avtrekkeren Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Ser denne reklamen går på Hw.no for øyeblikket, og i det øyeblikket jeg oppdaget den tenkte jeg "hjelp komplett, nå er dere ikke seriøse?". For de som ikke orker klikke bildet, reklamen er om et Geforce 7300GS-kort, altså noe av det dårligste man får kjøpt nå tildags, med tanke på spilling. Sitatet i reklamen er: Med støtte for HDTV og spekket med finesser er dette et godt valg for gamere! (min utheving) Det er godt mulig det er jeg som er rar her, men jeg kan ikke komme på den gamer i verden som ville kjøpt dette kortet her og regnet det som godt valg. Det eneste jeg kan tenke på er at dette må i såfall være en kriseløsning for de som alldeles ikke har råd til noe bedre. Hadde noen vurdert dette kortet i et oppsett til ny maskin hadde jeg heller bedt de overføre 500-600kr fra andre deler og lagt det i skjermkortet. I allefall, jeg håpet (og trodde) at det stort sett bare var Elkjøp som drev med slik misvisende reklame (eks: SKJERMKORT MED 128 MEGABYTE!). Som sagt, det kan hende det bare er meg - men helhetsinntrykket mitt av Komplett falt ørlite etter denne reklamen. Jeg skjønner at de bare prøver å få solgt produktet, men likevel... edit: Komplett har skiftet ordlyden i reklamen til noe langt mer passende - bra Endret 5. januar 2007 av KriFos Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Må si meg enig med deg der. Det kortet er IKKE et kort for spillentusiasten. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Ja slik synes jeg lite om, det er direkte løgn. har sett den der mange ganger og irritert meg over den, jeg vet at butikker som Elkjøp osv. er flinke til og beskrive varene sine og det blir for dumt. edit: direkte løgn ble kanskje og ta litt i Endret 4. januar 2007 av Mitjmannen Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Får litt elkjøp-vibes fra den annonsen der ja. Svakt av komplett. Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 flott kort for gamere? HAHA. hvis du spiller tetris og kabal og denslags så :!: :!: Sikkert det de mener ..hehe Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Jeg spiller ikke, og ville kanskje vurdert det, men det er jo absolutt ikke et spillkort Edit: Hadde vært spennende å se Komplett.No komme med en forklaring på det ordvalget. De vet nok bedre... Endret 4. januar 2007 av Osse-Mon Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Så-så... Man kan vel kalle seg en "gamer" selv om man har "dårlig utstyr".. som i "jeg liker å spille på PC'n min!".. Da er jo 7300GS en "rå" oppgradering fra PC med integrert skjermkort.. Sånn sett har vel både Elkjøp og Komplett sine ord i behold. Endret 4. januar 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Mit Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Sant det TL1000S, men at det er et godt valg for gamere med utropstegn blir og pynte litt på sannheten Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Dette er vel ikke det rette stedet å komme med slike falske påstander. hehe.. Trodde Komplett holdt seg for god til slikt lureri. Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Ikke meningen å drive med noe lureri, sjekker hva som har skjedd her og kommer tilbake i morgen (den ansvarlige har gått hjem for dagen). I mellomtiden legger vi en kabal på gamer-skjermkortet vårt Takk for tilbakemeldingene! Lenke til kommentar
DaChronix Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Synes da ikke dette overhodet er noen form for unormal reklame i dagens samfunn og deretter heller ikke noe å henge seg så særlig opp i - se nøye på Zalo reklamen neste gang dere ser på TV, hvor de både påstår og viser at EN dråpe er nok. Forskjellig vare og marked, men prinsippet er det samme Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Men en dråpe er jo nok Uansett lykke til med kabalen Lenke til kommentar
Holters Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 se nøye på Zalo reklamen neste gang dere ser på TV, hvor de både påstår og viser at EN dråpe er nok. Forskjellig vare og marked, men prinsippet er det samme 7643151[/snapback] Har du noensinne forsøkt å bruke en dråpe...? F. eks når du skal vaske en kjele, så pleier du sikkert å ta en "dasj" Zalo. har du noensinne forsøkt å bruke en dråpe til dette, slik som Zalo påstår er nok? Hadde ikke forundret meg et gram dersom det faktisk stemmer, så sammenligningen er noe tynn. Lenke til kommentar
DaChronix Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Nei, har du? Den er kanskje tynn, men det får bare været - prinsippet jeg snakket om, ikke spesifikt Zalo opp mot skjermkortet som er trukket frem her. Du kan dra frem omtrent en hvilken som helst bedrift som har til hensikt å tjene penger på produkter de selger som ikke kommer med noen hvite løgner om det, Komplett er ikke de eneste og dette er ingen engangshendelse. Og, skjermkortet som her er trukket frem er et bedre "gamer" kort enn mitt... gjør det meg til mindre gamer? Endret 4. januar 2007 av DaChronix Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Ikke meningen å drive med noe lureri, sjekker hva som har skjedd her og kommer tilbake i morgen (den ansvarlige har gått hjem for dagen). I mellomtiden legger vi en kabal på gamer-skjermkortet vårt Takk for tilbakemeldingene! 7643115[/snapback] Haha, knall Lenke til kommentar
Holters Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Dersom du ikke har forsøkt en dråpe Zalo, hvordan kan du ta påstå at det er en hvit løgn? Du bare antar at de lyver og at det ikke stemmer? Da er det vel strengt talt du som kommer med misvisende informasjon her? Det er stor forskjell på å snakke stort og rosende om sitt eget produkts styrker versus det å fremstille misvisende og villedende informasjon om et produkt. Det er faktisk ulovlig. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Synes da ikke dette overhodet er noen form for unormal reklame i dagens samfunn og deretter heller ikke noe å henge seg så særlig opp i - se nøye på Zalo reklamen neste gang dere ser på TV, hvor de både påstår og viser at EN dråpe er nok. Forskjellig vare og marked, men prinsippet er det samme 7643151[/snapback] Som jeg skrev, jeg skjønner at de prøver å få solgt produktet - hvem vil ikke det? Og det er kanskje ikke noe unormal reklame heller, men jeg reagerte i allefall. Jeg tror (og håper) at Komplett ikke vil sammenlignes med Elkjøp når det gjelder slike ting i allefall. Jeg tror heller ikke at Komplett bevisst tenkte "nå skal vi lure kundene våre". I verste fall taper de penger på reklamen, da kanskje noen intetanende gamere tenker "åokei... da trenger jeg ikke bruke 2000kr på skjermkort når dette er så bra". Og så kjøper de det skjermkort til en fjerdedel av prisen. Dette er selvsagt bare en tankedrodling. Grunnen til at jeg lagde denne tråden var fordi jeg i utgangspunktet har et veldig bra inntrykk både av komplett og reklamene deres, og at de er ærlige og seriøse, med et glimt i øyet (som feks at de kan fleipe her på forumet) Det var alldeles ikke ment som en uthenging av Komplett på noen måte - men kanskje som et håp om at Komplett holder seg på det nivået de har vært, eller kanskje til og med forbedrer seg Hadde denne reklamen kommet fra enkelte andre webshopper hadde jeg kanskje ikke brydd meg i det hele tatt. Men så handler jeg ikke hos disse webshoppene heller. Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Så-så... Man kan vel kalle seg en "gamer" selv om man har "dårlig utstyr".. som i "jeg liker å spille på PC'n min!".. Da er jo 7300GS en "rå" oppgradering fra PC med integrert skjermkort.. Sånn sett har vel både Elkjøp og Komplett sine ord i behold. 7642669[/snapback] ja er litt enig der! du kan si hvis du kjøper det så ser du på prisen så ser du 8800gts til 4000 så ser de vel at det er bedre?? og så det takler sikkert cs 1,6 wow og bf2, (på litt dårligere innstilinger ) er sikkert grei og billig hardware det her 7300gt amd 3700+ 1 gb ram til f.eks wow på medium Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Så-så... Man kan vel kalle seg en "gamer" selv om man har "dårlig utstyr".. som i "jeg liker å spille på PC'n min!".. Da er jo 7300GS en "rå" oppgradering fra PC med integrert skjermkort.. Sånn sett har vel både Elkjøp og Komplett sine ord i behold. 7642669[/snapback] ja er litt enig der! du kan si hvis du kjøper det så ser du på prisen så ser du 8800gts til 4000 så ser de vel at det er bedre?? og så det takler sikkert cs 1,6 wow og bf2, (på litt dårligere innstilinger ) er sikkert grei og billig hardware det her 7300gt amd 3700+ 1 gb ram til f.eks wow på medium 7643994[/snapback] 1.6 klarer den på fult kan kjøre med høye instllinger på grafikken, men da blir det redusert på oppløsningen spillet vil kjøre i. Men så synes jeg alle har en FPS "tendens" på dette forumet. 40 FPS er ikke nokk, de må ha mer. Og det irriterer meg grusomt mye. For "enkle, normale" småbarns familier som skal ha en pc, som ikke har fokus på spill, så er et 7300 gt et godt valg i forhold til pris. blir som å se små 3 åringer som skal spille Josfine på skolen med et 8800gts. og en som spiller oblivion på et 7300 kort. Blir litt feil ja. Men så passer ikke akkurat den reklamen inn på dette forumet da. Det skal dere ha. Men komplet har bommet litt denne gangen synes jeg også. gå over til å lage flere forskjellige reklamer til forskjellige steder hadde vært en god ide (men det krever jo selvfølgelig mase arbeid, så det blir jo ikke akktuelt) Men det er greit at de har sånne kampanjer, men da skal de også reklamere for noe dyrer kort me litt mer spesifikasjoner sånn at det ikke blir bare "billig"/"skrap" varer de reklamere for. Men så finnes det "retarder" i verden også da (orker ikke å rette opp skrivefeil) Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Nå er jo CS et spill fra 1999, så de aller fleste maskinene i dag bør kunne spille dette med god og stabil FPS. Hvis man trekker denne sammenligningen kan alt mulig skrot anbefales til "gamere". For meg betyr ordet "gamer" noe litt mer enn fjortiser som har spart ukelønna si i 2 uker for å få råd til CS - og det er vel her Komplett har bommet. Kortet er jo sikkert et kjempekjøp til de som i hovedsak ikke spiller på maskinen, men for gamere blir det som jeg sa i første post, en nødløsning for de som ikke har penger. Da bør de heller vente en uke eller tre for å spare litt penger, og heller kjøpe det andre skjermkortet som Komplett reklamerer med her på HW.no, nemlig X1950pro til kr 1495,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå