>Jonas< Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Ser etter ny laptop til skolebruk. Derfor skal den helst ha på 14" wxga skjerm. Jeg ser etter en pc med noe lignende disse spesifikasjonene: -SATA harddisk, min. 60 gb -DDR2-Ram, min. 512mb -Dualcore prosessor -Maks vekt 2,8kg -Størrelse: helst rundt 14", maks 15,4" -Skjerm: widescreen -OS: XP, gjerne Pro som gir gratis oppgradering til Vista -Batteri: min 2,5 timer -Maks pris: 7.000 kr Har funnet denne Amilo Pro V3405 som er en sterk kandidat. Noe som kan si noe om denne? Eller si noe om hvordan Amilo Pro serien er? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hva med en Acer? Den oppfyller de aller fleste kravene dine. En kompis av meg kjøpte denne maskinen og er knallfornøyd. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Hva med en Acer?Den oppfyller de aller fleste kravene dine. En kompis av meg kjøpte denne maskinen og er knallfornøyd. 7644101[/snapback] Noen enkle grunner til at jeg ikke vil ha den: -Ikke dualcore prosessor -15,4" - vil helst ha 14,1" -Batteriet ligger vel på rundt maks 2 timer - hadde vært kjekt med 3-4timer siden den skal brukes på skolen -Media Center Edition er vel ikke akkurat å anbefale når den i hovedsak skal brukes til skolearbeid -Acer pc'ene er veldig myke, både chassiet og tastatuet. Noe som jeg er skeptisk kan svekke holdbarheten på pc'en siden den skal fraktes mye rundt og må tåle litt påkjenninger -Står ikke noe om at det er SATA-HDD eller DDRII-RAM.. Men takk for innspill! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå