Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløst nettverk!

Anbefalte innlegg

Hei!

En nabo av meg fikk i dag sin bærbare PC og en trådløs router (D-link). Jeg skulle sette opp dette for han.

Ruteren er riktig innstilt med 64bits WEP-kryptering, og alt virker å være i orden.

Søker så med den nye PC'n etter nettverket, finner dette og klikker koble til. Jeg får ikke spørsmål om å skrive inn nettverksnøkkel. Det kommer opp en boks som sier: Vent mens windows kobler seg opp i mot bla bla bla.....Etter en god stund forsvinner dette, og ingen ting har skjedd.

Så prøver jeg å koble meg opp i mot dette nettverket med min egen maskin, og alt funker som det skal. Av og til finner til og med ikke naboens maskin nettverket hans. Dette er litt hipp som happ.

Jeg har snakket lenge med D-link, og alt fungerer som det skal. Problemet ligger altså høyst sannsynlig i naboens maskin.

Er det noen som vet hva som kan være galt, og som har noen gode forslag å komme med?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn på det valgte nettverket (har ikke xp+trådløst på denne maskinen) og velg egenskaper for det nettverket (altså naboens nett som da vil være SSID) .

Klikk deg inn slik at du får ta bort haken for IEEE 802.1x godkjenningen for akkurat den tilkoblingen . Da får du ved forsøk på å tilkoble tilgang til å punce inn key .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...