mfjord Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jeg bruker en Silicon Image SiL 0680-ATA/133 Controller med to kanaler for å bruke to av mine gamle disker. Problemet som nå har oppstått er at den ene disken ikke vises i windows (xp-pro), verken i min datamaskin, enhetsbehandling eller disk. Det samme skjer når jeg bytter kanal - altså det kan tyde på at disken er gåen. Det som er litt pussig, er at disken vises både inne i bios og i kontrollerens egne bios under oppstart, men ikke i windows. Det jeg har funnet ut til nå er at kontrolleren er i orden. Dette hendte forøvrig etter at PSUen kollapset her en dag. Noen som har noen tips. Er en del ting som hadde vært fint å ha på den disken. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Sjekk at strømkabler og lignende sitter skikkelig i . Starter enkelt Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Sjekk om du ser den i Device Manager. Hvis du gjør det har antageligvis partisjonstabellen røket. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) En disk skal jo vises i Diskbehandling selv om den ikke har noen partisjonstabell. Edit: det var jo akkurat det han sa, ja. Jeg som klarte å lese noe annet. Endret 5. januar 2007 av hårek Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Ja, det var jo nettopp det jeg sa Lenke til kommentar
mfjord Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Kabler og slikt er nok helt OK, grundig testet. Jeg har nå testet litt med et Linuxbasert program (fra egen boot-cd) kalt gparted og her er det ingen problemer med å få oversikt over disken når det bootes opp fra cd. Jeg vurderer å formatere den, men vil gjerne redde noe data først. Noen tips på noen bra bootdiskverktøy som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå