Killa833 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Hei. Jeg har tenkt å kjøpe meg nytt lcd tv snart, jeg har leitet en god stund nå etter best mulig tv. Kravene er: 32" eller 37", hd-ready, vga/dvi inngang, HDMI. Tv'en skal omtrent bare brukes tilkoblet pc'en. (hvis vga gir for dårlig bilde, får man tak i dvi-til-hdmi kobling?) Jeg kom over dette tv. Er dette et godt valg? Jeg har ikke råd til noe særlig dyrere. Endret 9. januar 2007 av Killa833 Lenke til kommentar
Killa833 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 *bompi domp* Trenger svar. Haster litt Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Nja, hvis du er på budsjett kan kanskje Lumatron sin 37" være verdt en titt. Du finner de på Coop Obs! til 7990,-. 2 x HDMI, VGA, 3 SCART og god bildekvalitet + HD klar. Lenke til kommentar
Killa833 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Litt skeptisk til slikt billig tv, men får ta en titt.. Skal bruke tv til pc-skjerm, så er litt kresen på responstid og bildekvalitet :/ Lenke til kommentar
Woilef Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Er i akkurat samme situasjon selv om dagen.. Vurderer sterkt Toshiba 37WL66Z ligger i ca samme prisklasse som du nevner over. Vunnet test i Lyd og Bilde og generelt positive erfaringer rundt omkring. Tror faktisk jeg skal bestille en imorgen men lurer på om jeg ikke må finne et sted hvor de har den inne først å ta en titt.. Noen som har denne her eller? Lenke til kommentar
jvestby Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Er i akkurat samme situasjon selv om dagen.. Vurderer sterkt Toshiba 37WL66Z ligger i ca samme prisklasse som du nevner over. Vunnet test i Lyd og Bilde og generelt positive erfaringer rundt omkring. Tror faktisk jeg skal bestille en imorgen men lurer på om jeg ikke må finne et sted hvor de har den inne først å ta en titt.. Noen som har denne her eller? 7646148[/snapback] Jeg har vært med på å diskutere denne Toshiba modellen her på forumet siden jeg testet den for en tid tilbake. Den duger til alt unntatt PC bruk over DVI->HDMI. Du får ikke 1:1 pixelmapping med denne tilkoblingen. Det får du over VGA men med betraktelig dårligere kvalitet på både film og TV gjennom PC'n. Jeg leverte TV'n tilbake pga dette. Sats heller på LG LB1R. Lenke til kommentar
Killa833 Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Jeg kom over dette tv, ser ut til å være ganske bra. Den har DVI inngang, så får bedre bilde fra pc'en :/ Noen som har erfaringer med dette tv? edit: er det noe forskjell på DV37MCGi og V37MCGi versjonen av Tatungen? Endret 6. januar 2007 av Killa833 Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Se på LGs 37LC3R. Til rundt 11k. Digg tv! Lenke til kommentar
Woilef Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Er i akkurat samme situasjon selv om dagen.. Vurderer sterkt Toshiba 37WL66Z ligger i ca samme prisklasse som du nevner over. Vunnet test i Lyd og Bilde og generelt positive erfaringer rundt omkring. Tror faktisk jeg skal bestille en imorgen men lurer på om jeg ikke må finne et sted hvor de har den inne først å ta en titt.. Noen som har denne her eller? 7646148[/snapback] Jeg har vært med på å diskutere denne Toshiba modellen her på forumet siden jeg testet den for en tid tilbake. Den duger til alt unntatt PC bruk over DVI->HDMI. Du får ikke 1:1 pixelmapping med denne tilkoblingen. Det får du over VGA men med betraktelig dårligere kvalitet på både film og TV gjennom PC'n. Jeg leverte TV'n tilbake pga dette. Sats heller på LG LB1R. 7647857[/snapback] Har ikke dvi på laptopen så får vel bare vga der uansett? eller vil en adapter i pcen kunne gjøre susen der? Dette blir vel uansett lik kvalitet som bare vga.,, Ikke vet jeg Lenke til kommentar
Killa833 Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Har ombestemt meg litt her.. Vurderer å gå for 32" istedet. Har sett på Philips 32PF5331 og Viewpia LC32IE22, noe brukbart? Tv skal som sagt brukes som pc-skjerm.. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 http://www.google.no/search?q=LE32s71&ie=u...lient=firefox-a Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Har selv Philipsen og opp i mot PC fungerer den utmerket. Media center er en nytelse. Kjører via en HDMI port. På TV bilder er har den veldig skarpt bilde, og fargene er også fine. Så den ved siden av en langt dyrere Samsung i butikken og spesielt på hvitt var Philips klart bedre. Eneste jeg kan klage på er litt stusselige innstillingsmuligheter, samt sortnivået. Lenke til kommentar
Killa833 Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Som nevnt i den andre "mest for pengene" tråden, så var det tv Sony KLV-S32A10E som ga mest for pengene innen 32". Vil denne være bedre som pc'skjerm enn Philips'en? (Alltid et nytt tv som dukker opp rett før jeg bestiller ) Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Har selv Philipsen og opp i mot PC fungerer den utmerket. Media center er en nytelse. Kjører via en HDMI port. På TV bilder er har den veldig skarpt bilde, og fargene er også fine. Så den ved siden av en langt dyrere Samsung i butikken og spesielt på hvitt var Philips klart bedre. Eneste jeg kan klage på er litt stusselige innstillingsmuligheter, samt sortnivået. 7687423[/snapback] Så du bruker sånn overgang fra DVI til HDMI? Hvordan påvirker det kvaliteten isåfall? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå