Gå til innhold

Når kommer Nokia 6300?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det viktig med orginal usbkabel? Fann ein gammel her liggande, som tilhører ein usb-kortleser. Går fint å bruke den?

8287265[/snapback]

Stusset på dette med USB... Litt irriterende at det ikke følger med kabel, koster neppe mer enn 10 øre å produsere, så det er vel en sinnsyk avanse på slikt...

Men er det samme kabel som det som er vanlig for digitalkameraer? Jeg skjønner ikke engang hvordan man får opp dekselet på USB-kontakten, så jeg er vel ikke helt oppdatert på dette... Tror jeg kommer til å prøve bluetooth først, siden jeg har en liten usb-bluetooth dongle liggende et eller annet sted...

Lenke til kommentar

Har hatt denne tre dager nå, og er ganske fornøyd. Vanskelig å si noe fornuftig om batterilevetid uten mer vitenskaplig undersøkelse, men mavefølelsen sier meg at den ikke er spesielt bra. Har snakket litt over en times tid, og selvsagt bladd veldig mye i menyer og slikt, testet ut ting. Likevel er batterisymbolet nå på halv. (Har bare ladet en gang.) Tror en times lang samtale i går slukte en del strøm... Nå synes jeg standby tid er viktigst, så for meg er det helt ok... foreløpig...

Forøvrig litt uvant med så flate taster, må være presis ved teksting!

:thumbup:

8276273[/snapback]

Du må huske på at telefonen batteri trenger litt tid å komme seg når det er nytt. Du må vel regne med 6-7 oppladinger før det når sin beste kapasitet.

Ellers liker jeg veldig godt tastene, nummertastene er kanskje litt vell flate, men treffer alltid riktig.

Moderator: Kunne du ha flyttet denne til "åpen diskusjon" ? Eventuelt byttet navn på tråden også?

8285879[/snapback]

Godt å høre! Da ser jeg lyst på dette med batteri. Er fortsatt fornøyd med telefonen, selv om jeg ser at det er ting som (etter min mening) kunne vært bedre:

- Opphev tastelås: Må trykke * veldig kjapt etter 'menyknappen'.

- Tastelås med pin-kode hadde vært kjekt å ha.

- Vibrasjon bare når lyden er avslått hadde vært kjekt.

- 3-sekunders pausen hvor alt blir lysegrått når tastelås oppheves er helt unødvendig, og litt irriterende.

...men dette er jo slikt jeg kan leve med... :)

Lenke til kommentar

Funker fint med den usb-kabelen. Har forskjellig modus for usbtilkobling på telefonen. Dekselet popper du opp med ein skarp gjenstand, åpningen er på den sida som er opp viss du holder telefonen med displayet fram.

Har prøvd både blåtann og usb til overføring, sistnevnte er heilt klart å foretrekke.

Slik kablen koster ikkje mange kronasjer på f.eks Clas Ohlson.

Lenke til kommentar

Ingen som har noe hjelp til mine problemer?

Se dette innlegget...

Jeg har problemer med min nye 6300.

Først forsvant nederste linje, den med (Gå til - Meny - Lås tast.) ettersom d jeg har valgt.

Den forsvant først når jeg la inn bakgrunnsbilde.

Fikk den tilbake med å kjøre "Gjen.fabr.innst."

Men den forsvinner viss jeg prøver å legge inn bakgrunnsbilde igjen.

Neste problem kom igår kveld:

Klokka oppe til høyre på skjermen er borte.

Og jeg får den ikke tilbake med å kjøre "Gjen.fabr.innst."

Noen som har hatt samme problem?

Noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Går det ann å re-instalere softwaren?

Lenke til kommentar
Godt å høre! Da ser jeg lyst på dette med batteri. Er fortsatt fornøyd med telefonen, selv om jeg ser at det er ting som (etter min mening) kunne vært bedre:

- Opphev tastelås: Må trykke * veldig kjapt etter 'menyknappen'.

- Tastelås med pin-kode hadde vært kjekt å ha.

- Vibrasjon bare når lyden er avslått hadde vært kjekt.

- 3-sekunders pausen hvor alt blir lysegrått når tastelås oppheves er helt unødvendig, og litt irriterende.

8288182[/snapback]

Tastelås med sikkerhetskode går fint, må taste inn sikkerhetskode kvar gong du låser opp telefonen då. Det siste der går vel på strømsparing og slikt, sikkert mulig å endre det og.

Lenke til kommentar
Funker fint med den usb-kabelen. Har forskjellig modus for usbtilkobling på telefonen. Dekselet popper du opp med ein skarp gjenstand, åpningen er på den sida som er opp viss du holder telefonen med displayet fram.

Har prøvd både blåtann og usb til overføring, sistnevnte er heilt klart å foretrekke.

Slik kablen koster ikkje mange kronasjer på f.eks Clas Ohlson.

8288198[/snapback]

Stilig! Det funker... Koblet nettopp telefonen opp som en generisk usb-lagringsenhet under Linux, mounta /dev/sde1 og kunne lese bilder f.eks. Lastet over en jad og jar-fil til bildekatalogen, får se om nokia'n skjønner hva den skal gjøre med disse... (et eller annet slags spill visstnok...)

Lenke til kommentar

8288182[/snapback]

Jeg skjønte ikke problemet med en gang, men så så jeg at jeg har lagt meg til en vane å trykke "Meny" "*" "Meny" når jeg låser opp mobilen.

Da er den klar med en gang.

Lenke til kommentar

8288182[/snapback]

Jeg skjønte ikke problemet med en gang, men så så jeg at jeg har lagt meg til en vane å trykke "Meny" "*" "Meny" når jeg låser opp mobilen.

Da er den klar med en gang.

8288599[/snapback]

Bra tips! En ting mindre det går an å klage på.

Og nå har jeg fått Pc suite til å funke, overføring av musikk, bilder osv. er forstått! Og jeg har fått nrk teksttv til å funke også... Dette var stilig... Får vel sjekke ut dette med epost en kveld også...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bumper denne jeg, siden det ikke er nødvendig å lage en helt ny tråd som omhandler litt av problemet som beskrives her.

Jeg har da bestilt 6300, kommer om noen dager forhåpentligvis. Det jeg lurer på da, bør jeg kjøpe USB kabelen eller en Bluetooth adapter for overføring av filer mellom telefonene og pcen?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...