Macint0sh Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Hvordan installerer jeg min NC Silverado? Det vil si hvilken side skal hvor? Det er ett blått klistremerket på viften, hvilken vei skal dette peke hen? Hvorfor er også festeklipsene litt ujevne, det vil si at du må tippe de for å få de til å sitte på den ene siden. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Jeg kjenner ikke igjen noen av problmene dine, jeg fulgte bare instruksjonene som fulgte med. Se på bildene her http://www.noisecontrol.de/info/silverado/bilder.htm for å se hvordan den skal bli. Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 18. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2001 Spørsmålet mitt er hvilken vei jeg skal montere viften. Den ser ut til å være speilvendt, spiller det noen roller hvilken klips jeg setter på hvor, hvordan vet jeg hva som skal på hvilken side av CPUen. Ett av klipsene er litt lenger enn det andre. Skal det være på den "tykkeste" side av der CPUen sitter på hovedkortet, eller skal den på den andre siden. Det er det jeg lurer på. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Sølvplata under skal være sentrert over kjernen på prosessoren. Den delen av braketten med en ekstra bøy skal være på den sida av socketen hvor det står "Socket 462". Husk å bruke kjølepasta mellom kjernen og kjøleribba, det er veldig viktig. Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 18. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2001 Skjønte dette for litt siden da jeg tok en ekstra nøye kikk på tegningene og bruksanvisningen. Jeg har dog et annet problem. De metallklipsene er umulige å få til å feste. Når den ene er nede går den andre opp. Hovedproblemet er at selv når den minste, den det ikk står socket462 på, klipsen er i sin bunnposisjon klarer jeg ikke klipse den på. Den går simplethen ikke langt nok ned. Den andre klipsen er også da altfor langt opp, og jeg kan ikke med fingerkraft flytte på denne nok til at den klipser om socket462tingen. Er det faktisk slik at jeg må justere klipsene med ei tang eller noe slikt? Jeg klarer per nå bare å klipse på den ene siden, socket462 siden. Den andre siden er umulig, selv når jeg bare prøver å klipse den på den siden. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Den er veldig stram. Jeg presset den ned så langt jeg klarte (vondt i fingeren), og da buttet den mot socketen. Så tok jeg et flatt skrujern og vippet enden utover fra socketen slik at jeg kunne presse den under festet. Det går an, men det er tungt. Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 18. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2001 Men hvis jeg klemmer den ene over står jo den andre skyhøyt opp fra festet sitt. Må jeg bare presse som en gal her også, og eventuelt bruke et skrujern/tang for å tvinge den nedover? Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Først må du huke den ene på, deretter må du klemme den andre på. Du har vel brukt O-ringenesom fulgte med? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Du presser den ene ned og når den er nede så tar du en skrutrekker og dytter den andre fint ned i socket`en sin. MEN hvis du har så svære problemer med den så kan jeg godt kjøpe den av dg jeg altså. [email protected] Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Jeg kan anbefale en slik kjøler. ) Den kjøler bra og er veldig stille med min XP 1600+ ved 8V. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå