Gå til innhold

Oppgradering av PC, prisklasse 10-14k

Anbefalte innlegg

Heisann,

skal oppgradere PC'en med nytt skjermkort, minne, hovedkort og ny cpu. Trenger muligens og ny psu.

PCen kommer til å bli brukt til skolearbeid/3D programmering, samt litt spill og film. Kommer ikke til å kjøre SLI, men greit å ha muligheten tilstede. Har 2 krav til systemet:

- GF 8800 GTX

- 2GB minne

Prisklasse maks 14000, vil helst bestille alt fra komplett.no.

Har sett på følgende komponenter:

XFX GeForce 8800GTX

Intel Core 2 Duo E6600

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit

Når det gjelder hovedkort har jeg lurt litt på EVGA sitt kort med nForce680, men lurer på om det kanskje er mer enn jeg har bruk for. Ser likevel helst at hovedkortet har mer enn 1 PCI slot, og gjerne er vifteløst. Noen tips?

Har 3 disker i boksen, 3 kabinettvifter samt 1 dvdbrenner. Strømforsyningen jeg har nå er denne NorthQ 4775-400, ATX 400W. Vil denne holde, eller bør jeg gå opp på 500W?

Greit oppsett? Innvendinger? Alle tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bortkastede penger, du får 8800gtx for 3999 på masterit.no

www.hw.no prisguide

du får 2gb ocz for 1900kr spar masse penger. netshop

hovedkort asus 650 sli koster 950 på komplett, brukbar pris.

tror du må opp i en bedre strømforsyning.

den northq har

+ 12 Volt 14 A (Ampere)

+ 12 Volt (12V2 - Ved ATX 2.2) 15 A (Ampere)

gtx krever 185 watt

Lenke til kommentar

Minnet så bra ut, må vurdere det. Skjermkortet var jo utrolig billig i forhold til hva som ellers finnes av GTX-kort i andre nettbutikker, noen grunn til dette? Har selv tro på XFX, og har lest mye bra om disse.

Vil denne strømforsyningen duge?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Ikke kjøp den nOrth Q strømforsyninga. Kjøp heller en Hiper 580WHiper 580W som ikke er noe dyrere, men mye bedre.

Eneste jeg har å si på den Hiper strømforsyninga er at den ikke sender all den varme lufta ut av kabinettet. Mye blir igjen og det blir varmt. Selv lagde jeg noen fester til en 80mm vifte på utsiden av strømforsyninga og kabinettet som drar ut varmen, og dette fungerer fint. :thumbup:

Egentlig kan jeg ambefale både minne og hovedkort og skjermkort som jeg har selv, men jeg ville valgt en bedre CPU enn E6400 som jeg har. Er heller nesten ikke noe vits å kjøpe 8800GTX, kjøp heller GTS, for man får ikke utnytta det fullt ut uansett tror jeg. Virker ihvertfall ikke sånn her. Selv når jeg har overklokka E6400 til 3.4Ghz.

Oppsettet mitt står i signaturen.

Endret av exin89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...