Gå til innhold

Hvem kjøper alle de rare tv-typene?

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg går innom Elkjøp eller sjekker prisguiden på nett så dukker det opp et nytt TV-merke. Amitech, Anderson, Centrum, Hantarex, Nextier... og lista kan fortsette i det uendelige.

Det er ingen tvil om at disse tv'ene er billige. Hva med service i slike selskap som nettopp har dukket opp og begynte å tjene raske penger fra Flextronics fabrikker?

Det skal være muligheter å finne ekstradeler i 10 år i følge regelverket, men mange av disse flatskjermstv'ene er jo bare på markedet 1 år før de forsvinner.

Så da over til spørsmålet. Er det bare familier med null peiling som kjøper tv'er fra veldig ukjente merker, eller finnes det en diamant av en TV blant alt søpla?

Er det noen av disse ukjente merkene som har lang historie i utlandet som en bra produsent?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan hende noen er bra, men det finnes mye skrot tver ute der. Tror de som kjøper slike tv'er er eldre folk som ikke er oppdatert eller har peiling på tv'er, men som bare tenker pris, pris. Også familier med dårlig råd som bare vil ha en så billig tv som mulig tror jeg også er en av de som kjøper slike tv'er. Og det er jo en grunn til at slike tv'er er billige, de kutter jo ned mye i tv'n og tar snarveier slik at den skal bli billig. Men dette kommer da på bekostning av bildekvaliteten.

Har pc skjerm av merket videoseven. Hadde aldri hørt om den før. men er storfornøyd med den. bildekvaliteten er god og den føles ikke som noe du har kjøpt på nille. Har lest og hørt om mange andre som også er veldig fornøyd med dette merket, og dessuten er de litt billigere enn tilsvarende skjermer.

edit: leif :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Selv om et merke kan være ukjent i Norge, kan det være stort i utlandet.

Det finnes også fabrikker/produsenter som lager egne serier beregnet på en annen del av markedet og benytter avvikende navn for disse produktseriene.

Et godt eksempel her er norske matprodusenter som leverer sine egne merkevarer men også produserer no-name av samme produkt til lavere pris. Ofte er produktet identisk.

Lenke til kommentar

Ja. 100% pixelmapping aner jeg ikke noe om, jeg vet ikke hva det er. :p

Den har VGA-tilkobling for PC. Fungerer veldig bra, og bildet blir fint. Helt klart og fint, og det holder i massevis hvertfall for meg.

Jeg holdt på å ikke kjøpe TV-en fordi jeg syntes den var jævlig stygg da jeg så den i butikken, men da jeg kom hjem med den var den sinnsykt najs. Jupp.

Lenke til kommentar
Jeg blir regelrett gal av LCD markedet. Er dønn umulig å få inntrykk av hva som er best og dårligst. Og det er i tillegg en million modeller....

7647537[/snapback]

Ja, sant det. Kjøpte TV-en for tre dager siden, og jeg var veldig usikker selv. Men er strålende fornøyd nå med Elfunk TV-en hvert fall.

Lenke til kommentar

Det er jo også mange selskap som produserer under forskjellige navn, men med (nesten) samme innmat. Magnavox (og LG?) samarbeider med Philips. Luxor har vel også samarbeidet endel med Philips. Finlux har vært solgt som Dumont i andre land. Electrolux selges som Frigidaire i USA. Dette er bare noen få eksempler på samarbeid. Poenget er altså at "rare" merker ofte er produsert av en av de "store".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...