thalvor Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hei alle sammen! Jeg har en Audi A4 1.6l -96mod som av og til stopper rett etter motoren har startet. dvs jeg vrir om tenningen og den starter, men motoren stopper plutselig av seg selv etter 1-2sekunder. Hva kan dette være? Noen ganger merket jeg det ikke på flere uker, andre ganger skjer det flere ganger etter hverandre... Hva kan være galt?? Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Kan være starsperren som krangler, sjekk om startsperrelampa slukker når du setter inn nøkkelen og vrir på tenningen uten å starte motoren. Lenke til kommentar
clubaudi Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Hei alle sammen!Jeg har en Audi A4 1.6l -96mod som av og til stopper rett etter motoren har startet. dvs jeg vrir om tenningen og den starter, men motoren stopper plutselig av seg selv etter 1-2sekunder. Hva kan dette være? Noen ganger merket jeg det ikke på flere uker, andre ganger skjer det flere ganger etter hverandre... Hva kan være galt?? 7645479[/snapback] Det som ofte er problemet med Audier er at gasspjellet ikke er riktig innstilt. Denne funksjonen må stilles inn via diagnoseprogrammer. PGA. gasspjellenheten er elektrisk. (enten via vaier + elektromotor, eller helelektronisk) En liten motor justerer spjellet og også tomgangen på bilen. Det er et kjent problem at serlig VAG-biler sliter med at "standardinstillingen" faller ut, eller at gasspjellenheten ikke fungerer slik den skal. Mitt råd. Stikk oppom et verksted og ta en diagnosetest. Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Startsperren er som nevnt et stort problem på din modell.Har du den gule lampen som skal slukke når startsperren er i orden? Lenke til kommentar
thalvor Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Nå har jeg ikke hatt problemet siden jeg postet spørsmålet til dere.. -Men har ihvertfall begynnt å følge med på hvilke lys som lyser/ikke lyser i det jeg skrur om tenninga. er litt usikker hvilket lys jeg skal se etter dersom startsperren ikke er orden, men er ingen "ukjente" lys som lyser per idag. heller ingen gule tror jeg. de er vel rød alle sammen. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Men om den funker som den skal er det jo ikke noe problem lengre. Kan jo være det kommer tilbake da? Lenke til kommentar
thalvor Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Som jeg nevnte innledningsvis, så fungerer den vanligvis hver eneste dag. men noen ganger har den bestemt seg for å være vrang, og da starter den ofte ikke før på 5-6 forsøket. -men den starter altså til slutt. tar som regel bare nøkkelen inn og ut noen ganger. Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Som jeg nevnte innledningsvis, så fungerer den vanligvis hver eneste dag. men noen ganger har den bestemt seg for å være vrang, og da starter den ofte ikke før på 5-6 forsøket. -men den starter altså til slutt. tar som regel bare nøkkelen inn og ut noen ganger. 7656150[/snapback] Som jeg sa tidligere, det virker være et startsperreproblem. Mange som har dårlig kontakt til ringen rundt tenningslåsen som leser av at det er riktig nøkkel som starter bilen. Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Lampen jeg tenker på er gul med bilde av en nøkkel.Når du setter inn nøkkelen og slår på tenningen lyser den et par sek,men det er ikke alle modellene som har den.Hadde gått inn å slettet feilkodene på startsperra på et verksted og lest de av på nytt hvis det skjedde igjen. Lenke til kommentar
thalvor Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Lampen jeg tenker på er gul med bilde av en nøkkel.Når du setter inn nøkkelen og slår på tenningen lyser den et par sek,men det er ikke alle modellene som har den.Hadde gått inn å slettet feilkodene på startsperra på et verksted og lest de av på nytt hvis det skjedde igjen. 7659522[/snapback] Ja, jeg har sånn gul lampe fant jeg ut. den slukker seg rett etter motoren har startet. Skal begynne å følge med på den ihvertfall, dersom motoren bestemmer seg for å slå seg av igjen.. Lenke til kommentar
thalvor Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Som jeg nevnte innledningsvis, så fungerer den vanligvis hver eneste dag. men noen ganger har den bestemt seg for å være vrang, og da starter den ofte ikke før på 5-6 forsøket. -men den starter altså til slutt. tar som regel bare nøkkelen inn og ut noen ganger. 7656150[/snapback] Som jeg sa tidligere, det virker være et startsperreproblem. Mange som har dårlig kontakt til ringen rundt tenningslåsen som leser av at det er riktig nøkkel som starter bilen. 7657964[/snapback] Stemme nok helt sikkert det ja. Er det noe jeg kan gjøre for å bedre kontakten der da ? eller må man bytte hele låsen... Lenke til kommentar
Reime Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Det er ikkje låsen du må bytte, du må bytte nøkel eller mottaker eventuelt... som det er nevnt overfor her er startspera "bare" ein plastik ring rundt låsen som "godkjener" nøkelen vist nøkelen ikkje blir godkjent starter bilen men hjernen får ikkje bekreftelse på at det er riktig nøkel og bryter teninga etter ca 2sek. ta av dekselet under ratet og se om det er god forbindelse mellom plastik ringen og motakeren (som videre gjer signal til hjernen) Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hvis du vil prøve å spare litt penger.Kan du som nevnt ta av og på kontaktene noen ganger for å rense dem,men det du også må prøve er å alltid ta med begge nøklene(Hvis du har) å bytte nøkkel hvis den gule lampen ikke slukker.Skal du bruke et verksted til å rense kontaktene hadde jeg bytta startsperra.Den koster 900 kr og hvilket som helst verksted kan gjøpre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå