Gå til innhold

html "forwarding" i html


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Ok. Emne mitt var kansje litt rart, men har ingen idé om hva dette heter :p

 

Jeg fikk nettopp noen filer av funkweb. (Liste er nederst)

 

Men på siden min (e107), så har jeg muligheten til og legge til custom html/php sider. Så det jeg tenkte og gjøre da, var å endre bakgrunnen til transparent for å få min bakgrunn. Så var det jo og legge til html koden som fører til den.

 

Ettersom der ikke bare er en fil, så kan jeg ikke legge inn bare html koden.. Det er bare en jeg må linke til (tror jeg). Det er sånn at jeg kan lage egene sider i html som blir det page.php?3 og sånt.

 

Derfor prøvde jeg denne:

<html>

<frameset rows="*,1" framespacing="0" border="0" frameborder="NO">

 

<frame src="http://www.forum-extreme.com/ruben/mp3/mp3player.html" name="Test" scrolling="auto" noresize>

</frameset>

 

</html>

 

Det er adressen til den hovedhtml filen.

 

Det er dan en kopi fra en .tk "forwarding" (sånn at min side vises i www.adresse.tk) jeg har. Så jeg skjønner ikke hvorfor denne ikke funker. Noen ideer?

 

 

Denne pakken inneholdt:

mp3player2.fla

mp3player.xml

mp3player.swf

mp3player.fla

mp3player.html

Også en mappe som heter mp3

 

 

Hvordan det funker vet jeg allerede. Så det trenger jeg ikke å vite :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men på siden min (e107), så har jeg muligheten til og legge til custom html/php sider. Så det jeg tenkte og gjøre da, var å endre bakgrunnen til transparent for å få min bakgrunn. Så var det jo og legge til html koden som fører til den.

 

Ettersom der ikke bare er en fil, så kan jeg ikke legge inn bare html koden.. Det er bare en jeg må linke til (tror jeg). Det er sånn at jeg kan lage egene sider i html som blir det page.php?3 og sånt.

Der står det.

 

La meg ta et eksempel. Hvis du har en adresse. Blablablablabla.com og vil ha en litt mindre en, så kan man bruke tk. Sånn at adressen bli bla.tk

Når du da går inn på bla.tk så vil siden din vises i bla.tk og ikke blablablabla.tk. Så da blir adressen bla.tk.

 

Jeg vil gjøre nesten det samme. Men som sagt, så kan jeg legge til egene html ting inn i custom sider. Da kan jeg legge til denne mp3 spilleren inn i siden, så det ser naturlig ut. Istedenfor å da må gå inn på en ny og tom side med bare den spilleren, så vil spilleren ligge inn på selve siden min, så man fortsatt har menyen(på toppeen og sidene)

 

 

Bedre kan jeg ikke forklare det,

Lenke til kommentar
Det du er ute etter er et inkludescript som bruker PHP.

 

Feks mortz sitt. http://www.robertan.com/dico/download.php?...cludescript.zip

7646405[/snapback]

 

Nei. Som jeg sa, så er det html jeg trenger. I den editoren jeg legger til sidene, funker ikke PHP. Siden blir vist som PHP ettersom siden er PHP, men for å lege til noe på page.php, så må det være ren tekst, phpbb koder eller _HTML_ koder.

 

Ingen som vet om en kode for dette? Ettersom det bare er for å vise en annen side, så kan koden umulig være stor?

Lenke til kommentar

Tusen takk! Det var akkurat hva jeg trengte. Men jeg prøver å legge den til. Men det funker bare og legge til en ting. Enten så må jeg velge height, eller scrolling eller noe annet. Får bare til å legge til en sånn kode.

<iframe src="URL"scrolling="no" marginheight="400px"></iframe>

 

Den funker bare ikke :\ Når jeg skriver 2 stk, så blir bara ruta tom. Men når jeg skriver en ting, så funker den fint

Lenke til kommentar

Dette må da kunne løses på en annen måte enn en frame!? Frames skal unngås for enhver pris. Prøvd en <div> med et includescript i som du plasserer med css?

 

Jeg vet ikke hva du mener med "editoren" du bruker, om det et online cms, eller en wysiwyg-editor. PHP vil aldri virke lokalt med mindre du har satt opp en apachekonfigurasjon e.l. Prøvd å bruke et includescript og laste opp siden til serveren?

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Er ikke værre enn å prøve med :

 

<div id="mp3spillerboks">
<?php include("bane/til/filen.html"); ?>
</div>

 

Om det er banenavn til de forskjellige elementene som skal brukes i spilleren endrer du disse slik at de stemmer overens med filen includescriptet ligger i. (i mp3spiller.html filen... ) Om spilleren ikke virker da kan du alltids legge spilleren opp i samme mappe som filen der includescriptet ligger.

 

- Ok, metoden er kanskje mer tungvint. Den er dog bedre. :)

Lenke til kommentar
Det du er ute etter er et inkludescript som bruker PHP.

 

Feks mortz sitt. http://www.robertan.com/dico/download.php?...cludescript.zip

7646405[/snapback]

 

Nei. Som jeg sa, så er det html jeg trenger. I den editoren jeg legger til sidene, funker ikke PHP. Siden blir vist som PHP ettersom siden er PHP, men for å lege til noe på page.php, så må det være ren tekst, phpbb koder eller _HTML_ koder.

 

Ingen som vet om en kode for dette? Ettersom det bare er for å vise en annen side, så kan koden umulig være stor?

7646441[/snapback]

 

Han kan ikke bruke PHP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...