Jooakim Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Yo, har SK A-tentamen i morgen, og emnet er; "Parlamentenes rolle i de europeiske land". "Du er deltaker på en europeisk konferanse med tittelen "Parlamentenes rolle i de europeiske land". Du skal holde et av innleggene, og du trenger derfor informasjon om utviklingen av parlamentenes politiske betydning i de europeiske landene. Du må gjerne sammenlikne parlamentets rolle i Norge med andre land." Dette er emnet/temaet, ikke oppgaven. Men hvilke eksempler bør jeg komme med? Kom gjerne med noen relaterte nyhetssaker! :-D Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Lærere er late, og spesielt i Sk hadde mine for vane å kopiere gamle eksamensoppgaver. Sjekket denne, regner jeg med? OPPGAVE På konferansen om nordisk parlamentarisme blir du pålagt å holde et innlegg der du tar for deg regjeringens oppgaver, hvordan regjeringens maktstilling har endret seg i det norske politiske systemet etter krigen, og der du diskuterer mulighetene for å øke regjeringens styringsdyktighet. Du gir innlegget ditt tittelen: Regjeringen – den utøvende makt? Du må gjerne sammenlikne med andre nordiske land. Skriv innlegget. Edit: Tror jommen jeg skrev denne oppgaven selv en gang i tiden. Hehe. Endret 4. januar 2007 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Joda, men har du noen relaterte nyhetssaker som jeg kunne ha tatt opp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå