Gå til innhold

Windows Vista eller XP?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Foreløpig vil jeg tro det er best kompabilitet med XP med tanke på software og slikt...

 

Kan noen av-/bekrefte dette?

7644421[/snapback]

 

Er også litt spent på kompabiliteten. Både med software; vil feks Office 2003 fungere med Vista? Har lest noko om at dokument prod i Vista ikkje ville fungera på XP-Office2003. Eller var det kanskje den nye Officeen som skal komma?

 

Lurer og på korleis Vista vil fungere i nettverk med maskiner som står på XP. Nokon som har prøvd det?

Lenke til kommentar
Foreløpig vil jeg tro det er best kompabilitet med XP med tanke på software og slikt...

 

Kan noen av-/bekrefte dette?

7644421[/snapback]

 

Er også litt spent på kompabiliteten. Både med software; vil feks Office 2003 fungere med Vista? Har lest noko om at dokument prod i Vista ikkje ville fungera på XP-Office2003. Eller var det kanskje den nye Officeen som skal komma?

 

Lurer og på korleis Vista vil fungere i nettverk med maskiner som står på XP. Nokon som har prøvd det?

7646849[/snapback]

 

Mye av xp programmene er kompatible. som f eks. officepakken, mener jeg å ha prøvd.

I nettverk fungere det fint, har prøvd tilogmed med remote fra vista til xp.

Remoten er fin siden den ikke kaster ut personen som er innlogga fra før.

Fungerte fint i domene, AD, fildeling, osv.

Den nye office pakken er komt og installert på maskinen her,men må si at menyer og plasseringene er ganske så ulikt...

Lenke til kommentar

Hvis man er tålmodig nok, vil jeg tro at vista er et utmerket valg for alle om et halvt år fra nå av, kanskje et år. Da er nok alle programmer kompatible, og man slipper problemer. Selv kommer jeg til å installere vista ikke altfor lenge etter utgivelsesdatoen. Har allrede prøvd den, og var veldig fornøyd. Det var kun creative sine drivere som ikke funket for meg.

 

Norton ghost, tune-up utilities var også grunnen til at jeg gikk tilbake til xp. Hvis du er en "vanlig" bruker, og ikke har så mye peiling på data bør du holde deg til xp en stund til. Hvis du har tid til å "leke" med vista og finne programmer som er kompatible, er det bare å bytte over :)

Endret av asad
Lenke til kommentar
Jeg ville valgt Vista. Bedre å kjøpe det nå enn å måtte betale for Vista senere når du skal oppgradere.

7644430[/snapback]

 

Enig, kjøp Vista og ware-z XP om du heller vill bruke det til Vista blir stabilt.

Microsoft bør faen meg være fornøyd at du kjøper et OS i det hele tatt.

 

Skal du spille så vill jeg bare legg til at bare Vista kan kjøre Dx10, som er fremtiden, men kan komme til å bli "viktig" (grafikk) for spill ganske fort(6-12månder). Jeg kommer nok til å vurdere Vista til sommeren 07 selv.

Lenke til kommentar
Er også litt spent på kompabiliteten. Både med software; vil feks Office 2003 fungere med Vista? Har lest noko om at dokument prod i Vista ikkje ville fungera på XP-Office2003. Eller var det kanskje den nye Officeen som skal komma?

 

7646849[/snapback]

 

Selv Office 2000 funker fint, altså ikke noe å bekymre seg for. :)

 

 

Vista er en vanesak, jeg begynner å like det greit nå, med innebygget Media Center og slikt. Godt mulig du burde vente litt likevel, om du har XP nå, så løper jo ikke tiden fra deg, og du kan oppgradere XP til Vista, jeg tror du får med deg programmene over da (?).

Lenke til kommentar
Er også litt spent på kompabiliteten. Både med software; vil feks Office 2003 fungere med Vista? Har lest noko om at dokument prod i Vista ikkje ville fungera på XP-Office2003. Eller var det kanskje den nye Officeen som skal komma?

 

7646849[/snapback]

 

Selv Office 2000 funker fint, altså ikke noe å bekymre seg for. :)

 

 

Vista er en vanesak, jeg begynner å like det greit nå, med innebygget Media Center og slikt. Godt mulig du burde vente litt likevel, om du har XP nå, så løper jo ikke tiden fra deg, og du kan oppgradere XP til Vista, jeg tror du får med deg programmene over da (?).

7653351[/snapback]

Ja,det vil jeg tro...

Lenke til kommentar

jeg vil anbefalle vista.

jeg syntes det er mere stabilt enn win xp, mindre kræsjing og slikt...

men som sagt en vanesak, det meste er likt som i xp, bortsett fra at det ser litt anderledes ut, og du har en del nye funksjoner.

 

dessuten syntes jeg nettverksfunksjonene, og hvor fort den finner pc-er og slik har forbedret seg veldig i forhold til win xp ;)

 

Gå for vista. drivere har ikke kommet ut ordentlig enda, men vista inneholder messe drivere, eneste jeg ikke hadde på pc-en min var lydkort driveren, men den fant jeg fort ved å søke på produsentens hjemmeside.

Lenke til kommentar
jeg vil anbefalle vista.

jeg syntes det er mere stabilt enn win xp, mindre kræsjing og slikt...

men som sagt en vanesak, det meste er likt som i xp, bortsett fra at det ser litt anderledes ut, og du har en del nye funksjoner.

7656689[/snapback]

 

Men trekker vista meir ressursar slik at ein ny pc på vista går seinare enn ein ny pc med xp?

Lenke til kommentar

DX10 er Vista-only, og alle nye grafikkort dette året vil sannsynligvis ha DX10/Vista-support.

 

Det ligner veldig på vanlige XP, bare med noen extra krimskrams på desktopen. En kompis hadde store problemer med å få Neverwinter Nights 2 til å fungere i Vista. Men han sier han garantert kommer til å kjøpe det så snart det kommer ut i fullversjon.

 

Å nekte å oppgradere blir liksom som å fortsatt sitte med Windows98SE ift. dagens hardware og software om ett års tid.

Lenke til kommentar

Ikkje alle program e kompatibelt med vista ennda men dei kjeme vel snart rekna eg med. Eg kjøyre Windows Xp og skal legge inn Vista med en gang det e komt (får det gratis :) gjennom jobb). E vel en del fordela med vista rekna eg med. Berre for og legge til noke ekstra windows vista e det opprativ system so e blitt mest testa ut før lansering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...