Gå til innhold

Test av programmer som konverterer RAW filer.

Anbefalte innlegg

Kom over denne testen på nettet: http://www.phototestcenter.com/html/test_index.html

Den tester flere av de programmene som nevnes her på forumet. Kan slippe spenningen løs og si at det var RAWshooter som vant. Det flotte er at den er gratis. Les selv og se om dere er enige.

Mitt problen var at jeg har EOS 400D. RAW formatet støttes ikke av RAWshooter. Jeg skriver var, for problemet er løst. Kom over oppskriften for hvordan en kan endre RAWshooter til å takle 400D.

En må først konvertere RAW filene til .dng ved hjelp av f.eks Adobe DNG Converter 3.6, deretter "justere" .exe fila til RAWshooter (vet ikke helt lovligheten av dette, men...) Alt står beskrevet i denne linken:

http://www.mydigitallife.info/2006/12/02/v...s-in-rawshooter

Kanskje ikke for hvem som helst, men har du brukt PC en stund burde det være mulig å få til.

For å si det slik så har jeg en kompis med en 400D, som bruker RAWshooter til RAW filene sine, med stort hell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En gledelig oppdatering for oss som ELSKER Rawshooter er at Adobes nye Camera Raw som kommer i CS3 har fått noen av de kjekke tingene fra RS, bl.a. "fill light" som jeg er avhengig av. Da er det håp.

Heldigvis støttes mitt kamera av RS, så det blir nok en stund til det trengs et nytt program for raw-konvertering.

Lenke til kommentar

Riktig:

En gledelig oppdatering for oss som ELSKER Rawshooter er at Adobes nye Camera Raw som kommer i CS3 har fått noen av de kjekke tingene fra RS, bl.a. "fill light" som jeg er avhengig av.

RawShooter Essentials versjon 3.6 har "Fill light". Hva er fordelene med å bruke dette i stedet for "Exposure compensation"??

Lenke til kommentar
Riktig:
En gledelig oppdatering for oss som ELSKER Rawshooter er at Adobes nye Camera Raw som kommer i CS3 har fått noen av de kjekke tingene fra RS, bl.a. "fill light" som jeg er avhengig av.

RawShooter Essentials versjon 3.6 har "Fill light". Hva er fordelene med å bruke dette i stedet for "Exposure compensation"??

7649640[/snapback]

Fill light lysner bare mørkere partier mens exposure compensation justerer eksponeringen til hele bildet.

Lenke til kommentar
Riktig:

7649640[/snapback]

Fill light lysner bare mørkere partier mens exposure compensation justerer eksponeringen til hele bildet.

7649939[/snapback]

Takk for det:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...