Gå til innhold

Hvordan kjøre to eksemplarer av MSN samtidig?

Beatnut

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å kjøre to eksemplarer av MSN samtidig da jeg har både en privat-adresse og en jobb-adresse.

Fordi jeg ønsker å "holde de adskilt" og vil ha MSN, vil jeg derfor ikke benytte meg av programmer som GAIM, aMSN, Yahoo osv.

Jeg tenkte først at det var nok å installere eksemplar nr 2 i en annen mappe med ett litt annet navn på exe-filen, men når jeg kjører install-filen får jeg spørsmål om å reparere eller avinstallere messenger.

Så. hvis noen har noen tips, vil jeg bli takknemlig.

Videoannonse
Annonse

det burde gå an å åpne to eksemplarer av samme program (her MSN) men med ulike brukerkontoer. Høyreklikk på snarveien og velg "kjør som". Så må du angi et brukernavn/passord (ikke den samme som du logget inn på windows med). F.eks. kan du prøve gjeste-kontoen eller administrator-kontoen.

på min pc viser det seg at "windows live messenger"-snarveien er litt sær/spesiell. Så det finnes ingen "kjør som" valg der... Vil tro deg hjelper hvis du lager en egen snarvei til programmet, istedenfor å prøve å kjøre den som microsoft har lagt inn på maskina

edit: har testa litt, og det var kanskje ikke så lett som jeg trodde.. teit igrunn, for det har nå fungert på alle andre programmer jeg har prøvd. jaja. Windows live messenger finner man under %programfiles%\MSN Messenger\msnmsgr.exe for de som ønsker å opprette snarveier o.l.

Endret av qualbeen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...