Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vil ha sex med andre

Anbefalte innlegg

Ah, for et dilemma. Her skal du komme med et strengt nei, og dersom hu ikke godtar dette burde du virkelig bare slå opp. Elsker hun deg for den du er, driter hun i sex med andre for å "utforske", noe av det mest idiotiske jeg har hørt. Du burde sette deg ned og snakke skikkelig med denne jenta di. Lykke til.

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, siden du er av den sjalu typen kan du ikke gjøre annet enn å si at du ikke vil hun skal gjøre det. Du vil få et helvete med sjalusi hvis du går på kompromiss med deg selv her og tillater henne å rote med andre mens dere er sammen. Du setter altså premissene selv. Det er ingen vei utenom. Så får det vise seg da om hun blir fornøyd med svaret og om forholdet holder.

Jeg tror vel at dere er alt for unge til å binde dere allerede i 15-års alderen for livet. Klart hun vil prøve noe nytt! Det vil nok du også etter hvert som tiden går, selv om du ikke føler det slik nå. Så det lureste du kunne gjort, hvis du vil være sammen med henne lengst mulig / ikke miste henne nå, er å gi henne total frihet til å gjøre det hun vil. La henne forstå at du elsker henne så mye at du vil hun skal være lykkelig. Men, som sagt, denne muligheten er utelukket fordi du er sjalu. Hvis du klarer å kvitte deg med sjalusien på kort tid (lite trolig?) så kanskje...

På den annen side kan det hende hun spør for å teste deg eller bare høre hva du sier om emnet. Du nevner jo selv at hun sa det? Kanskje dere er i ferd med å vokse fra hverandre. En måte for den andre parten å sjekke slikt er jo å lodde stemningen fra den andre om viktige spørsmål - særlig når det gjelder samlivsspørsmål.

Lenke til kommentar

Det er jo slik at man ofte opplever en slik "krise" rundt 2-3 år, når man ikke lenger er forelsket på samme vis som i starten. De fleste går gjennom noe lignende i et forhold.

Hvis du virkelig liker henne ville jeg snakka ut om det på et skikkelig vis, lagt alt på bordet, og prøvd å finne ut akkurat hvorfor hun vil det. Det kan også være lurt å gi det litt tid, vent en måned eller to, hvis hun fortsatt er like opptatt av det tror jeg jeg ville sagt takk og farvel. Er du sjalu funker det ikke uansett.

Lenke til kommentar

Man kan ikke manipulere naturen. "forelskelseshormonet" virker i ca 2 år, da forsvinner forelskelsen, fordi det var meningen, fra naturens side at mannen skulle være tilstede med kjerring og unge i et par år sånn at dem får mat og klarer å overleve.

Å gifte seg og leve sammen et helt liv er ren tortur, menneskene er ikke skapt for å være sammen så lenge.

Lenke til kommentar
Man kan ikke manipulere naturen. "forelskelseshormonet" virker i ca 2 år, da forsvinner forelskelsen, fordi det var meningen, fra naturens side at mannen skulle være tilstede med kjerring og unge i et par år sånn at dem får mat og klarer å overleve.

Å gifte seg og leve sammen et helt liv er ren tortur, menneskene er ikke skapt for å være sammen så lenge.

7648070[/snapback]

Hehe, read up mon. Forelskelsen slutter ja, men det er en hel del andre stoffer som fortsatt påvirker deg. Man kan f.eks måle høye oxytocin nivåer hos partnere som "elsker" hverandre, og dette kan, så vidt vi vet, vare hele livet. Oxytocin gjør at du blir roligere, at du stoler på partneren etc. Nå husker jeg ikke alt det andre, men det er målbart og påviselig, så det du sier er bull fra ende til annen.

Mange mennesker klarer jo ikke leve med hverandre hele livet, men det er utvilsomt at både genetikk og oppvekst som spiller inn. Mennesket er i stand til både å være monogamt eller polygamt, alt etter som.

Lenke til kommentar

7648070[/snapback]

Hehe, read up mon. Forelskelsen slutter ja, men det er en hel del andre stoffer som fortsatt påvirker deg. Man kan f.eks måle høye oxytocin nivåer hos partnere som "elsker" hverandre, og dette kan, så vidt vi vet, vare hele livet. Oxytocin gjør at du blir roligere, at du stoler på partneren etc. Nå husker jeg ikke alt det andre, men det er målbart og påviselig, så det du sier er bull fra ende til annen.

Mange mennesker klarer jo ikke leve med hverandre hele livet, men det er utvilsomt at både genetikk og oppvekst som spiller inn. Mennesket er i stand til både å være monogamt eller polygamt, alt etter som.

7648118[/snapback]

Grunnen til at halvparten av alle som gifter seg, skilles, er nok nettopp dette. Den andre halvparten tror på ekteskapet og kjernefamilien fordi det er en samfunnsting og man tror man er en dårlig person hvis man ikke er endel av det. Kjernefamilien er en amerikansk oppfinnelse.

Menneskene trenger frihet, og dem vil ikke forplikte seg. Dem ønsker å leve fritt, være fruktbar og spre genene sine. Derfor er dem så seksuelt aktiv også. De single har sex hver helg etter en tur på byen, og de som er forpliktet er utroe.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Hadde typen min ønsket det så hadde han vært singel. Jeg kunne aldri akseptert tanken at han lå rundt med andre mens han var sammen med meg. Uansett hvor glad jeg var i han. Nei, vil man ligge med andre så får man gjøre det singel. Spesielt når du egentlig syntes dette var ganske sårende og ikke liker det. Det ville aldri ha funket igjen etter noe sånt. I så fall måtte begge vært 100% enige.

7645859[/snapback]

bytt ut alle "han" er med "hun" er så er jeg helt enig :p

jeg for min del ville ha hatt vanskelig med å stole på dama mi hvis hun hadde spurt meg om noe sånt...

Og hadde det vert dama mi, så hadde det vert et klart nei, hadde hun ikke likt det, synd for henne, kanskje meg å :p

Lenke til kommentar

Dere er i en kjip alder. Mange forhold begynner å vakle på den tiden, en får øyne opp for andre. Ikke nødvendigvis at en blir forelsket, men om hun er litt usikker etter to år (Alle forhold har jo sine perioder med tvil) så tror jeg det er en stor sjangse for at hun vil "vippe over" om du gir henne denne friheten til å utforske. Kan godt være hun angrer senere, men har en en kjæreste, så er en med den.

Lenke til kommentar
Ja, hva ble det til?

7646777[/snapback]

Jeg har ringte henne og avtalt en liten "snakke" stund sammen i morgen, vet ikke hva jeg skal si enda, det eneste jeg vet helt sikkert er at jeg ikke vil, men dessverre så er jeg altfor glad i henne og føler på en måte at om jeg mister henne så mister jeg en stor del av meg selv. Så jeg har tenkt litt på å si ja for å ikke miste henne, selv om det blir værre en tortur for meg... Så på en måte så blir det jo en test for henne også da, om hun er villig til å "torturere" meg bare fordi hun vil ha sex med andre.

Har tenkt til å vise henne denne tråden, så hun får noen andres menninger om det også. En ting til jeg vil legge til, vi har kjent hverandre siden vi var 6-7 år.

Lenke til kommentar

Sier du ja...så vil du påføre deg selv mye lidelse, antakelig. Du vil også vise deg veldig svak i forholdet fordi du gir opp alt av egne prinsipper bare for at hun skal få det som hun vil og du kanskje får beholde henne senere.

Om du vil at hun skal ta valget selv, så sørg i det minste for å fortelle henne hvor vondt det kommer til å være for deg.

Lenke til kommentar

Of dersom hun svarer ja, til at hun vil ,håper jeg ihvertfall at du følger ditt eget hjertet :)

Btw: hadde dama mi foreslått noe slikt igjen (!) hadde jeg kasta alle klærne og hu ut av døra!

Er du sammen med en person, er du ikke sammen med han eller hun for å kunne være madrass for andre ...

Lenke til kommentar

For å kunne gå med på noe slikt må man være trygg på hverandre, og aller mest seg selv. Man må samtidig være svært obs på ALLE følelsene som du har, som vil komme og som vil kunne slite imellom dere. Samtidig må man også være moden nok til å være åpen om det, og kunne diskutere det og problemene som kommer etterhvert.

Det er ikke bare å begynne med partnerbytte(om vi kan kalle det det) sånn helt uten videre. Det krever mye tid og vedlikehold, og dersom man fortsatt skal leve sammen i et fungerende forhold så vil selve forholdet krever mer vedlikehold og tid nå, enn tidligere.

Men følg følelsene dine. Men husk at spørsmålet hennes kommer fra et sted. Hvor kan bare hun svare på men du må samtidig være obs på hva skjer om du svarer "feil". Hvor langt vil hun strekke seg for å oppnå det hun ønsker? En diskusjon kan nok være greit :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...