Gå til innhold

Hva kan være feil?

drbass

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skulle starte pcen min på fredags kvelden for å brenne en cd, da jeg startet opp kom det enh feilmelding som sa at det var en boot feil med partisjon 0. Jeg hadde dagen i forveien innstallert system commander 7.0 og var sikker på at dette var problemet, derfor satte jeg inn redningsdisketten jeg hadde lagd når jeg innstallerte programmet.

Inne på den menyen på redningsdiskketten tok jeg og avinnstallerte system commander, men da jeg startet masikinen opp igjen loadet den ikke windows.

Jeg satte inn xp cd`en og åpnet recovery console, der prøvde jeg både fix boot og fix mbr, begge ble skrevet uten feil, men det hjalp ikke stort.

Da tenkte jeg at jeg skulle prøve og innstallere xp på nytt, da jeg kom til den menyen der hvor man kan velge hvilken partisjon man skal innstallere på var alltidng helt rart. Den ene partisjonen min var visst på 10mb og de to andre var på ca 120 gb hver (dvs det sto uten partisjoner). Det som er rart er at jeg egentlig hadde 4 partisjoner i en helt annen størrelse.

Jeg prøvde og sette inn en hardisk i tilegg som allerede hadde xp innstallert, da jeg hadde kommet vel inn i xp fant den ikke de andre partisjonene og raid kontrolleren kunne ikke innstalleres sto det.

Hardiskene kjøres i raid 0, derfor får jeg ikke sjekket hardiskene på en annen pc heller.

Jeg har ikke serlig lyst til å miste mine 4500 mp sanger og mine 160gb med videoer i tilegg til masse programmer og skole oppgaver jeg har hjort opp igjennom årene.

Derfor henvender jeg meg til dere, kjære data freaks (i beste mening), vet noen av dere hva som kan være feilen? Evt hva kan jeg prøve vidrere? Finnes det noen som helst måte å få tilbake mine filer på?

På forhånd takk

mvh

Frank Andre Rui

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...