tsunammi2k Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Familien min og jeg har nettopp flytta inn i et murhus, med henholdsvis 3 etasjer og betonggulv mellom hver etasje. Det jeg lurer på, er om det trådløse nettverket klarer å trenge gjennom?? Holder på å pusse opp kjelleren, så har ikke fått testet det enda, men det å fint å få høre erfaringer før jeg setter opp nettverket. Routeren jeg har er en Netgear RangeMax 240 Wireless Router. Så..: 1. Funker trådløst nettverk gjennom betonggulv? 2. Funker den gjennom 2 betonggulv? (I tilfelle vi setter routeren i kjelleren og jeg sitter i loftstua) 3. Vil signalet fungere problemfritt, eller vil det være mindre eller mye stabilitetsproblemer? Er klar over at disse spørsmålene kan egentlig bare besvares av meg selv når jeg tester det ut, men vil gjerne høre litt andres erfaringer, slik at jeg enklere kan løse denne utfordringen Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Trådløse signaler kan i mange tilfeller trenge igjenom betong. Hvor langt det rekker og hvor bra signaler blir finner man bare ut ved å ha testet det på stedet. Vist det viser seg å bli for dårlig signal gjenom alle gulvene kan du jo enten: - Legge opp kabel mellom etagene, og montere trådløse sendere på flere punkter. - Sette opp WDS mellom ruter i kjeller, 1. etg og 2. etg. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Hus i betong er visst ikke så mye verre enn av tre. Det avhenger litt av armering o.l. Jeg har forresten samme router som deg og den skal gi god trådløshastighet selv ved svake signaler. http://www.smallnetbuilder.com/content/view/24763/96/ Fordelen med routeren du har i tillegg til at den tåler mye belastning er at den har MIMO og dermed tåler mye mere refleks og hindringer enn en standard 11g router. Men 'the proof of the pudding is in the the eating...' så du får prøve det i praksis. Endret 4. januar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jeg har en D-Link DGL-4300 stående i kjelleren og det trådløse nettet fungerer fint opp til 2.etg til en PC som står der. Har 3 av 5 i signalstyrke i XP's trådløse nettbehandler. Bor i rekkehus med 15cm tykke betonggulv. Naboen to leiligheter bortenfor meg har en Jensen Scandinavia Air:Link WBR 7954 og jeg kan fint koble meg til den. Det er enda tykkere betong i skilleveggene enn i gulvene der jeg bor, iallefall 25cm tykke vegger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå