Gå til innhold

Red Hat 8,0 på Inspiron 4150 - Speedstep?


mezz

Anbefalte innlegg

Noen her som har installert RH 8,0?

 

Vet at det sannsynligvis kommer til å gå finfint. Men det jeg lurer på er hvordan strømstyringa vil funke? Virker som om dette (i hvert fall speedstep) er optimalisert for bruk i XP.

 

Tviler på at batteriene kommer til å leve lenge dersom jeg kjører RH på full guffe. (P4 1,7ghz)

 

Noen som kan si litt om dette?

 

(Larseko, kanskje..?)

_________________

Hege

 

[ Denne Melding var redigert av: mezz på 2002-11-24 23:36 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører selv Redhat 8.0 på en Inspiron 4150, så jeg kan bekrefte at det fungerer veldig fint.

Er litt usikker på om modemet er støttet, men det betyr kanskje ikke noe?

 

Angående Speedstep vet jeg faktisk ikke om det fungerer, for jeg har ingen anelse hvordan jeg får frem prosessor-hastighet i Linux.

 

 

Solaris

Lenke til kommentar

Quote:


Er litt usikker på om modemet er støttet, men det betyr kanskje ikke noe?


Angående Speedstep vet jeg faktisk ikke om det fungerer, for jeg har ingen anelse hvordan jeg får frem prosessor-hastighet i Linux.


 

cat /proc/sys/<mulig det er noe mellom her>/cpu skulle vel funke.

 

Det er ganske viktig at ethernet funker, i hvert fall. :smile: Tror muligens jeg finner noen drivere på nettet.

 

Solaris: hvordan er batterilevetiden under RH 8,0?

 

 

 

_________________

Hege

 

[ Denne Melding var redigert av: mezz på 2002-11-25 13:29 ]

Lenke til kommentar

Jeg kjører gentoo på min 4150 :smile:

 

Jeg tror ikke 2.4 kernelen har støtte for speedstep, men at det er noe som ligger i 2.5 (har ikke klart å bygge 2.5 så jeg vet ikke om det funker i praksis).

 

Forøvrig kan CPU hastighet etc. styres fra BIOS. Jeg kjører min på 1,2 ghz med bateri, og da holder den litt over 3 timer.

 

Jeg tror det er et winmodem, men jeg vet ikke om det funker fordet.

 

Nettverkskortet er 3com 905 mener jeg å huske, så det er støtta.

 

Eneste problemet er når APMen slår av skjermen i consola, da blir skjermen gromsete når den kommer tilbake i live igjen :cry:

Lenke til kommentar

Quote:


Eneste problemet er når APMen slår av skjermen i consola, da blir skjermen gromsete når den kommer tilbake i live igjen
:cry:


 

Hei. Fant nettopp en grei FAQ her som omhandler liknende problemer som det der. Kan se selv (er tatt utg.pkt i RH 7,1 elns, men mulig det er like gjeldende for 8,0).

http://www.whacked.net/oss/ldl/faq/

(se under pkt 6 - Power Management)

 

Gi tilbakemelding hvis det funker, da. :smile:

Lenke til kommentar

Hvis du leste så skjedde det når jeg var i consola, og IKKE i X.

 

Men jeg tror det fortsatt er sånn i RH at den bare blanker ut, finnes mye stoff om det på google.

 

Har ikke funnet noe stoff om mitt problem på nett, så jeg ga opp. Passer heller på at jeg er nær tastaturet en gang i minuttet når jeg sitter i consola (noe jeg ikke gjør til vanlig:))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...