Gå til innhold

TV article about chinese gold farmers


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Årsaken til dette ligger faktisk utenfor Kina, det er vi i vesten som er årsak til dette.

Vi skaper etterspørselen og vi er "synderne".

Samme som at horekunder skaper etterspørsel og derfor blir jenter som ikke er tenåringer engang kidnappet og tatt med til andre land og tvunget til å prostituere seg.

Jeg skylder iallefall på de som skaper etterspørselen og ikke de som tilbyr varene. Dette er ikke et "høna eller egget" spørsmål, etterspørselen holder butikkene gående.

Lenke til kommentar
Årsaken til dette ligger faktisk utenfor Kina, det er vi i vesten som er årsak til dette.

Vi skaper etterspørselen og vi er "synderne".

Samme som at horekunder skaper etterspørsel og derfor blir jenter som ikke er tenåringer engang kidnappet og tatt med til andre land og tvunget til å prostituere seg.

Jeg skylder iallefall på de som skaper etterspørselen og ikke de som tilbyr varene. Dette er ikke et "høna eller egget" spørsmål, etterspørselen holder butikkene gående.

7644675[/snapback]

Tror Blizzard prøver å slå ned på dette så mye som mulig...

 

In our continued efforts to combat cheating in World of Warcraft, more than 105,000 accounts were closed and over 12 million gold was removed from the game economies in Europe, Korea, and the US in the month of November. The closed accounts were associated with activities that violate World of Warcraft's Terms of Use, such as using third-party programs that allow cheating, and farming gold and items. These types of activities can severely impact the economy of a realm and the overall game enjoyment for all players.

 

Nå er det vel utopisk å tro at de får tatt alt.. men noe er vel bedre enn ingenting...

Lenke til kommentar
Man kan så stille seg spørsmålet: Er dette en forferdelig jobb i kinesisk målestokk...?

7645048[/snapback]

 

Han sa jo at han ble mentalt forstyrra og ikke kunne sove eller la vær å tenke på det... Må jo være en grunn til at de rømmer hjemmefra for dette :no:

Lenke til kommentar
Man kan så stille seg spørsmålet: Er dette en forferdelig jobb i kinesisk målestokk...?

7645048[/snapback]

 

Han sa jo at han ble mentalt forstyrra og ikke kunne sove eller la vær å tenke på det... Må jo være en grunn til at de rømmer hjemmefra for dette :no:

7645513[/snapback]

 

Sett i lys av en norsk oppvekst er nok dette forferdelige greier, men når man tenker på at det dør 16 kinesiske gruvearbeidere daglig, så tror jeg dette er en drømmejobb...

Lenke til kommentar
Han siste der, hadde ikke han vært kineser/ japaner / koreaner så hadde han glatt kommet seg ut av det... dem tenker for mye på æren osv... siden han var for flau itl å dra tilbake til foreldrene...

 

 

En norsk gutt, f.eks hadde dratt tilbake :p

7645904[/snapback]

Asiatere - Ære

Pakistanere - Respekt

Nordmenn - Pingler

:w00t:

 

Neida, men som kineser er det sikkert ikke en så dårlig jobb egentlig.

Lenke til kommentar

Bruker Blizz vanligvis å huke dem som kjøper gull? For jeg har en kjenning som har gjort det... betalt for 10000 honor har han også.

 

Ligger ikke for meg å jukse slik. Utstyret skal jo være litt slit å få, ellers er det ikkeno gøy. Da er en del av vitsen med å spille borte.

Lenke til kommentar
Årsaken til dette ligger faktisk utenfor Kina, det er vi i vesten som er årsak til dette.

Vi skaper etterspørselen og vi er "synderne".

Samme som at horekunder skaper etterspørsel og derfor blir jenter som ikke er tenåringer engang kidnappet og tatt med til andre land og tvunget til å prostituere seg.

Jeg skylder iallefall på de som skaper etterspørselen og ikke de som tilbyr varene. Dette er ikke et "høna eller egget" spørsmål, etterspørselen holder butikkene gående.

7644675[/snapback]

 

Kilde?

 

Må da være mange gullkjøpere i det fjærne østen med høyere befolkningstetthet og generelt høyere aksept for dataspill. Vi kan da ikke ha monopol på teitinger? ;)

Lenke til kommentar

Einaste måten det vil bli slutt på dette er om den enda aukande marknaden forsvinn. Siden dei mest sannsynleg ikkje nytter seg av boter eller andre programvare som er ulovlige, er det vel ikkje eit fleirtal av gull farmare sine kontor som blir banna. Sidan det er fritt lov å farme gull.

Enten må personer slutte å kjøpe gull, finne ein måte å stoppe det på, eller so må blizzard sjølv begynne å selle gull, noke som eg ikkje trur eller håper skjer, sidan eg er ein av dei som aldri vil bruke penger på eit virtuelt item i eit dataspel og det vil til slutt øydelegge økonomien på servera dersom fleire begynte å kjøpe gull sidan det vart lovlig.

Lenke til kommentar
Årsaken til dette ligger faktisk utenfor Kina, det er vi i vesten som er årsak til dette.

Vi skaper etterspørselen og vi er "synderne".

Samme som at horekunder skaper etterspørsel og derfor blir jenter som ikke er tenåringer engang kidnappet og tatt med til andre land og tvunget til å prostituere seg.

Jeg skylder iallefall på de som skaper etterspørselen og ikke de som tilbyr varene. Dette er ikke et "høna eller egget" spørsmål, etterspørselen holder butikkene gående.

Kilde?

Trenger da virkelig ikke kilder til dette. Ren fakta. Som Pycnopodia, er ikke matter of opinion, det bare er slik.

Lenke til kommentar
Årsaken til dette ligger faktisk utenfor Kina, det er vi i vesten som er årsak til dette.

Vi skaper etterspørselen og vi er "synderne".

7644675[/snapback]

"Jeg mener" må du skrive når årsaken ikke er logisk.

7646520[/snapback]

Skjønte ikke helt detta jeg. virker helt logisk for meg :p Velger du og kjøpe gull velger du og støtte de som selger gull.

Lenke til kommentar
Årsaken til dette ligger faktisk utenfor Kina, det er vi i vesten som er årsak til dette.

Vi skaper etterspørselen og vi er "synderne".

7644675[/snapback]

"Jeg mener" må du skrive når årsaken ikke er logisk.

7646520[/snapback]

Skjønte ikke helt detta jeg. virker helt logisk for meg :p Velger du og kjøpe gull velger du og støtte de som selger gull.

7646576[/snapback]

Bare fordi noen etterspør noe så er det ikke en natur-lov som trer i kraft slik at viljedeterministiske mennesker tvinger andre til å jobbe 12 timers skift døgnet rundt.

Sånn lesing gir meg frysninger nedover ryggen da andre har slike meninger at de som står bak tvang ikke skal stå til ansvar for sine handlinger.

Lenke til kommentar

De fleste av oss har mest sannsynlig kjøpt et produkt som er produsert i en fabrikk med verre forhold en dette her, vi er mest sannsynlig syndere alle sammen (ordet synder tatt fra Pycnopodia), så ikke tro du sitter så høyt og stolt på hesten din Pycnopodia.

Endret av betebete
Lenke til kommentar

Må innrømme jeg ikke helt forstår hvordan det er vår feil at noen stakkars kinesere blir "tvunget" (tror endel blir det, men akkurat de på videoen så ut som de kunne dra når de ville. De bare maktet ikke, forståelig nok) til å spille 12 timers skift for ris og kål. Hvorfor? Jeg har aldri bedt noen tvinge noen som helst til å farme gold slik at jeg kan kjøpe det på internett noe sted. Selv skaper jeg ett, og mange andre ett behov for kvalitets spill til PC og konsoll uten at jeg vil eller forventer at noen skal bli utsatt for utnyttelse for å få det til, og hadde det blitt slik ville jeg tatt avstand fra det. Det er vel fotball spilleres/entusiasters feil at små barn syr fotballer i asia også da? Ikke de som driver fabrikkene? Merk at jeg aldri nevner at man på noen måte skal finne slikt for akseptabelt, for det er det ikke.

 

Er det en dårlig jobb, selv etter kinesisk standard? Vil si ja, med industri vekst uten like er det flust av bedre jobber det er mulig å skaffe/utdanne seg til i kina. Kjenner noen som går på høyskole der jeg bor, en av de kjenner endel farmers, og de har det langt fra så bra som de kunne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...