Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har jeg liten blære?

NextoN

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bare lurer på om jeg har liten blære fordi er plaget med at jeg må mye på do etter trening.

Gjelder også for alkohol. Eksempel øl.

Vell værtfall ettertreningen drikker jeg druesukker, altså karbohydrater. Så drikker jeg proteiner.

Det er kjent for å "renne igjennom". Men jeg må opp til 7-8 ganger på do når jeg ikke har drukket 1liter engang.

Er bare det at jeg må mangen flere ganger på toalettet enn kompisen min. Plager meg litt etter trening når jeg må nesten løpe hjem eller ta en rask en i skauen for å slippe ut bare noen desiliter.

Endret av NeXtoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sleppe ut noen desiliter, da har du bra tank da tror jeg ..

Men 7-8 ganger for 1 L er vel litt mye, men spørs hva du drikker da.

Spesielt alkohol renner gjennom på 2min.

7644459[/snapback]

Tror ikke det er alkohol han snakker om, ettersom det ofte er etter trening. Og desiliter hørtes litt mye ut. Blir vel en 7-8 ganger på litt mer enn en lite, men ikke så mye mer. Du pisser ofte altså

Lenke til kommentar

Kjipt for meg å drikke øl, den første går greit, så må jeg nesten pisse konstant etterpå. Kan få samme greia når jeg sitter foran PC'n og pimper Cola, må ofte på do 3-4 ganger i timen. Jeg vet øl og Cola er vanndrivende, men.....

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Kjipt for meg å drikke øl, den første går greit, så må jeg nesten pisse konstant etterpå. Kan få samme greia når jeg sitter foran PC'n og pimper Cola, må ofte på do 3-4 ganger i timen. Jeg vet øl og Cola er vanndrivende, men.....

7646333[/snapback]

Har akkurat det samme "problemet". Må på do minst én gang per øl.

Lenke til kommentar

jeg har verdens minste selskapsblære, om jeg i det hele tatt har en blære. Virker som om alt jeg drikker bare renner rett i gjennom meg. Tror det sitter mest i hodet mitt at jeg må på do hele tiden, for viss jeg ikke tenker på det eller ikke har tid til å gå på do, kan jeg gå ganske lenge uten å tisse.

Lenke til kommentar

Heldige dere som har selskapsblærer. Irriterer veldig etter to pils så må du på do. Så drikker du en til så må du igjen.

Så spør andre:

"hva skal du?

"På do"

"Hæ? igjen"

Den er standard...

Endret av NeXtoN
Lenke til kommentar

Har et lignende problem. Siden oktober har jeg måttet gå unormalt mye på do synes jeg, i forhold til før. Da kunne jeg pimpe flere liter med whatever og allikevel ikke måtte gå på do på en stund, mens nå må jeg på do ørten ganger om dagen. Før kunne jeg pimpe en liter brus på kino for eksempel, mens nå risker jeg å måtte miste noen minutter av filmen. Mista for eksempel de siste minuttene av The Departed. trodde jeg kunne holde meg ut filmen, men neida, rett før den var ferdig var det ingen annen vei enn mot toalettet.

Når jeg da er ferdig med mitt fornødne, føles det enda litt ut som det på en måte er mere igjen og at jeg må på do en gang til, selv om at blæra er tom og vel så det. Lurer på hva det kan være i grunn... Kanskje diabetes, eller som Ustedalen nevnte? (beklager om det var thread-hijack, trådstarter :p)

Lenke til kommentar

Jeg har vært hos legen mange ganger pga dette, hver gang kommer de med bullshit om at jeg må "trene" muskelen der nede ved at man prøver å holde igjen fem ganger hver gang man er på toalettet og slippe opp igjen. Dette virker ikke, og etter åtte år er jeg fortsatt like rådløs. Hver natt går jeg sånn ca 9 ganger på toalettet, og det er ikke en overdrivelse. Jeg må ofte planlegger turer osv med tanke på hvor nærmeste toalett er.

Tror dere at den kan utvides ved en operasjon? Gjør de dette i Norge? Er villig til å betale hva som helst.

Lenke til kommentar
Hei, jeg bare lurer på om jeg har liten blære fordi er plaget med at jeg må mye på do etter trening.

Gjelder også for alkohol. Eksempel øl.

Vell værtfall ettertreningen drikker jeg druesukker, altså karbohydrater. Så drikker jeg proteiner.

Det er kjent for å "renne igjennom". Men jeg må opp til 7-8 ganger på do når jeg ikke har drukket 1liter engang.

Er bare det at jeg må mangen fler ganger på toalettet enn kompisen min. Plager meg litt etter trening når jeg må nesten løpe hjem eller ta en rask en i skauen for å slippe ut bare noen desiliter.

7644380[/snapback]

det høres def. ikke normalt ut, men det kan jo hende du rett og slett bare har mindre blære enn snittet, hva vet jeg ? jeg pleier hvertfall bare å tisse 2 ganger om dagen kanskje, selv om jeg drikker rundt 2 liter tilsammen pr dag tipper jeg.

pilsing er riktignok en annen ting, jeg kan drikke 3 halvlitere før jeg må på do, men har jeg først gått så går det kortere mellom hver gang, merkelig det der..... :hmm:

jeg ville hvertfall spurt legen om det, hvis ikke du allerede har gjort det.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
det høres def. ikke normalt ut, men det kan jo hende du rett og slett bare har jeg ville hvertfall spurt legen om det, hvis ikke du allerede har gjort det.

7653778[/snapback]

Har vært hos fem forskjellige leger de siste årene jeg, alle sier at dette er bare noe som må trenes opp. Jepp, nå har jeg trent i åtte år, skal det virke snart eller? :mad:

Lenke til kommentar
det høres def. ikke normalt ut, men det kan jo hende du rett og slett bare har jeg ville hvertfall spurt legen om det, hvis ikke du allerede har gjort det.

7653778[/snapback]

Har vært hos fem forskjellige leger de siste årene jeg, alle sier at dette er bare noe som må trenes opp. Jepp, nå har jeg trent i åtte år, skal det virke snart eller? :mad:

7653807[/snapback]

beklager, var egentlig til trådstarter jeg svarte :) burde kanskje klargjort det...

EDIT: done.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

En kolega av meg har diabetes, og han sier at en av symptomene på diabetes er at du drikker veldig mye og urinerer veldig mye. veldig mye, som om det renner rett igjennom kroppen, be legen om å sjekke blodsukkeret ditt. Det er ikke dumt, det er veldig mange med diabetes som ikke er klar over det.

Lenke til kommentar

Eneste jeg kan tenkte på i farten er å holde seg fra første time når du står opp.

Men jeg vet om en som har hatt et inngrep. En slags operasjon men det var når hun var liten jente da. Så vet ikke helt.

Er vel noe jeg/vi må leve med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...