tjuddi Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Når jeg slår av/på maskinen eller routeren? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Det har ikke hjulpet hos meg iallefall. Leste at de endres hver tredje måned. Send mail/ring og spør. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Har hatt den samme IP siden jeg fikk abonnementet 5.7.2002. Både maskinen og routeren har vært skrudd av flere ganger. Lenke til kommentar
Zandal Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Det er jo ekstra pris for å få fast IP, men kanskje dei har "glømt" deg. Hørte at ein fekk ny IP ein gang i måneden, men eg har hatt fast ei god stund nå også.. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Med Telenor ADSL her er det i alle fall slik at det skiftes når jeg rebooter eller reconnecter med routeren. Er det forskjellig med NGT? Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Det skal vel egentlig være slik at du får ny ip hver gang du skrur av ruteren.. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Du skal vel i utganspunktet få ny ip hver gang du tar av/på ruteren. Da må den jo 'ringe opp' på nytt gijen, og da får ejg ny ip. Men ruteren tar jeg bare av når det er strømbrudd, så dette hender sjelden. Lenke til kommentar
Hedeon Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Jeg har hatt ngt abb i litt over ett år nå, og på den tiden har jeg hatt 3 eller 4 ip'er. Grunnen til at den har skiftet er jeg ikke sikker på, men det har alltid vert innvolert et strømbrudd. Men den ip'en jeg har nå har jeg hatt siden i sommer. Ip'en skal vel ikke skifte hver tredje måned? Når du skrur på "adsl modemet" ditt, som i ngt sitt tilfelle er en router. Den kobler seg opp mot en sentral router og får tildelt en ip fra den routeren's dhcp pool. Denne ip'en får en lease time, og så lenge du restarter routeren din innen denne lease tiden skal du få samme ip'en tilbake. Hvor lang denne tiden er hos ngt vet jeg ikke. Å koble seg opp mot telenor er annerledes, pga at de faktisk bruker et modem. Dette skaper en oppringt tilkobling uten lease time, men kun tidsbegrenset for den tiden linjen er aktiv. Lenke til kommentar
BUFF Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Hei, Har hatt samme IP'en fra NGT i over 7 mnd. nå. Dette er da også etter strømmbrudd og oppgradering av firmware. Lease time skal være på 1 mnd. men hvis IP'en du har hatt sist er ledig så er det 100% sjanse på at du får den igjen. Så hvis i det lease tiden på DHCP addressen går ut, og du har routeren på så får du samme adresse. Du kan da ringe NGT. Men jeg syns det er kjekt og jeg sparer 100 lapp i mnd. :smile: -BUFF Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå