Amdmannen Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Hei. skal kjøpe min første vannkjøling og har satt opp dette settet: pumpe (dette var link før) radiator (dette også) cpu blokk (dette også) + diverse nipler, slanger, t-kobling og klemmer. Noe jeg har glemt og er dette et godt oppsett? har budsjett på 2000, disse delene her koster rundt 1650 med slanger og nipler rundt 1850 så har litt å gå på hvis noe burde/må byttes ut av ymse grunner kan sikkert overskride budsjettet litte grann hvis nødvendig. håper på noen gode svar Skulle gjerne hatt tips til et kabinett og ha dette i også siden det jeg har nå ser ut som noe skit. Edit: la til t-kobling siden jeg hadde glemt det. Endret 17. januar 2007 av Amdmannen Lenke til kommentar
nifty Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Du trenger vel et reservoar ? (vanntank) Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Du trenger vel et reservoar ? (vanntank) 7642900[/snapback] eller så kan han bruke T-line... Lenke til kommentar
nifty Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Du trenger vel et reservoar ? (vanntank) 7642900[/snapback] eller så kan han bruke T-line... 7643097[/snapback] T-line ? Det vet jeg IKKE hva er, kan du vennligst utdype svaret ditt ? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Du trenger vel et reservoar ? (vanntank) 7642900[/snapback] eller så kan han bruke T-line... 7643097[/snapback] T-line ? Det vet jeg IKKE hva er, kan du vennligst utdype svaret ditt ? 7643157[/snapback] T-line er ein erstattning istaden får vanntaken. Vi koplar inn ein T-kopling sli som DENNE pluss fillport, og bruka det som vanntank. og ja, så setter du slange heilt til toppen av kabinetten og laga til hol får fill porten og brukar slange lengden som vanntak. Det var sikkert dårleg forklart, men håpar at du skjøna det Skal sjå om eg finner eit bilde Edit: her har du fillporten Og her eit bilde av korleis du bruka T-line. PS, sjå bort ofrå den tanken heilt øverst. sjå bilde nr. 2 Endret 4. januar 2007 av tharshan Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Se på de videoene som er her, så får du en ide om vannkjøling inkludert T-stykke: http://www.youtube.com/profile_videos?user=dangerden Lenke til kommentar
Amdmannen Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Noen som har noe mer on topic også? Men litt off topic også: enkelte mener t-line skal bidra til enda litt bedre strømning. Også slipper man å betale for tank Lenke til kommentar
nifty Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Smart jo, da har JEG lært noe nytt i dag Lenke til kommentar
Amdmannen Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) noe som har en formening? har lyst til å bestille fort som mulig Edit: vil gjerne ha noe on topic svar om mulig. Kan godt lage en tråd om t-line hvis det er så interessant Endret 5. januar 2007 av Amdmannen Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 eg har også hørt at t-line bidrar på betre ytelse, men tank ser jo mykje tøffare ut då. Eg kjøpte T-line på grunn av at eg ikkje hadde plass i kabinettet... Lenke til kommentar
Richard_87 Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Nå vet jeg ikke helt hvordan den pumpa er, men vet at swiftech MCP350 /355 er en del bedre og mest sansynlig mer stille også, men dyrere. Har du penger så gå for den. Radiator er fin. Blokkene aner jeg ikke om er bra, men vet swiftech og danger den har fine blokker Lenke til kommentar
Amdmannen Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Nå vet jeg ikke helt hvordan den pumpa er, men vet at swiftech MCP350 /355 er en del bedre og mest sansynlig mer stille også, men dyrere. Har du penger så gå for den. Radiator er fin. Blokkene aner jeg ikke om er bra, men vet swiftech og danger den har fine blokker 7650280[/snapback] har lest et par gode artikler om den pumpa der de sier den er stillegående og den cpu blokka er beregna for litt "svake" pumper. Edit: Kuriyama eller Primoflex slanger? Bare overse dim og farge tok bare en av hver for å vise hvilken type slanger jeg mente. Edit 2: har også begynt å lure på den gpu blokka trenger jeg hel dekkende blokk? også lurt litt på å bare skaffe en sånn gpu vifte istedenfor gpu vannkjølt. Skal jo bare få vekk støyen på skjermkortet så er jeg fornøyd. Endret 6. januar 2007 av Amdmannen Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Selv hoppet jeg over vannkjøling av GPU og installerte en VF900CU. Har nå en CPU som ifølge Tom's Hardware genererer bortimot 200 watt på den hastighten jeg kjører.Tenkte heller å gå over til vannkjøling av GPU når jeg bytter til C2D/C2Q en gang senere. Lenke til kommentar
Amdmannen Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Selv hoppet jeg over vannkjøling av GPU og installerte en VF900CU. Har nå en CPU som ifølge Tom's Hardware genererer bortimot 200 watt på den hastighten jeg kjører.Tenkte heller å gå over til vannkjøling av GPU når jeg bytter til C2D/C2Q en gang senere. 7655398[/snapback] fornøyd med vf900 vifta? Mine planer akkurat nå er vifte på gpu også kun vannkjøling av cpu for så og utvide til hovedkortet også etterhvert (skal klokke cpu en god del) når jeg får nok penger til det. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg er veldig fornøyd med den kjøleren, og det er veldig mange andre også. Men kjører du nå en VF900Cu og senere bytter til vannkjøling, har du kastet bort de pengene. Du kan legge på en hundrings eller 2, og du har en vannblokk Lenke til kommentar
Amdmannen Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg er veldig fornøyd med den kjøleren, og det er veldig mange andre også. Men kjører du nå en VF900Cu og senere bytter til vannkjøling, har du kastet bort de pengene. Du kan legge på en hundrings eller 2, og du har en vannblokk 7655545[/snapback] kjøper gpu blokk når jeg skal ha 8800 kort da må jeg bytte uansett Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Da er VF900Cu et godt mellomsteg. Lenke til kommentar
Amdmannen Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 vet du hvilke av slangene jeg har foreslått som er best? Og hva synes du om resten av opp settet mitt? Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Primoflex er nokk de beste. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 primoflex er mye bedre enn kuriyama. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå