Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Astra '93 - Spyler ikke på lyktene.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På min opel astra 96 er det egen tank for spylerene foran. Fyller aldri på denne jeg da, går så mye spylerveske da.

Men prøv å let etter en ekstra tank, ikke så lett å se som den vanlige spylervesketanken liksom :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

På alle Opel jeg har hatt med lyktespylere/viskere (fra -81 Rekord-E), har det vært felles tank for lykter og ruter, men jeg har aldri hatt Astra-F.

For oss som bor i Oslo-gryta er spylere dessverre nesten nytteløse. Vegene er fulle av salt og piggdekkstøv, trafikktettheten er høy, og denne guffa tørker med det samme den legger seg på lyktene når lysene står på. Spylere hjelper lite, det eneste man oppnår er et forbruk av spylervæske pr mil som langt overgår bensinforbruket! Og man må likevel kjøre innom en bensistasjon og vaske manuelt ganske ofte. Det er utrolig hvor mye et lite lag med "skitt" på lyktene reduserer lysmengden.

Lenke til kommentar

Når jeg kjøpte bilen min, en Audi 80 hadde jeg frontfanger med originale lyktespylere. Disse funket også bare når kjørelysene var på. Samme er det på pappas 2002 A4.

Jeg hadde derimot krøll med mine lyktespylere, men tok meg ikke tid til å fikse det, da jeg byttet til støtfanger uten spylere.

Uansett: Jeg tenker at om det er to tanker på bilen din, så vil det vel logisk nok være en elektrisk pumpe til både vindusspylerne og lyktespylerne :hmm: Det kan jo isåfall hende at denne pumpen til lyktene din kan ha røket eller at den ikke før strøm? Dette var bare et forslag i blinde, spesielt om du ikke har 2 tanker :p

Lenke til kommentar

Hei,

tusen takk for så flott respons!

Det hjalp veldig med bildet fra buskmann, jeg så et lignede rør øverst til høyre på bildet. Står "Fyll på vann her" så regner med at det er spylervæske. Ser litt nærmere på det litt senere.

-- jonerik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...