Gå til innhold

Lcd tv 32-37"

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt å kjøpe meg nytt lcd tv snart, jeg har leitet en god stund nå etter best mulig tv.

Kravene er: 32" eller 37", hd-ready, vga/dvi inngang, HDMI.

Tv'en skal omtrent bare brukes tilkoblet pc'en. (hvis vga gir for dårlig bilde, får man tak i dvi-til-hdmi kobling?)

Jeg kom over dette tv. Er dette et godt valg? Jeg har ikke råd til noe særlig dyrere.

Endret av Killa833
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er i akkurat samme situasjon selv om dagen..

Vurderer sterkt Toshiba 37WL66Z ligger i ca samme prisklasse som du nevner over. Vunnet test i Lyd og Bilde og generelt positive erfaringer rundt omkring. Tror faktisk jeg skal bestille en imorgen men lurer på om jeg ikke må finne et sted hvor de har den inne først å ta en titt.. Noen som har denne her eller?

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt Toshiba 37WL66Z ligger i ca samme prisklasse som du nevner over. Vunnet test i Lyd og Bilde og generelt positive erfaringer rundt omkring. Tror faktisk jeg skal bestille en imorgen men lurer på om jeg ikke må finne et sted hvor de har den inne først å ta en titt.. Noen som har denne her eller?

7646148[/snapback]

Jeg har vært med på å diskutere denne Toshiba modellen her på forumet siden jeg testet den for en tid tilbake. Den duger til alt unntatt PC bruk over DVI->HDMI. Du får ikke 1:1 pixelmapping med denne tilkoblingen. Det får du over VGA men med betraktelig dårligere kvalitet på både film og TV gjennom PC'n. Jeg leverte TV'n tilbake pga dette. Sats heller på LG LB1R.

Lenke til kommentar

Jeg kom over dette tv, ser ut til å være ganske bra. Den har DVI inngang, så får bedre bilde fra pc'en :/

Noen som har erfaringer med dette tv?

edit: er det noe forskjell på DV37MCGi og V37MCGi versjonen av Tatungen?

Endret av Killa833
Lenke til kommentar

7646148[/snapback]

Jeg har vært med på å diskutere denne Toshiba modellen her på forumet siden jeg testet den for en tid tilbake. Den duger til alt unntatt PC bruk over DVI->HDMI. Du får ikke 1:1 pixelmapping med denne tilkoblingen. Det får du over VGA men med betraktelig dårligere kvalitet på både film og TV gjennom PC'n. Jeg leverte TV'n tilbake pga dette. Sats heller på LG LB1R.

7647857[/snapback]

Har ikke dvi på laptopen så får vel bare vga der uansett? eller vil en adapter i pcen kunne gjøre susen der? Dette blir vel uansett lik kvalitet som bare vga.,, Ikke vet jeg

Lenke til kommentar

Har selv Philipsen og opp i mot PC fungerer den utmerket. Media center er en nytelse. :) Kjører via en HDMI port.

På TV bilder er har den veldig skarpt bilde, og fargene er også fine. Så den ved siden av en langt dyrere Samsung i butikken og spesielt på hvitt var Philips klart bedre. Eneste jeg kan klage på er litt stusselige innstillingsmuligheter, samt sortnivået.

Lenke til kommentar
Har selv Philipsen og opp i mot PC fungerer den utmerket. Media center er en nytelse. :) Kjører via en HDMI port.

På TV bilder er har den veldig skarpt bilde, og fargene er også fine. Så den ved siden av en langt dyrere Samsung i butikken og spesielt på hvitt var Philips klart bedre. Eneste jeg kan klage på er litt stusselige innstillingsmuligheter, samt sortnivået.

7687423[/snapback]

Så du bruker sånn overgang fra DVI til HDMI? Hvordan påvirker det kvaliteten isåfall?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...