Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Når får man ny ip hos Nextgt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt ngt abb i litt over ett år nå, og på den tiden har jeg hatt 3 eller 4 ip'er. Grunnen til at den har skiftet er jeg ikke sikker på, men det har alltid vert innvolert et strømbrudd. Men den ip'en jeg har nå har jeg hatt siden i sommer. Ip'en skal vel ikke skifte hver tredje måned? Når du skrur på "adsl modemet" ditt, som i ngt sitt tilfelle er en router. Den kobler seg opp mot en sentral router og får tildelt en ip fra den routeren's dhcp pool. Denne ip'en får en lease time, og så lenge du restarter routeren din innen denne lease tiden skal du få samme ip'en tilbake. Hvor lang denne tiden er hos ngt vet jeg ikke. Å koble seg opp mot telenor er annerledes, pga at de faktisk bruker et modem. Dette skaper en oppringt tilkobling uten lease time, men kun tidsbegrenset for den tiden linjen er aktiv.

Lenke til kommentar

Hei,

Har hatt samme IP'en fra NGT i over 7 mnd. nå. Dette er da også etter strømmbrudd og oppgradering av firmware. Lease time skal være på 1 mnd. men hvis IP'en du har hatt sist er ledig så er det 100% sjanse på at du får den igjen.

Så hvis i det lease tiden på DHCP addressen går ut, og du har routeren på så får du samme adresse.

Du kan da ringe NGT. Men jeg syns det er kjekt og jeg sparer 100 lapp i mnd. :smile:

-BUFF

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...