som ikke har vært tidligere.

Men, selv du skjønner kanskje at mange mener at mangelen på FF gjør at spillet ikke blir så bra som det kunne blitt?

En av de virkelig store rally-entusiastene på konsollfronten (som forøvrig kjører til vanlig også) var i møte med meg senest for noen få timer siden og vedkommende tok imot nyheten med stor skuffelse.

En av kontaktene hans hos Sony Norge hadde følgende kommentar på hans sporendekse telefonsamtale og spørsmål rundt dette:  "Ingen kommentar".

7648745[/snapback]

Jeg mener at folk henger seg for mye opp i små detaljer i spill i dag i stede for å se på helheten. Jeg har klart meg fint med et ratt til PC uten FF, og jeg har kost meg med Live for Speed (når jeg fikk det til å virke med ratte), Richard Burns Rally og GTR. Jeg har og spilt disse spillene på ratt med FF, men jeg har ingen problemer med å fyre det opp etterpå med et ratt uten FF, selv om de "hever" kvaliteten.

Om det er udiskutabelt, hvorfor spør du da, du har jo avslutta diskusjonen der.

Min mening er at folk har en tendens til å henge seg opp i filleting og smådetaljer som har kommet den siste tiden, men som vi plutselig ikke klarer oss uten. Som FF og HD grafikk. Er dette nå plutselig blitt en standar som alle skal følge og de som ikke gjør det er "dårlige"?

Lenke til kommentar

En av kontaktene hans hos Sony Norge hadde følgende kommentar på hans sporendekse telefonsamtale og spørsmål rundt dette:  "Ingen kommentar".

7648745[/snapback]

Jeg mener at folk henger seg for mye opp i små detaljer i spill i dag i stede for å se på helheten. Jeg har klart meg fint med et ratt til PC uten FF, og jeg har kost meg med Live for Speed (når jeg fikk det til å virke med ratte), Richard Burns Rally og GTR. Jeg har og spilt disse spillene på ratt med FF, men jeg har ingen problemer med å fyre det opp etterpå med et ratt uten FF, selv om de "hever" kvaliteten.

Om det er udiskutabelt, hvorfor spør du da, du har jo avslutta diskusjonen der.

Min mening er at folk har en tendens til å henge seg opp i filleting og smådetaljer som har kommet den siste tiden, men som vi plutselig ikke klarer oss uten. Som FF og HD grafikk. Er dette nå plutselig blitt en standar som alle skal følge og de som ikke gjør det er "dårlige"?

7648872[/snapback]

Jeg regnet med at min "udiskutabelt" kom til å merkes. "For meg personlig er det udiskutabelt" ville vært en bedre definisjon.

Men, jeg mener at dette ikke er en liten ting. For meg er det så absolutt ikke det, og jeg tipper det er mange som føler det samme.

Er mye vanskligere å venne seg av enn å venne til ting :)

Lenke til kommentar

Kanskje vi kan legge denne tråden død da dette intervjuet med Phil Harrison bekrefter at force feedback kan brukes.

Is rumble feedback really gone for good?

Ive been very consistent on this. The rumble feature was a great, impactful way of the machine talking to the user on PS2. But you had no influence on it; you just received a single channel feedback from the game. Sixaxis gives you greater influence over the game environment, enabling you to do things you could never do with buttons and sticks alone. That will yield way more sophisticated gameplay benefits and therefore more value to the player than a vibrating pad could ever do. Saying that, I dont believe weve got definitive examples of how great it could be yet, but were close.

If, further down the line, there was a way of marrying the two technologies, would Sony consider it?

No, because we are making a standard controller. With the PS2 we made 160 million controllers. Once youve defined the format, you stick to it. Now, that doesnt prevent third party steering wheels having force feedback and obviously [Gran Turismo creator] Kazunori is going to be keen to have that. There will continue to be vertically integrated controllers like that, which a specific to an individual game.

Kilde

Lenke til kommentar

Framraten er samme på need for speed carbon, på xbox 360 og ps3, i følge IGN. Kilde

Need for Speed Carbon

Xbox 360 77.9%, Number of P/Reviews: 159

PlayStation 3 78.7%, Number of P/Reviews: 76

Wii 63.3%, Number of P/Reviews: 65

Ser ut som om alle som har testet spillet mener at det er ca like bra på ps3 og xbox 360, mens at Wii versjonen er noe dårligere. Uansett så likte jeg ikke Carbon spesielt bra. Har det til PC.

Her er kilden, bare søk på Need for Speed Carbon så får dere opp tallene.

Lenke til kommentar
Kanskje like greit å bare stenge tråden, da det er tydelig at ps3 kommer til å ha force feedback i mange bilspill!

7649807[/snapback]

Nå syns jeg du var slem msg.. Tenk å ta fra gutta gleden av å bashe PS3 for 34234233'te gang basert på løse rykter? :p Blir folk aldri lei?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...