Black Star Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 Quote: Den 2002-11-25 10:52, skrev veggiss:mac'er kan jo boote fra firewire og usb disker, og de har kuttet ut floppy helt. viser enda en gang at pc verdenen henger etter på dette området. Hadde en sånn ekkel iMac der jeg jobbet før (som virket nå og da, som alle andre Mac'er jeg har sett i funksjon). Den var koblet til ett mac-nettverk (Apple talk?) som aldri fungerte. Når vi da skulle kopiere filer over til de andre maskinene, fikk vi ett J***G stort problem. Hadde ikke USB disker og firewire utstyr, og langt mindre cd-brenner på maskinen, for dette var en non-profit-organisation som det heter... de hadde ikke råd til sånt. Så at pc-verdenen henger etter er en utrolig tåpelig påstand. Apple vil bare tjene penger på at folk må kjøpe masse ekstrautstyr, som om Mac'ene ikke var dyre nok fra før. Ps. Nei, vil ikke starte PC vs. Mac diskusjon. Mac'en er bra til mange ting den, når den virker (har sikkert vært uheldig med de jeg har brukt), men påstanden som ble fremsatt var så dum at jeg måtte besvare den. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 På min Shuttle XPC SB51G har jeg kun hatt bruk for diskettstasjonen i to tilfeller: - Boote opp Partition Magic for å sette opp partisjoner før første WinXP-installasjon (stoler ikke på det verktøyet som er innebygd i XP, av en eller annen grunn vil den ikke utnytte all plassen av disken) - Flashe BIOS til nyeste versjon (er det noen som vet hvor man kan hente en moddet FB51-BIOS der man kan endre spenningene + låse PCI+AGP?) Etter dette har jeg hivi ut diskettstasjonen og satt i en ekstra WD1200JB istedet, slik at jeg nå har 2*WD1200JB... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 Men gutter da, Hva koster en diskettstasjon? Beløpet er så lite at det har ikke noe å bety når du kjøper en komplett pc? Derfor kommer eg til å kjøpe en når eg oppgraderer til p4. Kjekt å ha. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 Husker at de hadde sånne eksterne floppy-drives til iMac'ene på dokumentasjonsvitenskap-datalab'en (en av dem?) på Universitetet i Tromsø... De var stygge. Og sikkert helt nødvendige. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 ja floppy er nok ut,thumbdrive er mye bedre og ja man kan boote med thumbdrive så lenge bios støtter noe jeg tipper fleste nye hk gjør. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 SEr ikke helt poenget med å kaste ut diskettstasjonen, har du en fra før, hvorfor fjerne den? Jeg har brukt min en gang, og det var da jeg gjorde dvd-spilleren sonefri. Men jeg se ikke poenget med å ikke ha den der, iallefall hvis du har nok plass i kabinettet. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 Quote: Den 2002-12-21 14:07, skrev Kjetil Lura:Men gutter da, Hva koster en diskettstasjon? Beløpet er så lite at det har ikke noe å bety når du kjøper en komplett pc? Derfor kommer eg til å kjøpe en når eg oppgraderer til p4. Kjekt å ha. Tja, du sparer plass og slipper en brei kabel inni kassa di :smile: Du kan også ta 3 ekstra halvlitere på byen for samme pris :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 Quote: Anders Leipsland skrev (2002-12-21 15:19):Tja, du sparer plass og slipper en brei kabel inni kassa di :smile: Du kan også ta 3 ekstra halvlitere på byen for samme pris :smile: Du anders får det sakt. Er jo sinnsykt med plass du mister, Angående kabelen så er da ikke det noe problem? Kommer ikke til å gå ut for å ta meg en øl på by'n lenger, For jo ikke røyke lenger. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 Tja, normalt har du kanskje 4 3.5" plasser. Dvs at du med floppyen får 1.5MB der du kunne fått 320GB. Hva er best plassutnyttelse :wink: Og tenk om du har enn sånn miniPC som er blitt så populær. Da mister du 50% av 3.5" plassene dine med å sette i en floppy :wink: Selvsagt er dette småting, men det er nå så liten nytte i floppyen at fordelene med å fjerne den heller ikke trenger å være så store for å fjerne den :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå