Gå til innhold

Barebone...hva er pointet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pointet med Barebone? Orker ikke forklare alle bruksområdene

for PC altså... :tease:

Tingen er jo at det tar mindre plass og ser fetere ut.

Et minus er at det gjerne blir dårlig plass (inni kabinettet altså), og dårlig lufting.

7645109[/snapback]

Soltek Qbic hadde faktisk ganske bra lufting!

Jeg kjørte i min 2 x harddisker, tvkort, geforce 6800ultra, samt da 2 optiske drev.

Maskinen var mao. stappfull! Dette var jo en 20cm høy og 20cm bred maskin,33cm dybde, mener jeg å huske.

Jeg kunne velge i bios hvilket lydnivå jeg ville ha, så tilpasset den vifte etter det.

Maskinen var stille og kjølig :-) Samt stabil! (merkelig nok, med tanke på stakkar strømforsyningen som var 250w elns)

Lenke til kommentar

Vel ulempen med Barebone må vel vere varmen den generer og at det er en del skjermkort som ikke får plass i div. Barebone kabinetter. Flere kompiser har hatt dette problemet.

Men må si meg enig at de er kjekke og tar veldig liten plass og lette og flytte

hit og dit.

Mvh. Tekko

Lenke til kommentar

Tror mange her blander begrepet barebone med sff. en barebone er ikke mer en et kabinett med hk+psu mm som følger med, og kan komme i alle størrelser, fra små maskiner til helt normale tower.

SFF derimot, small form faktor, er små maskiner, gjerne på størrelse med en brødrister. Merk dog at ikke alle SFF er barebones, da flere kommer uten noe annet enn kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...