Gå til innhold

er dette et bra oppsett? (første vannkjøling)

Anbefalte innlegg

har gode erfaringer med vcore.dk.

De trekker fra dansk mva når de sender, så det du da skal betale til vcore.dk er pris uten mva + frakt.

For varer under 200.- NOK, slipper du toll.

For varer mellom 200 - 1000.- NOK, betaler du gebyr for forenklet fortolling på 85.- NOK samt 25% mva. Dette fikser posten for deg, og du får en hentelapp i posten som sier hvor mye du må betale. Rent juridisk skjer da fortollingen i det du henter pakken på posten.

Ofte kommer du likt eller billigere ut med vcore.dk sammenlignet med norske nettbutikker. Servicen til vcore.dk er umerket!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er den pumpa stillegående? Og som sagt så har radiatoren gått ut av produksjon, men de har denne er den bedre/dårligere enn mist sine 360 rader og evt. hvor mye dårligere snakker vi? Har målt litt og funnet ut at jeg burde holde meg til 240 rad så lenge det holder...

Lenke til kommentar

Skal du bare kjøle CPU, er det ingenting som tilsier at det er absolutt nødvendig med en 360-radiator. Du kan også glætt komme unna med en 120-radiator. Men dette har jo også med ønske om stillhet eller reinspikka ytelse. En 240-radiator holder egentlig ganske godt, men en 360 er jo alltids noe bedre. Men dette er en økonomisk og plassmessig avveining som jeg tror du bør ta selv.

Lenke til kommentar

hundre lappen fra eller til bryr meg lite, men tror jeg går for 240 på grunn av plass denne gangen, kan jo kjøpe en ekstra 360 rad senere :)

Men den L30 har jo mindre mottrykk enn danger den? Noen som kan si meg hvilken som er best? Mangler bare pumpa også 1/8 nipler (utsolgt :( ) så er jeg i boks :) Spurte også tidligere hva er best av å kjøre 1/2 eller 3/8 i mitt oppsett?

Lenke til kommentar
Den svarte er av stål og den kvite er av aluminium. Trur eg i alle fall.

Eg har også fått veldig lyst på den kabinettet nå :dribble:

7744867[/snapback]

Så gjennom sidene til TT isted når jeg fikk tid :) sant som du sier, men fronten på den svarte er også aluminium, men noen som har synspunkter på hvilken av de tre alternativene som er best?

Lenke til kommentar

Det er vanskelig og uttale seg om alt, men jeg ville sagt følgende.

Dersom du går for ditt egenoppsatte system, gå for CPU blokken fra AC.

Ikke kjøp Bigwater, da mye heller Kandalf LCS, som da er bedre på pumpe og radiator.

Kandalf LCS har en pumpe med 1,8m mottrykk og 500l/time. Radiatoren til Kandalf LCS er 36x12cm, i motsetning til din 24x12. Men det kan her være forskjeller i hvordan lamellene ser ut, som kan minske denne forskjellen.

Den store fordelen med Kandal LCS er plasseringen av radiatoren, som effektivt flytter varme ut av Kabinettet.

Men jeg skal være forsiktig med å anbefale det ene fremfor det andre, bare tilføye at mine erfaringer med Kandalf LCS er positive (men jeg har byttet ut mye etterhvert) :cool:

Lenke til kommentar
Det er vanskelig og uttale seg om alt, men jeg ville sagt følgende.

Dersom du går for ditt egenoppsatte system, gå for CPU blokken fra AC.

Ikke kjøp Bigwater, da mye heller Kandalf LCS, som da er bedre på pumpe og radiator.

Kandalf LCS har en pumpe med 1,8m mottrykk og 500l/time. Radiatoren til Kandalf LCS er 36x12cm, i motsetning til din 24x12. Men det kan her være forskjeller i hvordan lamellene ser ut, som kan minske denne forskjellen.

Den store fordelen med Kandal LCS er plasseringen av radiatoren, som effektivt flytter varme ut av Kabinettet.

Men jeg skal være forsiktig med å anbefale det ene fremfor det andre, bare tilføye at mine erfaringer med Kandalf LCS er positive (men jeg har byttet ut mye etterhvert) :cool:

7745881[/snapback]

Hvis kandalf er bedre enn bigwater står det nå altså mellom kandalf og selvkomponert oppsett. Noen andre som kan gi meg noen visdomsord?

Edit: valget falt på Kandalf, virker som en grei inngang til vannkjølingens verden og kabinettet jeg har nå ser helt j..... ut så på tide med et nytt så syntes Kandalf virket som et godt alternativ for meg. Takker for all hjelp.

Endret av Amdmannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...