Gå til innhold

Ny gamer pc. Er dette et godt oppsett?

Anbefalte innlegg

Skal da ha meg ny gamer pc i løpet av meste måned. Det skal være med DX 10 kort, mulighet for SLI, C2D og helst med mulighet for å klokke. Har foreløpig dette oppsettet:

HDD: WDC 320GB S-ATA

HK: Asus P5N32-E SLI, nForce-680i

CPU: Intel C2D E6300

RAM: Kingston Value 2x 1GB

Skjermkort: XFX Geforce 8800GTS

PSU: BeQuiet Straight power 600W(990kr)

Kabinett: Aerocool AeroEngine II Black(799kr)

DVD brenner: Har jeg=P

Hvordan ser dette oppsettet ut? Takker for alle saklige svar=)

EDIT: Byttet HK

Endret av Snoggis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal klokke bør du ha PC6400. Ville gått for E6600, men det kommer jo an på hvor mye penger du har. Hvis du ikke har råd til dyrere cpu skjønner jeg ikke hvorfor du tar et så dyrt hovedkort.

Ellers så det veldig bra ut. ;)

Hvor mye penger kan du bruke?

Lenke til kommentar
Skal da ha meg ny gamer pc i løpet av meste måned. Det skal være med DX 10 kort, mulighet for SLI, C2D og helst med mulighet for å klokke. Har foreløpig dette oppsettet:

HDD: WDC 320GB S-ATA

HK: Asus Striker EX. nForce 680i

CPU: Intel C2D E6300

RAM: Kingston Value 2x 1GB

Skjermkort: XFX Geforce 8800GTS

PSU: BeQuiet Straight power 600W(990kr)

Kabinett: Aerocool AeroEngine II Black(799kr)

DVD brenner: Har jeg=P

Hvordan ser dette oppsettet ut? Takker for alle saklige svar=)

7644314[/snapback]

EDIT: POKKER vhordnes var før meg :p

Bedre enn bra hvertfall. Hvis du har sett tidligere tråder som skal ha seg ny pc, så har "disse" typene med forslag kommet opp mang en ganger.

Men du oppgir ikke pris. Nå kunne vi ha gitt deg flere gode valg, og pris kunne ha steget så mye som mulig, slengt på et 8800gts til for den saks skyld. Så Blir lite å bedømme i forhold til pris.

(PSU har jeg ikke peiling på)

Men greit oppsett er det

Endret av Pingun
Lenke til kommentar
Men du oppgir ikke pris. Nå kunne vi ha gitt deg flere gode valg, og pris kunne ha steget så mye som mulig, slengt på et 8800gts til for den saks skyld. Så Blir lite å bedømme i forhold til pris.

isåfall 2 GTX ;)

7644444[/snapback]

Har satt meg en maks pris på 15 000kr. RAM-brikkene vet jeg er gode til å klokke med. Så er egentlig ikke de jeg vil diskutere:P Hvordan funker det hovedkortet til overklokking? Har vurdert en dyrere CPU, men vet at disse CPU`ene skal klokke lett. Så skal vel ikke være så vanskelig å få den CPU`en opp i 3GHz som er målet mitt?

Lenke til kommentar

isåfall 2 GTX ;)

7644444[/snapback]

Har satt meg en maks pris på 15 000kr. RAM-brikkene vet jeg er gode til å klokke med. Så er egentlig ikke de jeg vil diskutere:P Hvordan funker det hovedkortet til overklokking? Har vurdert en dyrere CPU, men vet at disse CPU`ene skal klokke lett. Så skal vel ikke være så vanskelig å få den CPU`en opp i 3GHz som er målet mitt?

7644489[/snapback]

Men ville gått for E6600 uansett. Det hovedkortet som rassmonster fåreslo tror jeg skal være bra å klokke med(vet ikke sikkert). ;)

Men seriøst, ville gått for PC6400 brikker ;)

Hvor mye koster det oppsettet du viste på første post da?

Lenke til kommentar

isåfall 2 GTX ;)

7644444[/snapback]

7644489[/snapback]

Men ville gått for E6600 uansett. Det hovedkortet som rassmonster fåreslo tror jeg skal være bra å klokke med(vet ikke sikkert). ;)

Men seriøst, ville gått for PC6400 brikker ;)

Hvor mye koster det oppsettet du viste på første post da?

7644534[/snapback]

Det første kom på rett over 13000. Med det nye hk-et, så er det foreløpig ca 12400...

Lenke til kommentar
Men råder deg til å gå for e6600

7644806[/snapback]

Så du mener jeg burde beholde det oppsettet jeg hadde først, bare med det litt rimligere hk`et og E6600?

7644817[/snapback]

Ja.

Men råder deg til å gå for PC6400 hvis du skal klokke, men du bestemmer selv ;)

Edit: Nå som du har ca 1500 kroner igjen, kan du jo vurdere å gå for 8800 GTX.

Endret av vhordnes
Lenke til kommentar

Jeg vurderer GTX :dribble::p Grunnen til at jeg har valgt de brikkene jeg har valgt og ikke noen andre:

Jeg spurte et firma som bygger sammen overklokkings maskiner om type ram jeg burde bruke. De annbefalte at jeg brukte PC4200. De sa at de var lettere å klokke med enn de andre brikkene. De kingston brikkene er forresten de samme brikkene som dette firmaet bruker. De hadde også testet samme oppsett, bare med dyrere rambrikker(PC6400), men de var vanskligere å klokke med, og gav for liten ytelses forskjell i forhold til pris...

Lenke til kommentar
Jeg vurderer GTX :dribble:  :p  Grunnen til at jeg har valgt de brikkene jeg har valgt og ikke noen andre:

Jeg spurte et firma som bygger sammen overklokkings maskiner om type ram jeg burde bruke. De annbefalte at jeg brukte PC4200. De sa at de var lettere å klokke med enn de andre brikkene. De kingston brikkene er forresten de samme brikkene som dette firmaet bruker. De hadde også testet samme oppsett, bare med dyrere rambrikker(PC6400), men de var vanskligere å klokke med, og gav for liten ytelses forskjell i forhold til pris...

7644886[/snapback]

Ok, du bestemmer selv ;)

Edit: Men skal du ikke kjøpe E6600 også? så ikke den på første post, så bare at du hadde byttet HK

Endret av vhordnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...