Steffgl Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Når jeg skrur av datan kommer beskjeden: Nå kan du skru av datamaskinen! Den beskjenden som kommer opp viss du har Windows 98.. jeg har XP Noen som vet hvordan jeg fikser det? Lenke til kommentar
KjQttkak Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Er det slik at du må trykke på knappen på kabinettet for å slå av maskina ? Isåfall er det på grunn av en PSU (Strømforsyning) av en eldre type som ikke kan avsluttes fra hovedkortet. Skal du få rettet opp dette må du sannsynligvis tukle med mange små ledninger, som kan føre til vondt værre. Endret 5. januar 2007 av KjQttkak Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 hva med å skaffe deg ny PSU? =) Lenke til kommentar
Goosewater Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg har samme "problem" på en pc jeg har. Slo seg av som normalt tidligere med win2000 installert. Mener å huske at etter at XP ble installert så har jeg fått beskjeden om å slå av manuelt. PSU-en er en relativt oppegående MIST 350 W som jeg tidligere har hatt i en annen maskin (der den slo seg av slik den skal). Tviler derfor på at PSU-en er årsaken. Lenke til kommentar
Steffgl Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg har samme "problem" på en pc jeg har. Slo seg av som normalt tidligere med win2000 installert. Mener å huske at etter at XP ble installert så har jeg fått beskjeden om å slå av manuelt. PSU-en er en relativt oppegående MIST 350 W som jeg tidligere har hatt i en annen maskin (der den slo seg av slik den skal). Tviler derfor på at PSU-en er årsaken. 7647133[/snapback] Men ka du jor for å fikse d da? Lenke til kommentar
Goosewater Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg har samme "problem" på en pc jeg har. Slo seg av som normalt tidligere med win2000 installert. Mener å huske at etter at XP ble installert så har jeg fått beskjeden om å slå av manuelt. PSU-en er en relativt oppegående MIST 350 W som jeg tidligere har hatt i en annen maskin (der den slo seg av slik den skal). Tviler derfor på at PSU-en er årsaken. 7647133[/snapback] Men ka du jor for å fikse d da? 7648728[/snapback] Har ikke funnet ut av det, får fremdeles beskjed på skjermen om at pc-en kan slås av. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Her er løsningen som fungerte for meg når jeg fiksa dette på de 40 PCene vi hadde med dette problemet (lenge siden). *Tronaldo* Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) oops, ikke så farlig, missa .. noen slette denne? Endret 5. januar 2007 av tobbesen Lenke til kommentar
Goosewater Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Endelig kutter pc-en strømmen av seg selv når jeg avslutter. Enkel løsning (det er som regel det) - har forøvrig ikke engasjert meg så veldig i det... Feilen var at støtte for aktivert strømstyring (APM) ikke var aktivert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå