simex Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hvilken CPu ville vært best for spilling, Prisguide Amd VS Intel for et år siden kjøpte jeg meg ny PC føler at den er på tur å bli litt utdatert, brukte 15k på den synes det er synd men sånn er livet Oppsett Point of View 7800 GTX 256mb skjermkort 2k ram Kingston pc3200 30k Raptor Disk 10k rpm og en Amd 64 3800+ socket 939 Msi k8n diamond 300gb Seagate HD 7200rpm Hiper Psu 580w kjører 2 skjermer begge er 17' en widescreen en ikke, maks oppløsning 1280x1024 kjører stortsett alle spill på fult, uten lagg men føler at jeg burde gjøre noen oppdateringer før vista og lignende. Bortsett fra prosessor er det noe mer jeg burde oppdatere vil helst at pc'en holder seg sånn noget lunde oppdatert "litt" lengre en 1år, vet jeg må skifte HK og muligens Ram for å kunne bruke de to prosessorene, noen forslag til det? Eller trenger jeg overhode å oppdatere? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Det er nok Itel Core 2 Duo cpu`ene som er de beste, har sett tester der Intel Core 2 Duo E6600 banker AMD sin råeste versjon av athtlon 64 x2 versjon. Mvh LockBreaker Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Best for spill vil være en Intel Core 2 Duo, men siden du alt har et greit system, så ville jeg nesten anbefalt litt overklokking av prosessoren, så slipper du å bytte på enda en stund. Maskinen din er heller ikke utdatert på noen måte om du skal spille dagens mer vanlige spill. RainBow Six Vegas og andre kommende spill vil derimot sette maskinen din på en hard prøve i nevnte oppløsning. Alt i alt synes jeg ikke det er verdt en oppgradering nå, da du om et år igjen må ut med enda mer penger for da en større oppgradering. Lenke til kommentar
simex Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Takk for hjelpen så langt, har også sett at socket 939 er muligens gått ut av produksjon er ikke sikker men er det sant? Edit: En ting jeg lurer svært på jeg spiller World of warcraft, når jeg fikk PC'en hadde jeg rundt 60+ fps nå ligger jeg konstant på 25+ hva kommer dette av? har til og med egen partisjon for spillet, og alle drivere er oppdaterte noen forklaring? Endret 4. januar 2007 av simex Lenke til kommentar
andylove Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 simex! Spar kr dine! Du har en bra nok maskin for Vista. Jeg har selv kjørt Vista på en 939 CPU, og det var ikke der det stoppa. Ser også at du har 2GB minne. Veldig bra. Problemet ditt er at du skal kjøpe deg nytt (oppgradere), så vil du ende opp med å måtte kjøpe nytt hovedkort, minne og CPU. Det kan bli en kostbar oppgradering, som egentlig ikke gir deg særskilt ytelse som kanskje er verdt det. Som du selv sier, du kjører alle spill flott og har ikke problemer med maskinen. Skulle du derimot MÅTTE ha noe nytt, kan jeg anbefale deg å kjøpe en X2 (brukt eller ny) som passer til ditt hovedkort. Det er vel kanskje det du tjener mest på. Foruten om dette, kan jeg ikke anbefale deg en oppgradering, med mindre du driter penger Og skal du absolutt oppgradere, kan du kjøpe følgende: ASUS P5B hovedkort E6400/6600 (900,- prisforskjell) Corsair PC6400C4 4.4.4.12 Asus korta kommer i forskjellige varianter. Ta den du føler passer deg og lommeboka best. Om du ikke trenger 2 * PCI-e 16 spor, så dropp den varianten. Samme med trådløs enhet onboard. CPU'en jeg anbefaler deg, er en E6400. Den har jeg selv og kjører nå stabil OC på 2,8GHZ. Det er ingen hemmelighet at flere har fått denne opp i hastigheter som knuser all motstand.. RAM'en jeg anbefaler deg, er svært overklokkingsvennelig. Du burde ikke ha noe problemer med ytelsen i det hele tatt. Selv har jeg ASUS P5B deluxe med nevnte CPU og PC5400 minne (bomkjøp). Men alt dette funker veldig bra. Men som sagt, det koster kanskje mer enn det smaker, i allefall om jeg har skjønt posten din riktig. Du burde ha behov for ny maskinvare, om du skulle merke at ALT henger og slenger i systemet ditt. Lenke til kommentar
simex Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Takk for all hjelpen, veldig takknemelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå