nifty Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Rettigheter på share er ikke noe problem, uten AD, du må bare sette på advanced filesharing, OG ha XP pro. Jeg vet det, men du må logge inn vær gang du går inn på sharen, samt funker det ikke hos meg... selv om jeg setter det på og lager bruker og passord til å logge på så får jeg ikke valgt brukernavn på den andre maskinen 7703372[/snapback] Et triks er å ha samme brukernavn og passord på alle maskinene, litt mye å administrere, men det funker .... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Rettigheter på share er ikke noe problem, uten AD, du må bare sette på advanced filesharing, OG ha XP pro. Jeg vet det, men du må logge inn vær gang du går inn på sharen, samt funker det ikke hos meg... selv om jeg setter det på og lager bruker og passord til å logge på så får jeg ikke valgt brukernavn på den andre maskinen 7703372[/snapback] Et triks er å ha samme brukernavn og passord på alle maskinene, litt mye å administrere, men det funker .... 7720338[/snapback] det har jeg faktisk... men funker ikke uansett :S Men uansett... Til topic... Det er ikke mulig i det heletatt. Windows xp er en klient. Sammen med windows 2000, 98se Du får ad med nt 4.0, windows server 2000 og windows server 2003... men ikke alle 2003 servere støtter ad. Du har masse valg her. F.eks støtter smal buisnees server 75 brukere... Endret 14. januar 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
nifty Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Rettigheter på share er ikke noe problem, uten AD, du må bare sette på advanced filesharing, OG ha XP pro. Jeg vet det, men du må logge inn vær gang du går inn på sharen, samt funker det ikke hos meg... selv om jeg setter det på og lager bruker og passord til å logge på så får jeg ikke valgt brukernavn på den andre maskinen 7703372[/snapback] Et triks er å ha samme brukernavn og passord på alle maskinene, litt mye å administrere, men det funker .... 7720338[/snapback] det har jeg faktisk... men funker ikke uansett :S Men uansett... Til topic... Det er ikke mulig i det heletatt. Windows xp er en klient. Sammen med windows 2000, 98se Du får ad med nt 4.0, windows server 2000 og windows server 2003... men ikke alle 2003 servere støtter ad. Du har masse valg her. F.eks støtter smal buisnees server 75 brukere... 7722542[/snapback] Du får såvidt meg bekjent ikke ad med NT4, det kom med 2000 ..... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 sorry, jeg som så feil på noe pappirer på jobb Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 sorry, jeg som så feil på noe pappirer på jobb 7739494[/snapback] Hehe.. men takk alikevel Dere har hjulpet meg en hel del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå