Piperenser Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Husk å legge inn et pose eller to med drivakselfett før du skrur sammen. Dersom du har kjørt med dårlig mansjett en stund, må leddet rengjøres skikkelig, ellers må du bytte drivaksel snart også. 7646826[/snapback] Er har tatt av den gamle manskjetten og skal ta ut akslingen nå. Ser at mansjetten har sprukket. Er det vansjelig og rengjøre drivknuten? Noen tips? 8081054[/snapback] Legg drivknuten i dieselbad over natten, vask deretter med pensel i ren diesel (ikke bruk sterke avfettingsvesker) sett inn med ny grease, på med ny mansjett og skru alt tilbake på plass. Pleier å bytte mansjetter på mine Opeler annet hvert år, den eldste (Vectra A) har gått 390 k uten å bytte drivknuter Lenke til kommentar
runela Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Får ikke løsnet hjullageret opphenget fra bærebrua.. har tatt løs mutren på kuleleddet som eri mellom... er det bare og bruke rå makt? Endret 5. mars 2007 av Zx45 Lenke til kommentar
runela Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Har fått drat ut drivknuten nå men sliter ekstremt med å få ringen ut av drivknuten slik at jeg kan få skilt den fra akslingen. Hvilken vei skall denne ringen? Virker alt for trangt rundt den for at den skal vies ut og draes rett fram Endret 5. mars 2007 av Zx45 Lenke til kommentar
runela Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Husk å legge inn et pose eller to med drivakselfett før du skrur sammen. Dersom du har kjørt med dårlig mansjett en stund, må leddet rengjøres skikkelig, ellers må du bytte drivaksel snart også. 7646826[/snapback] Er har tatt av den gamle manskjetten og skal ta ut akslingen nå. Ser at mansjetten har sprukket. Er det vansjelig og rengjøre drivknuten? Noen tips? 8081054[/snapback] Legg drivknuten i dieselbad over natten, vask deretter med pensel i ren diesel (ikke bruk sterke avfettingsvesker) sett inn med ny grease, på med ny mansjett og skru alt tilbake på plass. Pleier å bytte mansjetter på mine Opeler annet hvert år, den eldste (Vectra A) har gått 390 k uten å bytte drivknuter 8081144[/snapback] Nå har jeg endelig fått av drivknuten. Noe annet en diesel som kan brukes? Som rødsprit eller noe? kanskje whitesprit? bensin? har ikke diesel her hjemme... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå