Johkmil Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Finnes det folk som sier spaniere? Trodde det bare gikk ann å si spanjoler. Hvis det er et problem kan dere bare ta det engelske ordet, uttale det med skikkelig Henning/Petter Solberg-måte, og vips, vi har shpannisj. Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Spanjoler nok riktig ja. har jeg alltid sagt Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hvem bryr seg om spansker ikke er rett, eller heller ikke står i ordboken? Jeg sier spansker, selv om det hadde vært et sjellsord. Samme med Dansker, svensker, finsker osv... Lenke til kommentar
Johkmil Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hvem bryr seg om spansker ikke er rett, eller heller ikke står i ordboken? Jeg sier spansker, selv om det hadde vært et sjellsord. Samme med Dansker, svensker, finsker osv... 7644757[/snapback] Det går nok bra så lenge du ikke kaller dem degoser Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hvem bryr seg om spansker ikke er rett, eller heller ikke står i ordboken? Jeg sier spansker, selv om det hadde vært et sjellsord. Samme med Dansker, svensker, finsker osv... 7644757[/snapback] Heter Finne, ikke finske Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Sier spanjol. Om jeg da ikke skal være slem, da sier jeg spanskefaen. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Dere tar alle feil! Det heter spanjakker! ! ! Lenke til kommentar
applemania Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Siden du synes det er så jævlig greit å vite hva forumfolk flest sier, kan du vel pushe fram et forslag til mod'ene om en egen kategori for de viktige pollene dine? Hvis alle skal begynne å starte en "Hva sier du?"-tråd vil det bli jævlig rotete etterhvert. 7643955[/snapback] Det er jævlig greit, det. Hvorfor bruke jævlig så mye, er du så irritert? Lenke til kommentar
Johkmil Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Dere tar alle feil! Det heter spanjakker! ! ! 7645512[/snapback] Riktig! Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Kan forresten også benytte "spansker" Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Engelskmenn sier "spaniards" ... vi sier "spanjoler" Lenke til kommentar
Johkmil Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Engelskmenn sier "spaniards" ... vi sier "spanjoler" 7645604[/snapback] Gjør de?(engelskmennene.) Hadde jeg aldri trodd. "Spaniards?" For et ord! Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Har alltid trodd det var "The spanish".. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Eller "The Spains" .... who cares f.eks! Lenke til kommentar
Johkmil Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Har alltid trodd det var "The spanish".. 7645646[/snapback] Samme her. Som i innlegget mitt øverst på siden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hvem bryr seg om spansker ikke er rett, eller heller ikke står i ordboken? Jeg sier spansker, selv om det hadde vært et sjellsord. Samme med Dansker, svensker, finsker osv... 7644757[/snapback] tenk om alle tenkte sånn. vi hadde hatt 1001 språk i Norge Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Cocker spaniel? Spanier høres cp up, spanjol yo. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Engelsk: Spænsks Norsk: Spansker Ny-norsk: Spanskjingarr Værre er det ikke Sier forresten spanjoler hvis noen lurer... Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Spanjoler sier nå jeg.. Ikke så ofte det ordet blir brukt da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå