Lagwagon Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Noen som har noen tips til endringer? Har ikke mye peiling på pc. Vil kjøpe m-atx pc til ca 8000kr inkludert OS. Har tenkt å vente til Vista kommer. For det første er dette kompatibelt? Er mest usikker på hovedkortet. Dette er hva jeg har funnet frem til selv, tenker at det koster ca 1000-1500 for OS og annen programvare. Håper noen kan hjelpe meg litt her. Takk Endret 5. januar 2007 av Lagwagon Lenke til kommentar
Mit Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Har ikke tilgang til handlevogna di Trykk lesbar for alle, oppdater og post den linken som er der så kan vi andre se oppsettet ditt også Lenke til kommentar
Lagwagon Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Takk Dreit meg ut der ja.... fiksa det nå Lenke til kommentar
Mit Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Ja det ser egentlig greit ut det, om hovedkortet er søppel eller ikke vet jeg ingen ting om. Core 2 Duo vurdert og avvist? Men ja ellers fin pc til en grei penge Lenke til kommentar
Lagwagon Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Ja det ser egentlig greit ut det, om hovedkortet er søppel eller ikke vet jeg ingen ting om.Core 2 Duo vurdert og avvist? Men ja ellers fin pc til en grei penge 7646213[/snapback] Nei det har jeg ikke, men jeg er usikker på hvilken platform jeg skulle brukt evenuelt. Hvilken prosessor og platform bør jeg bruke da? Noe slikt? Endret 5. januar 2007 av Lagwagon Lenke til kommentar
Mit Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Core 2 fra Intel er jo det nye og ''hotte'' nå for tiden. det vil nok kanskje koste litt mer enn det du har nå men ytelsen vil nok også bli litt bedre. Du trenger kun og bytte ut hovedkort og CPU så har du alt klart. Noen m-ATX til C2D: https://prisguiden.no/product.php?productId=49160 https://prisguiden.no/product.php?productId=57776 https://prisguiden.no/product.php?productId=49167 CPU: E6300 E6400 Sistnevnte yter selvfølgelig best av de to, ytelsen ligger noe over en X2 4600+ fra AMD. Det er heller ikke mer enn ca 150kr prisforskjell på E6300 og E6400 så jeg ville helt klart strekt litt mer i lommeboka for og fått E6400 da Jeg går utifra at overklokking ikke er så veldig aktuellt (?) da du har valgt m-ATX-hovedkort og slikt, de hovedkorta jeg lista opp duger ganske sikkert ikke til klokking så du er advart Lenke til kommentar
Lagwagon Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Lommeboka får alltid svi :!: Klokking vet jeg ikke noe om så jeg tror ikke jeg skal prøve meg på det uansett. Tusen takk for tipset kommer til å velge Intel e6400 må jo følge med "trenden" Trodde AMD hadde overtaket på intel men det har de jo tydeligvis ikke. Sett litt på forumet her og andre tester. Takk igjen du har vært til stor hjelp Da er det bare å vente på vista og håpe at det ikke er for mange bugs i starten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå