hirthen85 Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 kjøpte eit ASUS a7v333 hovedkort, xp2200+ og 256mb ram. Skulle til og montere, men når eg skulle slå på so sa dataen i slik post ting att det var cpu test failure!!Kan det vere att cpuen og resten av dataen får for lite strøm?? strømforsyningen er berre på 250 watt!! Er det for lite?? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Har du sjekket at den sitter skikkelig godt fast i socket'n?? og ikke minst riktig fast?? Lenke til kommentar
l1th1um_ Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Kan være at du må inn i BIOS å stille på hastigheten til prosessoren. Det måtte jeg når jeg bygde min PC. Har Abit T7/I7-MAX2 HK og P-4 2,4Ghz. Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Fikk samme feilmelding etter en badflash av bios... sendte inn styret og fikk nytt. Er ikke sikkert det er det som er feil med deg, men om ikke noe annewt virker er det mulig at det er det som er problemet. Lenke til kommentar
othiello Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Glem det med AMD, best å velge Intel. For det er meget stabil å sette og bruke uten noe helt problem (ikke en gang å flashe bios). Forresten jeg har hørt at AMD har litt fremdeles problem med å sette og (må) flashes bios ellers det kan gå galt. Jeg har to prosessorene PIII 933 MHz (dual) på min datamaskin, og det har gått snart 1 år uten noe helt problem med prosessorene. :wink: Lenke til kommentar
rondespiret Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Den 2002-11-25 00:46, skrev othiello:Glem det med AMD, best å velge Intel Jaha... Takk for tipset! Lenke til kommentar
Simen Løkken Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Men nå har han allerede kjøpt AMD så da er det jo litt seint for det, eller hva? Personlig synes jeg han har gjort et finfint valg!! Vel, det du kan gjøre er å nappe ut alt som er av drives. HD, cdrom floppy osv. Hvis strøm er problemet så kanskje dette kan være med å finne ut det ved å spare inn noen dyrebare watt...? Eller! Noe som er litt mer sannsynlig og det jeg -kanskje- tror er problemet, er at du har vært litt hardhent ved montering av kjøleribbe! Det skal ikke stort til før det sitter et stygt hakk der som ødelegger alt. Lykke til! Lenke til kommentar
norrick Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Kan tenkes at PSU'en er i svakeste laget men jeg tror helst at feilen ligger et annet sted. Har du sjekket at du ikke har vingeklipt CPU-kjernen )? Lastet setup defaults i BIOS? Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Om jeg ikke husker helt feil er det ikke mulig å gå inn i bios når du får den feilmeldingen..correct me if I'm wrong. Sjekk i manualen hva den feilmeldingen betyr. Lenke til kommentar
hirthen85 Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 er ikke prosessoren den pitte vetle dingseb som er i midten av cpuen? Den er heilt ok!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå