P0tty Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 PC'en min restarter etter ca 5 min i spill. Jeg har en xp2400+ cpu som er på 2GHz. Når jeg har den på 2GHz restarter den veldig ofte av seg selv eller spilla bare stopper helt. Det skjer ikke bare i spill men også plutselig i windows. Men når jeg har den på xp1800+ går det fint i spill og den klikker ikke så mye. Jeg setter ned FSB til 100MHz i BIOS som egentlig skal stå på 133MHz. CPU ligger på ca 58C. Er det vanlig? Jeg slo av automatisk restart, når det klikker da kommer det blå skjerm hvor det står mange forskjellige errorer. Det har stått PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA og KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR og masse annet. Så står det dumper fysisk minne. Noen som veit hva som kan være galt? AMD Athlon XP2400+ 2.0GHz GlobalWin CPU-Vifte Socket A, Opp til XP 2600+ MSI KT4V hovedkort 256MB DDR RAM 333MHz Hercules 3D Prophet 4000XT PCI, 64MB Chieftec Dragon Big Tower Sølv WinXP Pro Lenke til kommentar
ponke Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Typisk feilmelding ved minnefeil... Prøv å klokke ned minnet, prøv med en annen brikke eller sett "timingene" til noe mer moderat. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 http://www.memtest86.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå