Gå til innhold

Hjelp: Skjermen blir svart!

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen kunne hjelpe meg med et problem jeg har med TV'en.

Det gjelder en Grundig LCD TV med en Force mottaker (parabol).

Jeg er usikker på om det er Prabaol mottakeren som er problemet, eller om det er TV'en som gjør det, men det som skjer er i alle fall at bildet plutselig mørkner, dvs det bildet som er fryser og blir fort nesten helt svart. Etter ca 10-45 sekunder kommer bildet tilbake. Lyden er der hele tiden. Det er noen mønstre jeg har sett, som at det ofte skjer 5-10 minutter etter at TV'en er slått på. Det skjer rimelig uregelmessig, men skjelden fler enn 1-2 ganger i løpet av samme "Tv-økt". i det siste har imidlertid mørkeperiodene vart en hel del lenger enn før. Det er likevel ingen dramatisk endring.

Håper noen kanskje vet hva dette kan skyldes. Takker for all hjelp på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testa dette, og hadde Tv'en av en stund først. Så ikke at skjermen ble svart. Antar vel derfor at det er ganske sansynlig at det er TV'en det er noe galt med. Men lurer fortsatt litt på hva som forårsaker det hele? Jeg kan ikke så mye om dette men tenker på ting som tempratur, stømforsyning, tilkobling ellerno...

Lenke til kommentar

Høres ut som det som skjer når jeg får dårlige signaler til parabolen (den er digital, i tilfelle noen bruker analoge i dag).. Skjer f.eks ved voldsomt regn eller snø, pga det dekker for signalene.. Har selv CRT-TV så jeg vet at det ikke er TVen

Lenke til kommentar
Testa dette, og hadde Tv'en av en stund først. Så ikke at skjermen ble svart. Antar vel derfor at det er ganske sansynlig at det er TV'en det er noe galt med. Men lurer fortsatt litt på hva som forårsaker det hele? Jeg kan ikke så mye om dette men tenker på ting som tempratur, stømforsyning, tilkobling ellerno...

7645230[/snapback]

Hvis tv'n ikke ble svart når du testa med DVD spilleren din, må det jo være Force mottakeren det er noe galt med.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...